Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Toyota C-HR Hybrid - przyszłość bez problemów

2 paź, 12:00

Pokonanie 30 tys. km hybrydową Toyotą C-HR utwierdziło nas w przekonaniu, że przyszłość będzie należała do aut tego typu, a segment kompaktów wygryzą wystylizowane i modne crossovery.

Udostępnij
0
Skomentuj

Toyota C-HR pojawiła się u nas pół roku temu z przebiegiem prawie 8 tys. km. Przez 6 miesięcy przejechaliśmy tym autem 30 tys. km. Samochód zjeździł całą Polskę, był też kilka razy w Niemczech i raz na Litwie. Głównie eksploatowaliśmy go w trasach i zwykle przy dość dużym obciążeniu. Średnie spalanie z całego testu wyszło na poziomie 6,5 l/100 km, co należy uznać za bardzo dobry wynik. Przypomina nam to średnie zużycie paliwa osiągane w kompaktowych kombi z dieslem, co – biorąc pod uwagę to, że w przyszłości diesle będą zabronione – daje nadzieję na tanią eksploatację. Szkoda tylko, że Toyota jest tak droga. Jednak samo spalanie można ograniczyć, zwłaszcza w mieście, nawet do 4 l/100 km. W trasie podczas spokojnej jazdy realne jest 4,5 l na 100 km, trzeba tylko unikać autostrad.

Produkowana w Turcji hybrydowa Toyota ani razu nie odmówiła posłuszeństwa. Dwa rutynowe przeglądy niczego nie wykazały, a akcja serwisowa była formalnością. Trzykrotnie w czasie większych opadów system automatycznego hamowania wyświetlił błąd działania, gdy jednak auto już wyschło, dochodził do siebie.

Toyota C-HR Hybrid - test długodystansowy Toyota C-HR Hybrid - test długodystansowy Foto: Auto Świat

Generalnie długodystansowy egzemplarz zbierał niemal same pozytywne opinie. Redaktor Roman Dębecki chwalił Toyotę za działanie tempomatu z funkcją automatycznego hamowania, inni testujący zwrócili uwagę na to, że wreszcie materiały w kabinie są na dobrym poziomie. Pozytywnie odbierano pojemność baterii oraz to, że nie wpływają one na przestronność w kabinie. Oczywiście, C-HR dzielnie radziło sobie tylko na asfalcie, bo poza nim przeszkadza zbyt niski prześwit, do tego przy pierwszym kontakcie z mokrą polną drogą ma tendencję do mocnego buksowania kołami.

Prawda jest jednak taka, że naturalnym środowiskiem samochodów tego typu okazuje się miasto. Co ciekawe, podziwiana oryginalna stylistyka crossovera Toyoty bywa też przyczyną kłopotów – z tyłu przez małe i mocno przyciemnione szybki wpada niewiele światła, a skręcając w prawo, można nie zauważyć rowerzysty jadącego po ścieżce wzdłuż drogi!

Toyota C-HR Hybrid - serwis nie jest drogi

C-HR dwukrotnie trafiło do ASO. Rutynowe przeglądy ograniczyły się do wymian eksploatacyjnych. Za pierwszy, po 15 tys. km, zapłaciliśmy 757 zł, a za drugi, po 30 tys. km – 998 zł. Nasz egzemplarz został też wezwany na akcję serwisową. Jedyna awaria to problem z systemem PCS (tylko podczas obfitych opadów).

Toyota C-HR Hybrid - to nam się podoba

Brak awarii, niskie koszty utrzymania, średnie spalanie jak w dieslu, spora wielkość kabiny, sprężyste zawieszenie.

Toyota C-HR Hybrid - to nam się nie podoba

Bardzo wysoka cena zakupu, praca skrzyni CVT, spalanie podczas szybkiej jazdy autostradą, niewielki prześwit.

Toyota C-HR Hybrid Dynamic - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz. R4/16 + elektr.
Pojemność skokowa 1798 cm3
Moc maksymalna 122 KM/5000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 142 Nm/3600 obr./min.
Prędkość maksymlana 170 km/h
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,9 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 6,7 s/8,8 s
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 57 dB/66 dB/71 dB
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 35,4 m/35,9 m
Skrzynia biegów/napęd aut. E-CVT/przedni
Średnie spalanie testowe 5,4 l/100 km
Średnie spalanie producenta 4,2 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa 43 l
Pojemność bagażnika 377-1160 l
Długość/szerokość, wysokość 4360/1795/1565 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Opony testowanego egz. 225/50 R 18
Masa własna/ładowność 1484 kg/376 kg
Średnica zawracania 11,2 m
Cena podst. testowanej wersji 108 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 15 tys. km/rok
Cena testowanego egzemplarza 137 500 zł

Toyota C-HR Hybrid - nasza ocena

Czy wam się to podoba, czy nie, przyszłość ma twarz Toyoty C-HR. To właśnie hybrydowe crossovery zastąpią kompaktowe diesle. I powiem wam, że wcale nie żal mi tych drugich, bo C-HR to świetne auto!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
Ten test to jakiś żart.
1. Spalanie testowe w tekście 6,5, w tabelce testowe 5,4. O co chodzi?
2. Na liście wad duże spalanie na autostradzie, ale w tekście nie podane ile konkretnie (liczba za duża źle by wyglądała i nie pasowała do tezy, że pali jak diesel?). Dlaczego redaktor jest taki tajemniczy i nie napisze cyferki?
3. Na liście wad praca skrzyni CVT. Ale w tekście ani słowa o tym - żeby nie eksponować wad?
4. Na liście zalet "brak awarii". W tekście - jedna awaria PCS. Brak logiki.
5. No i to co chyba każdego rozczula - długodystansowy test samochodu na dystansie 30.000 km. Żal rozwijać temat.
3 paź 21:10 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lubov Użytkownik anonimowy
~Lubov
No photo ~Lubov Użytkownik anonimowy
do ~Aa:
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
2 paź 14:19 użytkownik ~Aa napisał
Co chcecie od skrzyni CVT? Jedyny obecnie automat który nie szarpie, radzi sobie w mieście i na trasie oraz nie podnosi spalania. Wolicie szarpiące dsg? Razem z koniecznością serwisowania niedopracowan? Skrzynia nie jest montowana w sportowych samochodach
Od pól roku jestem właścicielem toyoty auris kombi w wersji hybrydowej, która również ma tę skrzynię. Skrzynia rzeczywiście działa bardzo płynnie, jak wkręca się na obroty rzeczywiście w aucie jest głośniej ale nie jest to dźwięk, który paraliżuje czy urywa uszy. Jest to dźwięk silnika na wysokich obrotach i spokojnie można się do niego przyzwyczaić. Auto średnio pali mi ok. 5,5 litra na 100 km, mniej więcej 50% w trasie i 50% w mieście. Mam przejechane dopiero 8 tys km więc nie mam wiedzy na temat kosztów serwisu ale polecam wszystkim auta hybrydowe. Jak kupowałem to była to dla mnie zupełna nowość a teraz po pól roku używania jestem zadowolony z zakupu.
3 paź 10:15 | ocena: 63%
Liczba głosów:27
63%
37%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Ja bym do wad tego autka dodał dziwny wygląd, szczególnie tyłu pojazdu. To jeden z tych projektów który na papierze wygląda wspaniale a w rzeczywistość na ulicy nieco straszy udziwnieniami. Sam koncept bryły był ciekawy, ale potem pewnie ze względów produkcyjnych zmieniono tylne błotniki i teraz wszystko razem wygląda jak przestrojona zabawka. Taka bryła powinna być nieco szersza i dłuższa o co najmniej 20 cm. wtedy nabrała by zupełnie innych proporcji. Redaktor nie wspomina o tym ale we wszystkich testach mówiono o tym że przy większych prędkościach autko jest bardzo głośne, a tu ani słowa o tym.
3 paź 10:02 | ocena: 54%
Liczba głosów:28
54%
46%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
~Andrzej
No photo ~Andrzej Użytkownik anonimowy
do ~Vmax:
No photo ~Vmax Użytkownik anonimowy
2 paź 21:27 użytkownik ~Vmax napisał
Takie oszczędne, moj passat 2.0tdi cr 4motion spala mi srednio 6.4, cykl 70 trasa 30%miasto, a trasy sa dynamiczne bo na ekspreswkach 140 na tempomacie zawsze, gdzie jest miejsce i możliwości to i po 200 210 i takie spalnie.Mysle ze spokojniejszy kierowca
Przytpominam "miszczu prostej" ze na ekspresowka obowiazuje 120 a na autostradzie 140. Te twoje chwalenie przypomina sytuacje ze zlodziej chwali sie wszem i wobec ze kradnie.Bo lamanie prawa dla takich jak ty to powod do dumy..Oczywiscie objezdzasz wszystkich kolesi po dyskotece w remizie.I lachony tez piszcza z zachwytu.Napisz jeszcze ze jedzisz po pijaku.
3 paź 15:26 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pyr pyr 40 Użytkownik anonimowy
~pyr pyr 40 :
No photo ~pyr pyr 40 Użytkownik anonimowy
O jakości współczesnych samochodów doskonale mówi ten artykuł; a konkretnie zestawienie dwóch zdań:
-"test długodystansowy"
-"30 000 km"

Śmiech na sali...
3 paź 16:31 | ocena: 89%
Liczba głosów:9
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zachwycony Użytkownik anonimowy
~Zachwycony :
No photo ~Zachwycony Użytkownik anonimowy
30 000 km bez żadnej awarii zrobili samochodem za 137 patykow
3 paź 13:44 | ocena: 100%
Liczba głosów:16
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
~Aa :
No photo ~Aa Użytkownik anonimowy
Co chcecie od skrzyni CVT? Jedyny obecnie automat który nie szarpie, radzi sobie w mieście i na trasie oraz nie podnosi spalania. Wolicie szarpiące dsg? Razem z koniecznością serwisowania niedopracowan? Skrzynia nie jest montowana w sportowych samochodach wiec nie narzekajcie na buczenie przy wysokich obrotach, który silnik nie wyje jak wykręcisz go do 7000 obrotów?
2 paź 14:19 | ocena: 57%
Liczba głosów:28
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~marek Użytkownik anonimowy
~marek :
No photo ~marek Użytkownik anonimowy
moje mondeo mk5 hybrid 186KM z dwulitrowym beznynowym spala średnio 5,6 po ponad 20000km przejechanych przeze mnie. wliczam w to częste jazdy autostradą i zazwyczaj nie oszczedzam go w jezdzie miejskiej. uwazam, ze oszczednosci w stosunku do zwyklych samochodów pojawiają sie podczas powolnego pełzania w korku lub dlugiej jazdy po drogach krajowych o duzym ruchu gdy nie sposób wyprzedzić np grupy tirów. naped hybrydowy w fordzie uzywa samej elektryki nawet do predkosci 130km/h.
3 paź 13:08 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
40%
60%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Vmax Użytkownik anonimowy
~Vmax :
No photo ~Vmax Użytkownik anonimowy
Takie oszczędne, moj passat 2.0tdi cr 4motion spala mi srednio 6.4, cykl 70 trasa 30%miasto, a trasy sa dynamiczne bo na ekspreswkach 140 na tempomacie zawsze, gdzie jest miejsce i możliwości to i po 200 210 i takie spalnie.Mysle ze spokojniejszy kierowca osiągnąl by 6 bez problemu Spalanie mierzenie wedle komputera lecz kasuje licznik po tankowaniu i zawsze leje tak ze juz wiecej nie wjedzie. Ostnio na 61 l zrobilem 960 pare kilometrow.(61÷9.6(960km)=6.35) taka to ekologia zplacic za male hybrydowe cos 135k mogac mieć, avensis, passat, czy superba w tej cenie, zero ekonomi, smiech!
2 paź 21:27 | ocena: 68%
Liczba głosów:50
32%
68%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Otto Użytkownik anonimowy
~Otto :
No photo ~Otto Użytkownik anonimowy
Na zdjeciach wyglada jak duzy samochod. Na zywo malenstwo, mniejszy od kompaktowego samochodu ale za to duzo drozszy. Czym tu sie podniecac???
3 paź 10:20 | ocena: 76%
Liczba głosów:29
76%
24%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Toyota C-HR Hybrid - Zamość

Do zabytkowego rynku zbliżyliśmy się tylko na silniku elektrycznym.

Toyota C-HR Hybrid - przyszłość bez problemów (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego