W segmencie małych aut na rynku wtórnym panuje duża konkurencja. Peugeot 207 nie ginie jednak w tłumie! Wyróżniają go: atrakcyjny wygląd, często bogate wyposażenie, szeroka paleta silników (jak na malucha), a przede wszystkim korzystna relacja ceny do wieku.
Auta z początku produkcji (debiut w 2006 r.) można kupić już za 15 000 zł, a przedział 20 000-25 000 zł pozwala przebierać w ofertach. Głównie będą to 3- i 4-letnie „207-ki”, czyli młode i z rozsądnym przebiegiem. Na rynku znajdziecie hatchbacka (3d i 5d), kombi (SW) oraz coupé-cabrio z elektrycznie składanym sztywnym dachem. Trzon oferty Peugeota stanowią dwa pierwsze warianty nadwoziowe. Oba zapewniają sporo miejsca z przodu, bagażnik o przyzwoitej wielkości (htb: 270-1195 l, kombi: 337-1258 l), a także niezłe materiały wykończeniowe.
Ładowanie formularza...
Peugeot 207 - wyposażenie oraz silniki
Wiele Peugeotów 207 wyposażono w klimatyzację, 6 airbagów, radio i pełną elektrykę. Z punktu widzenia kosztów eksploatacji i trwałości kluczowy będzie wybór silnika. Bazowy motor 1.4 o mocy 73 KM (Peugeot podawał 75 KM) jest dość trwałą konstrukcją, do tego tanią w naprawach – z rozsądnym przebiegiem i zadbany nie powinien sprawiać poważnych problemów. Niestety, zapewnia marne osiągi („setka” w ponad 14 s).
Podobnie wygląda sprawa z wersją 88-konną (w ofercie handlowej: 90 KM), choć w stosunku do bazowej odmiany dynamika jest nieco lepsza. Wśród silników 1.4 pod względem osiągów najlepiej prezentuje się wersja Peugeota 207 wyposażona w zmienne fazy rozrządu (na rynku od 2007 r.; moc: 95 KM do modernizacji, później 98 KM) – „setka” w ok. 12 s, średnie spalanie niecałe 7 l/100 km. Niestety, motor ten czasami zmaga się z awariami systemu VTi i ma nieco bardziej skomplikowaną budowę od wariantów 73- i 88-konnych.
Podobnie jest z motorami 1.6. Ten o starszej konstrukcji (moc: 109 KM) więcej pali i gorzej przyspiesza, ale okazuje się dość trwały i tani w naprawach, natomiast nowszy – 1.6 VTi/120 KM – lepiej wypada pod względem osiągów, gorzej z niezawodnością.
Peugeot 207 - na ten silnik uważaj
Spośród benzyniaków najbardziej ryzykowna jest wersja 1.6 THP. Kłopoty z turbinami, szybko rozciągający się łańcuch rozrządu (do 2009 r.), nadmiernie wytarte krzywki wałków rozrządu to tylko niektóre poważne i drogie w naprawach awarie, które mogą was zaskoczyć po niedużym przebiegu. Jeśli chodzi o diesle, to pierwsze 100 tys. km oba silniki 1.4 HDi/68 i 1.6 HDi/90-112 KM pokonują właściwie bezproblemowo, później lista usterek może się wydłużyć. Do 2011 r. nie wszystkie „207-ki” z dieslem miały filtr FAP – takie wersje są tańsze w utrzymaniu.
Peugeot 207 - rekomendujemy
Polecamy odmianę 1.6 HDi o mocy 90 KM (średnio pali ok. 5 l/100 km; „setka” w 11,5 s), która na tle 109-konnej wersji tego silnika cechuje się wyższą trwałością, niższym spalaniem i tylko nieco gorszą dynamiką. Trwałość innych podzespołów wypada dość dobrze, zwłaszcza w porównaniu z poprzednikiem, czyli modelem 206. Mniej jest usterek wyposażenia wnętrza, trwalsze okazuje się zawieszenie (z tyłu belka skrętna). Czasem w Peugeotach zdarzają się jedynie drobne niedociągnięcia jakościowe.
Peugeot 207 - podsumowanie
Peugeot 207 jest całkiem niezłym autem. Zadbany egzemplarz z niedużym przebiegiem powinien jeździć bez większych problemów. Do tego: atrakcyjny wygląd, korzystna cena i rozsądne koszty eksploatacji.