Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Używane

Używane

Chcesz kupić taniego chińskiego SUV-a? Dobrze się zastanów nad wyborem marki
Co warto kupić

Chcesz kupić taniego chińskiego SUV-a? Dobrze się zastanów nad wyborem marki

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki
Co warto kupić

Które silniki Volvo są najlepsze? Zapytaliśmy mechaników serwisujących auta szwedzkiej marki

Który SUV jest najtrwalszy? 17 modelami przejechaliśmy po 100 tys. km. Nasz raport demoluje stereotypy
Testy długodystansowe

Który SUV jest najtrwalszy? 17 modelami przejechaliśmy po 100 tys. km. Nasz raport demoluje stereotypy

Który SUV jest najmniej awaryjny? Sprawdziliśmy, jak w naszych testach długodystansowych na 100 tys. km wypadły najpopularniejsze na rynku SUV-y, m.in. Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq, BMW X1 i wiele innych. Oto ranking zwycięzców, ale też przegranych, którym przydarzyły się poważne usterki. Wyniki dokonanych na nasze zlecenie oględzin demolują stereotypy.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jakie auto można dziś kupić w komisie za 10 tys. zł? To była podróż pełna przygód
Co warto kupić

Jakie auto można dziś kupić w komisie za 10 tys. zł? To była podróż pełna przygód

Jakie auto do 10 tys. zł? Czy w ogóle da się dziś jeszcze kupić coś w miarę sensownego w tej kwocie? Sprawdziliśmy to w kilku komisach na Mazowszu. Nasz budżet musiał uwzględniać nie tylko cenę zakupu, ale też dostosowanie samochodu do jazdy, łącznie z ewentualnymi naprawami. Poprzeczkę zawiesiliśmy więc wysoko. Co ważne, auto, którego szukaliśmy, musiało gwarantować legalny wjazdy do stref czystego transportu. Nie uwierzycie, co znaleźliśmy.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Pięć sprawdzonych propozycji
Rankingi Aut Używanych

Ile musi kosztować dobry używany SUV klasy premium? Pięć sprawdzonych propozycji

Kompaktowe SUV-y premium cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku wtórnym. Znakomita większość z nich ma diesla pod maską. Czy to dobre połączenie? Na celownik bierzemy kilkuletnie egzemplarze. Sprawdzamy ulubione SUV-y z klasy premium. Po latach kuszą atrakcyjną ceną. Ale jak nie wpaść w pułapkę? O każdym modelu porozmawialiśmy z mechanikami i osobami, które jeżdżą nimi przez dłuższy czas.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najgorsze auta używane zdaniem mechanika. Miał dużo uwag. Żadne nie dostało więcej niż trójkę
Co warto kupić

Najgorsze auta używane zdaniem mechanika. Miał dużo uwag. Żadne nie dostało więcej niż trójkę

Spośród dziesiątek popularnych samochodów używanych ocenionych przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników wybraliśmy sześć najgorszych. Żadne z aut z tej listy nie dostało oceny wyższej niż trójka. Powód zawsze był ten sam — ponadprzeciętna awaryjność. Przed wami sześć najbardziej awaryjnych samochodów używanych zdaniem mechaników. Wszystkie auta są niemieckie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nikt nie chce używanych elektryków? O te modele Tesli ludzie się biją! "Jeżdżą za darmo"
Używane

Nikt nie chce używanych elektryków? O te modele Tesli ludzie się biją! "Jeżdżą za darmo"

Szybka utrata wartości i brak chętnych na używane auta to dziś poważne problemy z którymi mierzą się właściciele aut elektrycznych. Są jedna takie modele, które nawet mimo zaawansowanego (jak na elektryki) wieku, znajdują nabywców tuż po wystawieniu ogłoszenia. "Klienci na nie dosłownie polują". Chodzi o dwa modele Tesli, ale tylko o egzemplarze, które spełniają określone warunki. Ich największa zaleta: dożywotnie darmowe ładowanie

Najgorsze silniki Diesla ostatnich lat. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić
Co warto kupić

Najgorsze silniki Diesla ostatnich lat. Tylko mechanicy je lubią, bo dają im zarobić

Wybraliśmy 11 silników wysokoprężnych, których naprawy są drogie i niemal pewne, bo te motory psują się wyjątkowo często. Pękające wały, pompowtryskiwacze, które psują się od samego patrzenia na nie — to tylko te najbardziej oczywiste problemy. Których diesli nie kupować, jeżeli nie lubimy spędzać dni u mechanika? Każdy z tych silników to podwyższone ryzyko. Jeśli interesuje was samochód z taką jednostką, to dokładnie sprawdźcie, co drzemie pod maską.

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię
Co warto kupić

Czy BMW jeździ lepiej niż Alfa Romeo? Co częściej się psuje? Sprawdziliśmy używane BMW serii 3 i Alfę Romeo Giulię

Alfa Romeo Giulia i BMW serii 3 to bez dwóch zdań dwa najlepiej jeżdżące auta w swoim segmencie. Oba nie słyną jednak z ponadprzeciętnej trwałości. Czy to jednak bomby zegarowe, które prędzej czy później trafią do serwisu na bardzo kosztowny przegląd? Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, mieli wiele do powiedzenia na temat obu aut. Lepsze Alfa Romeo Giulia czy BMW serii 3 G20?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jak znaleźć auto po niemieckim emerycie? Oto marki wybierane przez starszych Niemców
Co warto kupić

Jak znaleźć auto po niemieckim emerycie? Oto marki wybierane przez starszych Niemców

Przez lata auto od niemieckiego emeryta było Świętym Graalem na rynku aut używanych. Może nie najnowsze, ale zawsze zadbane, serwisowane i z niewielkim przebiegiem. Jak znaleźć taki samochód? Przede wszystkim warto skoncentrować się na markach, które rzeczywiście są popularne wśród niemieckich staruszków. Lista na podstawie aktualnych danych z niemieckiego CEPIK-u na pewno was zdziwi.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zapytaliśmy mechaników o używane XC60 i XC90. Czy prawie nowy SUV Volvo to dobry pomysł?
Co warto kupić

Zapytaliśmy mechaników o używane XC60 i XC90. Czy prawie nowy SUV Volvo to dobry pomysł?

Volvo XC60 od lat pozostaje nie tylko najpopularniejszym SUV-em premium w Polsce, ale i najczęściej kupowanym autem premium bez względu na segment. To niebywały sukces. Niewiele mniejszym zainteresowaniem SUV Volvo cieszy się na rynku wtórnym. Czy słusznie? Co o tym i większym (XC90) SUV-ie szwedzkiej marki sądzą mechanicy? W końcu początki — szczególnie w przypadku XC90 — nie były zbyt udane.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trzy niemieckie SUV-y trafiły na przegląd po 70 tys. km. W którym było najwięcej poważnych usterek?
Co warto kupić

Trzy niemieckie SUV-y trafiły na przegląd po 70 tys. km. W którym było najwięcej poważnych usterek?

To nie jest badanie pojedynczych egzemplarzy Audi Q5, BMW X3 i Mercedesa GLC. Wyniki awaryjności, które przedstawiamy, bazują na tysiącach kontroli wykonanych przez mechaników z TÜV na 2-3- i 4-5-letnich niemieckich SUV-ach. O ile w przypadku pierwszego przeglądu (po 2-3 latach) różnice między Audi, BMW i Mercedesem są nieznaczne, o tyle w przypadku SUV-ów 4-5-letnich (drugi przegląd TÜV) odsetek poważnych awarii w jednym z nich jest dwukrotnie większy niż w dwóch pozostałych.

Używane SUV-y Skody to dobry wybór? Kodiaq i Karoq z ocenami. Dawno takich nie było
Co warto kupić

Używane SUV-y Skody to dobry wybór? Kodiaq i Karoq z ocenami. Dawno takich nie było

To się Skodzie udało. Jej dwa praktyczne SUV-y mają wzięcie i na rynku pierwotnym - i na rynku wtórnym. To nowoczesne auta przepełnione skomplikowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jak sprawdzają się one po latach eksploatacji? Zapytaliśmy o to mechaników. Ich opinie zestawiliśmy z naszymi wrażeniami z jazdy czeskimi SUV-ami i na tej podstawie wystawiliśmy im oceny. Zaskakująco wysokie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem
Co warto kupić

Kupujemy SUV-a z polskiego salonu za 80-90 tys. zł. Dawno nie wystawiliśmy piątki z plusem

SUV do 80 tys. zł - którego kupić? Jeśli stoisz przed takim dylematem, mamy dla ciebie trzy nieprzypadkowe propozycje. Wszystkie kompaktowe, ale każda dla innej grupy odbiorców. O Fordzie Kudze II, Volkswagenie Tiguanie II i Toyocie RAV4 IV porozmawialiśmy z mechanikami. Przeanalizowaliśmy też aktualne ogłoszenia, poszukując wyłącznie egzemplarzy z polskich salonów. Nie bez przyczyny.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy
Co warto kupić

Kupiliśmy awaryjne BMW za jedno euro. Przebieg? Milion km. Rozkręciliśmy silnik i przecieraliśmy oczy

Dostaliśmy propozycję zakupu BMW E39 za 1 euro. Nie była to jednak zwykła "piątka". Chodziło o wersję 525 TDS, a zatem z ryzykownym dieslem, na dodatek z przebiegiem miliona kilometrów. Okazja do rozkręcenia takiego samochodu zdarza się raz w życiu. Oczywiście, że auto zmieniło właściciela. Zobaczcie, w jakim stanie był cieszący się złą sławą diesel BMW po przejechaniu miliona kilometrów.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Te auta można spokojnie tankować za 2,6 zł za litr. 10 silników, które najlepiej znoszą jazdę na gazie
Co warto kupić

Te auta można spokojnie tankować za 2,6 zł za litr. 10 silników, które najlepiej znoszą jazdę na gazie

Benzyna E10, czyli ta tańsza, kosztuje dziś nieco poniżej 6 zł za litr. Nic dziwnego, że kolejni kierowcy biorą pod uwagę montaż instalacji gazowej. Gaz jest obecnie ponad dwa razy tańszy od benzyny. Powiedzmy to jednak szczerze - nie do każdego auta intalację opłaca się montować, bo nie każdy silnik dobrze znosi pracę na gazie. Są jednak takie, którym LPG nie wyrządza żadnej krzywdy, a na dodatek intalacje do nich są proste i tanie. Rozmawialiśmy z mechanikami z dwóch warsztatów, które montują instalacje gazowe. Przygotowali dla nas listę silników, które najlepiej znoszą jazdę na LPG. Rozszerzyliśmy ją o samochody, w których owe silniki były montowane.

Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany
Co warto kupić

Sprawdziłem spadek wartości chińskich SUV-ów. Jest szokujący. Lepiej kupić używany

Chińskie używane SUV-y coraz częściej pojawiają się w ogłoszeniach, a najwięcej jest aut popularnych marek, np. MG. Te najstarsze to używki z importu, jako że m.in. w Niemczech pojawiły się one wcześniej niż w Polsce. Używane chińskie auta z polskiej dystrybucji występują wciąż w śladowych liczbach, to najczęściej auta podemonstracyjne sprzedawane przez dilerów. To, co łączy używane chińskie SUV-y, to atrakcyjna cena. Trzyletni samochód często jest wyceniany na zaledwie połowę wartości nowego, a przecież jest jeszcze pole do negocjacji. Oto co znalazłem w polskich ogłoszeniach.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"
Co warto kupić

Używane Audi A4. Mechanik sprawdził nam B6, B7, B8 i B9. "Tylko jedna na piątkę"

Polacy kochają Audi A4 i każdego roku to jeden z najczęściej sprowadzanych samochodów używanych do Polski. Notorycznie melduje się w czołowej trójce. W samym styczniu 2025 r. ściągnęliśmy aż 1504 używane Audi A4. Większą liczbą mogą się pochwalić tylko Golf i Astra. Do tego mamy przecież pokaźną liczbę aut z polskiej dystrybucji. Postanowiliśmy wziąć A4 pod lupę. I to nie w jednej generacji, a sprawdzamy Audi A4 B6, B7, B8 oraz B9. To kompletny przewodnik.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często
Co warto kupić

Nasz mechanik przestrzega przed tymi SUV-ami. Niektóre wcale nie takie stare, a psują się często

Wśród dziesiątek aut ocenionych przez redakcję Auto Świata wspólnie z zaprzyjaźnionymi mechanikami pięć SUV-ów zasługuje na szczególną uwagę. Dlaczego? Ze względu na swoją ponadprzeciętną awaryjność. Najlepszy SUV z tego zestawienia dostał trójkę z plusem. Reszta była jeszcze słabsza. Myślicie, że w rankingu zabrakło aut japońskich? Błąd. Sądzicie, że są w nim tylko auta stare? To też nieprawda. Przy tych modelach powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy
Co warto kupić

Używany SUV za ok. 50 tys. zł. Sprawdziliśmy cztery premium i... wygrał piąty. Innej klasy

To już całkiem porządny budżet, a wciąż w zasięgu wielu Polaków. 50 tys. zł wystarczy, by móc przeglądać oferty sprzedaży używanych SUV-ów z listy, którą przygotowaliśmy. Najczęściej będą to jednak oferty dotyczące egzemplarzy niewartych uwagi. Lepiej przygotować sobie większe zapas gotówki, by pierwsza podróż "nowym" SUV-em nie zakończyła się wizytą w serwisie. Czym warto zainteresować się, dysponując odpowiednim zapasem gotówki, i chcąc przesiąść się do SUV-a marki premium?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11
Co warto kupić

Lista nowych i prawie nowych aut, które psują się rzadko albo wcale. Mechanik wybrał 11

Podobno nowe auta psują się najczęściej i niemal bez wyjątku. Naprawdę? O zdanie na ten temat poprosiliśmy naszego mechanika. Jego zadaniem było skupienie się wyłącznie na autach nowych lub niemal nowych, a zatem takich, które od kilku lat można kupić w salonach albo takich, które dopiero co zostały zastąpione nowymi generacjami. Przygotował listę 11 modeli, które ocenił minimum na piątkę z minusem i oznaczył stemplem "godne polecenia".

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony
Co warto kupić

Kupujemy używane SUV-y BMW. Na tapet wzięliśmy X1, X3 i X5. Mechanik nie był zachwycony

Różne segmenty, różne roczniki i różne widełki cenowe - zrobiliśmy przegląd używanych SUV-ów BMW z różnych okresów produkcyjnych. O opinie na temat X1 generacji E84, X3 generacji F25 i X5 generacji E70 zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników, którzy na temat wszystkich tych SUV-ów mieli wiele do powiedzenia. W niektórych przypadkach to, co usłyszeliśmy, brzmiało bardziej jak przestroga niż zachęta do zakupu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.