Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Używane

Używane

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"
Testy długodystansowe

ASO wyceniło naprawy w BMW na 23 tys. zł. Pokazaliśmy je diagnoście: "Tu nic nie jest zepsute"

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech
Co warto kupić

Brać w ciemno czy darować sobie używane SUV-y Peugeota? W końcu mają słynne silniki 1.2 PureTech

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia
Co warto kupić

Ależ używana Toyota RAV4 trzyma cenę. Może lepiej kupić VW Tiguana? Mechanik wyjaśnia

Toyota RAV4 ma w Polsce wzięcie na rynku wtórnym. Ma też relatywnie wysokie ceny, bo to auto niezwykle cenione - opinia bezawaryjnego SUV-a robi swoje. Ale czy faktycznie RAV4 jest ponadprzeciętnie trwała? Volkswageny Tiguany z tych samych roczników są wyraźnie tańsze. Może lepiej zdecydować się na SUV-a z Niemiec? Porównaliśmy Toyotę RAV4 IV i Volkswagena Tiguana I. Opinia mechaników jest jednoznaczna.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego
Co warto kupić

Co wybrać? Audi A4 B8, BMW serii 3 E90 czy Klasa C W204? Mechanik wskazał wygranego

Wielka niemiecka trójka. Bierzemy pod lupę używane bestsellery Audi, BMW i Mercedesa, które teraz po latach kuszą coraz atrakcyjniejszą ceną. BMW serii 3 E90 debiutowało dwa lata wcześniej niż pozostałe w zestawieniu C-klasa i A4. Jednak to nie tylko z tego powodu trzeba dziś za nie zapłacić zdecydowanie mniej niż za rywali. Co na temat najmniejszych sedanów wielkiej, niemieckiej trójki mają do powiedzenia mechanicy? Które z tych trzech aut jest najlepszym wyborem?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To Volvo nas zachwyciło. Żadnej awarii przez 100 tys. km, a podczas rozkręcania... Potężna wtopa
Testy długodystansowe

To Volvo nas zachwyciło. Żadnej awarii przez 100 tys. km, a podczas rozkręcania... Potężna wtopa

— To niegodne samochodu premium — piszą nasi redakcyjni koledzy o tym, co mechanicy znaleźli w testowym Volvo V90 Cross Country z dieslem pod maską. To wręcz niewiarygodne zakończenie długodystansowego, wyczerpującego sprawdzianu, podczas którego przejechaliśmy 100 tys. km. Nasze Volvo spisywało się wzorowo. Nie miało żadnej usterki. To co się stało? Chyba nigdy nie przeżyliśmy takiego rozczarowania po rozkręceniu auta na części pierwsze. Sprawa jest poważna.

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E
Co warto kupić

Mechanicy bez trudu wybrali lepszego w pojedynku Volvo S80 i Mercedesa klasy E

Mercedes W212 jest od Volvo S80 II droższy. Czy to tylko zasługa tego, że niemiecka limuzyna jest nieco młodsza? Różnic między tymi samochodami jest mnóstwo i nie są to detale, a kwestie diametralne. Widać to też w opiniach mechaników. Nie będziemy ukrywać, że oceny awaryjności obu samochodów były dla nas zaskakujące.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści
Co warto kupić

Najlepsze motocykle na prawo jazdy kat. B do 15 tys. zł. Chwalą je i mechanicy, i motocykliści

Motocykl klasy 125 to dobry pomysł na początek przygody z "poważnymi" jednośladami i to z wielu powodów. Nasze kryteria tym razem są proste: szukamy maszyn w wieku do 10 lat, kosztujących nie więcej niż 15 tys. zł, a przy tym niezawodnych, o rozsądnych kosztach eksploatacji i możliwie bezpiecznych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden
Co warto kupić

Kupujemy taniego w utrzymaniu SUV-a za 40 tys. zł. Faworyt mechaników jest jeden

Wszystkie z tych trzech prostych konstrukcyjnie i relatywnie tanich w utrzymaniu SUV-ów można kupić za mniej niż 40 tys. zł, ale żeby kupić niezajechany egzemplarz krajowy, właśnie tyle warto zgromadzić. Auta z tego zestawienia są cenione na rynku wtórnym. Trzymają cenę. Jeden jest wyraźnym faworytem mechaników.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg
Testy długodystansowe

Ile kosztuje utrzymanie Maserati z przebiegiem 150 tys. km? Ceny części zwalają z nóg

Nie jest sztuką kupić samochód. Sztuką jest go utrzymać. Chyba nikt lepiej tego nie rozumie, niż właściciele Maserati. Sprawdziliśmy, w jakim stanie jest Ghibli z przebiegiem 150 tys. km. W jakim jest stanie? Czy się psuje? No i najważniejsze: ile kosztuje serwis takiego samochodu?

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?
Używane

Sześć popularnych używanych SUV-ów do 100 tys. zł. Który jest dla ciebie?

Mając do dyspozycji kwotę rzędu 100 tys. zł, możemy przebierać wśród różnych kilkuletnich SUV-ów klasy średniej lub nieco mniejszych, za to jeszcze młodszych. Problem w tym, że różne modele aut całkiem inaczej się starzeją – zwłaszcza inaczej starzeją się w oczach kupujących. Postrzeganie poszczególnych modeli ma potężny wpływ na ich wartość przy odsprzedaży: za te same pieniądze możemy mieć samochód 7-letni albo auto 3-letnie, które – nawet gdyby pominąć różnicę wieku – na pierwszy rzut oka w niczym nie jest gorsze. Oto pięć propozycji rynkowych i wyjaśnienie: dlaczego są takie drogie lub tanie i czy warto w to wchodzić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Najlepsze używane kombi do 30 tys. zł. Mamy aż 10 propozycji. Każdy znajdzie coś dla siebie
Rankingi Aut Używanych

Najlepsze używane kombi do 30 tys. zł. Mamy aż 10 propozycji. Każdy znajdzie coś dla siebie

Kierowcy w całej Europie, także w Polsce, oszaleli na punkcie crossoverów i SUV-ów. Nie można jednak zapominać o tak lubianych przez wielu kombi. Trudno o praktyczniejsze i wygodniejsze auto, które sprawdzi się jako samochód rodzinny. Wybraliśmy 10 modeli do 30 tys. zł. Jeśli będziecie szukać kombi w tej cenie, to warto sprawdzić właśnie jeden z tych modeli.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę
Co warto kupić

Trzy auta, jeden koncern, żadnej piątki. Porównaliśmy używanego Volkswagena, Seata i Skodę

Czy samochody tego samego segmentu i tego samego koncernu naprawdę różnią się czymś więcej niż tylko znaczkiem i ceną? W końcu wykorzystują tę samą platformę, te same silniki tylko pod inną nazwą (a i to nie zawsze). Sprawdziliśmy to, porównując trzy samochodu koncerny Volkswagen: Volkswagena, Skodę i Seata. Warto dopłacać?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą
Co warto kupić

Pojechaliśmy do komisu po "idealnego" Forda. Lakiernik prawdopodobnie był daltonistą

Czy wszyscy handlarze mijają się z prawdą w ogłoszeniach? Czy auto ociekające "plakiem" to na pewno odpicowany złom? Oglądaliśmy dwa używane, popularne Fordy S-Max sprowadzone z Niemiec. Jeden miał być perfekcyjny i bezwypadkowy. W przypadku drugiego handlarz z góry zastrzegł, że "może coś było lakierowane". Który egzemplarz okazał się lepszy?

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej
Co warto kupić

Najlepsze auta używane zdaniem naszym i naszego mechanika. Wszystkie dostały piątkę. Co najmniej

Dzisiaj nie straszymy. Wręcz przeciwnie. Tylko chwalimy. Pewnie nie zdziwi nikogo fakt, że ranking najmniej awaryjnych samochodów używanych zdominowany jest przez samochody japońskie. Zdziwić może jednak obecność niektórych modeli oraz jeden rodzynek spoza Japonii. Spośród niemal stu samochodów używanych ocenionych wspólnie przez naszych zaprzyjaźnionych mechaników i przez redakcję Auto Świata wybraliśmy 10, które wypadły najlepiej — dostały co najmniej piątkę (bez minusa).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani
Co warto kupić

Kupujemy używanego, flagowego Opla. Zapytaliśmy mechaników, czemu jest tak tani

Opel Insignia II to jest wielka i przestronna, znacznie bardziej niż pierwsza generacja modelu, a mimo to jest od niej znacznie lżejsza. Na dodatek Insignia bardzo dobrze się starzeje - nie widać, że debiutowała na rynku już niemal osiem lat temu. Na rynku wtórnym nie brakuje ofert sprzedaży, zdominowanych przez egzemplarze poflotowe. W oczy rzucają się ceny. Insignie są znacznie tańsze niż konkurencyjne Volkswageny Passaty czy Skody Superb. Skąd ten cenowy rozdźwięk? Co na temat Opla Insignii II mają do powiedzenia mechanicy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?
Co warto kupić

Pojedynek pancernych "Japończyków". Trwalsze Mazdy czy Hondy?

I Honda Accord, i Mazda 6 mają opinię aut pancernych. Rdzewiejących, ale pancernych. Za 50 tys. zł można kupić egzemplarze z polskiej dystrybucji i z przebiegami nieprzyprawiającymi o zawrót głowy. Warto? Tak, jeśli znajdziemy auto z dobrze zachowaną blachą. Skąd zatem aż tak duża różnica w ocenie?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka
Co warto kupić

To najlepsze samochody 2025 r. Tak twierdzi niezależna organizacja konsumencka

Consumer Reports, czyli niezależna organizacja konsumencka, wybrała najlepsze samochody 2025 r. Co roku ranking wzbudza mnóstwo emocji — każda marka chce się w nim znaleźć. W tym roku swoją obecność najsilniej zaznaczyła Toyota. Silną reprezentację ma też pewna mało popularna w Polsce marka.

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km
Testy długodystansowe

To dziś najlepsze i najtrwalsze samochody na rynku. Tylko one dostały szóstkę po 100 tys. km

Testy na dystansie 100 tys. km robimy od ponad dwudziestu lat. Sprawdziliśmy na tak setki samochodów. Po teście każde auto rozkręcamy, by zobaczyć, w jakim stanie są wszystkie części. Na ocenę 6 zasługuje niewiele modeli — tylko najlepsze z najlepszych. Dwa razy w historii zdecydowaliśmy się wystawić jeszcze wyższą notę. 6+ dostały auta, które nie otrzymały ani jednego punktu karnego, czyli nie mają ani jednej rzeczy, do której można się przyczepić. Które samochody zakończyły test na dystansie 100 tys. km z oceną celującą?

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?
Co warto kupić

Używany SUV za 100 tys. zł. Lepsza prawie nowa Skoda Kodiaq czy starsze Volvo XC90?

I Skodę Kodiaq, i Volvo XC90 można kupić za znacznie mniej niż 100 tys. zł, ale my na celownik wzięliśmy wyłącznie egzemplarze niewyeksploatowane i z polskiej dystrybucji. W przypadku Skody 100 tys. zł trzeba zapłacić za kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem do 100 tys. km. W przypadku Volvo w tej kwocie musimy zaakceptować nieco większy przebieg i kilka dodatkowych lat "na karku". To cena za prestiż i jeszcze większą przestrzeń we wnętrzu. Pytanie brzmi: czy warto tę cenę ponosić? Jak oba SUV-y oceniają mechanicy i co na ich temat mają do powiedzenia dziennikarze Auto Świata?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
To miało być idealne BMW z polskiego salonu. Takie było, póki nie otworzyliśmy maski
Co warto kupić

To miało być idealne BMW z polskiego salonu. Takie było, póki nie otworzyliśmy maski

Czasami szukasz zupełnie innego, skromniejszego auta, ale pojawia się taka okazja, że nie sposób przejść obok niej obojętnie. Tak było i tym razem, tak więc zamiast po Skodę do Piaseczna pojechaliśmy po BMW na Śląsk. BMW X1 – z polskiego salonu, bezwypadkowe, z rozsądnym i udokumentowanym przebiegiem. Miało być zupełnie jak nowe, a sprzedawca z kategorii "na pewno nie oszuka".

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wodorowa Toyota Mirai po dwóch latach i 80 tys. km. Czy da się jeździć drożej?
Używane

Wodorowa Toyota Mirai po dwóch latach i 80 tys. km. Czy da się jeździć drożej?

Toyota Mirai to jedno z niewielu seryjnych aut napędzanych wodorem. Czy ta oryginalna technologia jest na tyle dopracowana, że da się z takiego auta korzystać na co dzień? Sprawdzaliśmy to przez dwa lata, na dystansie 80 tys. km, a później dokładnie rozebraliśmy i zbadaliśmy samochód. Nie wszystko, co udało się odkryć, dobrze wróży na przyszłość.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy chińskie motocykle są już lepsze niż japońskie i niemieckie? Mechanik radzi, który używany motocykl wybrać
Co warto kupić

Czy chińskie motocykle są już lepsze niż japońskie i niemieckie? Mechanik radzi, który używany motocykl wybrać

Czy chińskie motocykle są już tak samo dobre, jak japońskie czy niemieckie? Ceny są bardzo atrakcyjne, szczególnie jeśli chodzi o egzemplarze używane. Tylko czy to nie jest pułapka? Prawda jest co najmniej zaskakująca, a podpisuje się pod nią człowiek, który każdego dnia naprawia motocykle i chińskie, i niemieckie, i japońskie.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.