Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Używane Audi A4 - rozsądny wybór to 2.0 TDI

4 lut, 12:58
Udostępnij
0
Skomentuj

W Audi A4 3. generacji wykonano olbrzymi skok technologiczny, ale za nowinkami nie zawsze szła trwałość

Audi A4 B8 zbudowano na platformie współdzielonej m.in. z modelem A5 i Passatem. Silnik cofnięto za przednią oś, co poprawiło rozkład masy, dopracowano wielowahaczowe zawieszenie (trwałe, ale drogie w naprawach) i zastosowano skuteczne, aczkolwiek nietrwałe hamulce (drogie wymiany). To wszystko sprawia, że prowadzenie „A-czwórki” to czysta przyjemność. Do wyboru mamy 4 rodzaje przekładni – bezstopniową, dwusprzęgłową, „automat” i „manual” (polecamy tę ostatnią) – opcjonalny napęd 4x4.

Audi A4 - 2.0 TDI to rozsądny wybór

Choć w ofercie są aż 22 wersje silnikowe, na rynku dominują turbodiesle common rail 2.0 TDI (moc: od 120 do 190 KM). Niestety, w większości (poza najnowszymi wersjami 150 i 190 KM) zdarzały się awarie pompy wysokiego ciśnienia – w układzie zbierają się opiłki, które mogą zniszczyć wtryskiwacze. Zaleca się czyszczenie układu wraz ze zbiornikiem paliwa.

Znacznie droższe problemy mają diesle V6 (2.7 i 3.0). Po przejechaniu 200-250 tys. km często trzeba już wymienić łańcuchy napędu rozrządu (jest ich kilka; początkowo hałasują na zimno, potem także na ciepło). Naprawa mało nie kosztuje, bo zwykle wymaga wyjęcia silnika – rozrząd umieszczono od strony skrzyni. Słabym punktem są też klapy w kolektorze dolotowym. Koszty naprawy w ASO liczy się w tysiącach złotych, ale dostępne są już tańsze zestawy naprawcze (ok. 800 zł).

Audi A4 - uwaga na silniki 1.8 i 2.0 TSI!

Z silników benzynowych najgłośniejszą wpadkę zaliczyły wersje 1.8 i 2.0 TFSI – wysokie spalanie oleju, uszkodzenie łańcucha (w zależności od wersji stosowano pasek lub łańcuch) i wałka rozrządu, a czasem nawet pęknięcie tłoków – naprawy kosztują krocie. Ich konstrukcje poprawiono w 2012 r., ale na rynku są już starsze egzemplarze z wymienionymi silnikami. Ponadto jednostki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z odkładającym się nagarem na zaworach – naprawa wymaga demontażu kolektora.

Źródłem wydatków bywa też dwusprzęgłowy S-tronic z mokrymi sprzęgłami. Zawodzi mechatronika (naprawa może pochłonąć ponad 10 000 zł), często też trzeba wymieniać drogie sprzęgła.

Trzeba też pamiętać, że droga jest już sama rutynowa eksploatacja, np. do wymiany tylnych klocków hamulcowych niezbędny jest komputer, do płynu chłodzącego w niektórych silnikach przydaje się przyrząd próżniowy, a komplet dobrych zamienników wahaczy oznacza wydatek dużo ponad 2000 zł.

Audi A4 - układ smarowania

Silniki benzynowe: We wszystkich silnikach benzynowych producent zaleca olej 5W-30 (507.00 lub 504.00). W przypadku skrócenia interwałów pomiędzy wymianami można stosować 5W-40.

Silniki wysokoprężne: tu także zalecany jest olej 5W-30 (507.00).

Audi A4 - układ rozrządu

W silnikach benzynowych w modelu B8 stosowano wyłącznie łańcuchowy napęd rozrządu. Pasek stosowano w silniku 2.0 TDI – w zależności od wersji zaleca się wymianę paska co 150, 180 lub 210 tys. km. Reszta diesli ma bezobsługowy łańcuch.

Audi A4 - układ chłodzenia

Płyn niezamarzający – oznaczenie w zależności od daty produkcji auta – od G12 do G13. Producent nie przewidział okresowej wymiany, lecz kontrolę podczas każdego przeglądu (co 30 tys. km). Gdy temp. zamarzania jest wyższa niż -25 st. C dolewa się koncentratu.

Audi A4 - układ hamulcowy

Zalecany płyn hamulcowy DOT 4. Pierwsza wymiana co 3 lata, następnie interwał skraca się do 2 lat. Minimalna grubość wentylowanej tarczy hamulcowej (przód/tył) zależy od modelu – dla wersji 2.0 TDI wynosi 23/10 mm.

Audi A4 - skrzynie biegów

Manualna: producent nie przewidział ani kontroli, ani okresowej wymiany.

Multitronic (bezstopniowa): olej przekładniowy ATF – wymiana co 60 tys. km (regularna wymiana jest istotna dla żywotności skrzyni).

S-tronic (dwusprzęgłowa): olej ATF, co 60 tys. km.

Audi A4 - zdaniem fachowca

Polecam wersję 2.0 TDI i trwałą manualną skrzynią biegów. Benzyniaki 1.8 i 2.0 TFSI tylko po 2012 r. lub po wymianie silnika na wolny od wad - Michał Wyrzykowski,doradca serwisu VCentrum (Warszawa)

Audi A4 - nasza opinia

To świetnie jeżdżące i wyglądające auto, ale zaawansowane technicznie. Serwisowanie A4 nie będzie tanie.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (61)

No photo
No photo ~jozek Użytkownik anonimowy
~jozek :
No photo ~jozek Użytkownik anonimowy
Ludzie narzekają na audi bo:
1. Kupują samochody po przygodach bo tańsze
2. Serwis się kończy w Polsce bo drogi

Rozumiem że jak nie ma się pieniędzy to kupuje się inne auto, ale nie bo trzeba pokazać się przed sąsiadami - a że auto to szrot za 2/3 ceny to inna sprawa.
I dlatego później powstają komentarze że się psuje że to czy tamto.

Jeżdżę już któryms audi z kolei ale kupowane w Niemczech 2-3 letnie za cene 1/4 większą niż w Polsce.
5 lut 11:55 | ocena: 75%
Liczba głosów:36
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
Audi to marka premium, jej problem w Polsce to fakt, ze kupuja ja ludzie ktorych nie stac na utrzymanie marki premium. Kupuja Audi zamiast fiata i potem jest narzekanie, ze duzo kosztuje wiec dobry serwis przewaznie konczy sie wraz z przekroczeniem samochodu przez polska granice. Pozniej jest juz tylko gorzej
5 lut 11:45 | ocena: 83%
Liczba głosów:35
83%
17%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tirsty Użytkownik anonimowy
~tirsty :
No photo ~tirsty Użytkownik anonimowy
Miałem przyjemność pojeździć tym samochodem. Dodam, ze na co dzień jeżdżę vanem z koncernu PSA (Grand Espace 3.0 V6 z automatem, nie zautomazowanym a z normalnym) wrażenia z jazdy niesamowite, jeździłem wersja benzynowa 2.0 z turbo super przyspieszenie, elastyczność, skrzynia dzialala poprawnie, ale w moim vanie lepiej, maszyna do robienia frajdy z jazdy. Tyle powiem. Ale po 1 awarii odechcialo mi sie tego auta -skrzynia biegów uległa awarii, tylko wymiana na nowa, co gorzej tylko w ASO (mieszkam w Holandii) w cenie 5 tys euro... Po naprawie szlag trafił turbine i poszło sie ... następne tysiąc euro. Także dziekuje i powróciłem do mojego V6 :-)
4 lut 17:27 | ocena: 57%
Liczba głosów:30
57%
43%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wiwa Użytkownik anonimowy
~Wiwa :
No photo ~Wiwa Użytkownik anonimowy
Piszą że rozsądny wybór i podają czego można się spodziewać i ile jeszcze do tego dołożymy. Kto pisze te artykuły. Ale zachęta.
4 lut 22:42 | ocena: 91%
Liczba głosów:23
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~DSG/STronic 150 HP Użytkownik anonimowy
~DSG/STronic 150 HP :
No photo ~DSG/STronic 150 HP Użytkownik anonimowy
Dobre AUDI A4 skończyło się na modelu B5 z nie do zajechania 1.9tdi 130 HP typu AWX lub AFN 320 Nm obydwa z pd. Nowe są tylko coraz bardziej awaryjne i nie chodzi o jedynie o spaprane samodzielnie przez VW silniki. Sypie się wszystko łącznie z tym że gniją blachy a tego Audicy nie da się wybaczyć za żadnego grzyba wafla.... Dach, klapa z tyłu sito, wszelkie przetłoczenia na tzw. ostro wyłażą momentalnie purchle. A szkoda bo Audi zawsze było ekonomiczną alternatywą dla gigantów Merca i Beemki. Obecnie całą ta niby przewagę dzięki technice szlq trafił. Na placu boju pozostają majętni krezusi potrafiący przymknąć oko na drobne naprawy i niedomagania z "winy użytkownika" ... Ale co do reszty Obywateli; radzę przeprosić się z Koreańczykami i Francuzami bo Fiatem to się po prostu bez żyłki masochisty nie da jeździć. Dziękuję za uwagę.
5 lut 19:52 | ocena: 57%
Liczba głosów:21
43%
57%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qwerta Użytkownik anonimowy
~Qwerta :
No photo ~Qwerta Użytkownik anonimowy
Tyle problemów i wysoka cena dyskwalifikuje każdy samochód francuski, włoski i koreański- ale Niemcom wybaczamy bo ich samochody BARDZO KOCHAMY:)
4 lut 13:55 | ocena: 82%
Liczba głosów:38
82%
18%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ert Użytkownik anonimowy
~ert :
No photo ~ert Użytkownik anonimowy
olej 5w40 jest lepszy niz 5w30 bo utrzymuje film w wyzszej temp. redaktorku
5 lut 21:31 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~a, Użytkownik anonimowy
~a, :
No photo ~a, Użytkownik anonimowy
Ktoś jeszcze kupuje niemieckie samochody?
5 lut 10:55 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mechan Użytkownik anonimowy
~Mechan :
No photo ~Mechan Użytkownik anonimowy
Juz zaczyna sie promowanie odkupionych od amerykanow zlomskich wies wagenow i audi. Ludzie czy ktos jeszcze lyka te bzdury ???? Przecież te auta to juz od nowosci sypiacy sie zlom!!!!
5 lut 13:10 | ocena: 73%
Liczba głosów:30
73%
27%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p.a. Użytkownik anonimowy
~p.a. :
No photo ~p.a. Użytkownik anonimowy
Mam 2.0 TDI z 2010r. aktualny przebieg 195000,zadnych problemow,przyjemnosc z jazdy niesamowita,polecam, autko uzytkuje od trzech lat i moge tylko potwierdzic dwie rzeczy.Po pierwsze wazne jest kupno z pewnego zrodla i tu ceny tzw sprowadzonych sa nizsze niz odpowiednika w niemczech co swiadczy o niepewnej historii i przebiegu auta,po drugie regularny serwis.pozdrawiam
5 lut 18:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Używane Audi A4 - rozsądny wybór to 2.0 TDI

Audi A4 B8 zbudowano na platformie współdzielonej m.in. z modelem A5 i Passatem. Silnik cofnięto za przednią oś, co poprawiło rozkład masy, dopracowano wielowahaczowe zawieszenie (trwałe, ale drogie w naprawach) i zastosowano skuteczne, aczkolwiek nietrwałe hamulce (drogie wymiany). To wszystko sprawia, że prowadzenie „A-czwórki” to czysta przyjemność.

Używane Audi A4 - rozsądny wybór to 2.0 TDI (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego