Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

BMW X7 – największy SUV marki BMW na rynku za rok

13 paź 17 11:57

X7 stanie się w 2018 roku synonimem rozmiaru XXL w BMW. Przedsmak wielkiego SUV-a daje wystawione na IAA we Frankfurcie studyjne X7 iPerformance Concept

Udostępnij
0
Skomentuj

BMW najbliższy czas stoi pod znakiem luksusu. Aktualna „siódemka” dała dobry początek. W przyszłym roku ma wystartować nowe BMW serii 8 w wersjach coupé i cabrio. Prawie w tym samym momencie zadebiutuje całkiem nowy model – największy SUV X7. Na niedawno zakończonej wystawie we Frankfurcie monachijczycy, prezentując studium X7 iPerformance, zapowiedzieli, czego możemy się spodziewać po największym „iksie”. Tak jak kiedyś przy okazji debiutu pierwszego X5, tak i teraz BMW mówi o SAV-ie (od Sports Activity Vehicle). Wszystko jedno – SUV czy SAV – pewne jest, że X7 będzie prawdziwym olbrzymem.

BMW X7: futurystycznie kanciasty

Przednią częścią nadwozia BMW X7 zawładnęła ponadwymiarowa „nerka”. Po jej lewej i prawej stronie umieszczono wąskie światła laserowe, sygnowane znakiem X. Pod nimi – potężne wloty powietrza zorientowane pionowo. Kanciaste kształty dominują na bokach nadwozia. Wyloty powietrza – air breather – umieszczone za przednimi błotnikami są obramowane chromowanymi listwami i łączą się pod kątem 90 stopni z listwami biegnącymi do tylnego nadkola. Optycznie chromowane elementy tworzą literę „L”.

Gigantyczne, 23-calowe felgi zaprojektowano specjalnie do auta koncepcyjnego. Stylistyka tyłu jest spójna z resztą nadwozia – tu także pojawiają się pionowe wyloty powietrza. Wąskie światła w kształcie litery „L” połączono chromowaną listwą.

Niektórzy okrzyknęli X7 najbrzydszym BMW

A Wam jak się podoba nowe BMW? Design koncepcyjnego X7 miał nawiązywać do wcześniej zaprezentowanych modeli studyjnych serii 8 i Z4. Te auta zostały jednak przyjęte z entuzjazmem. X7 jest inne.

Studyjny mega-SUV ma 6 miejsc, rozmieszczonych w 3 rzędach. Fotele o filigranowej konstrukcji obito skórą w dwóch kolorach. Czy taki układ pojawi się też w aucie produkcyjnym? Wiadomo tylko tyle, że trzy rzędy siedzeń pozostaną, ale układ foteli może się zmienić. Wnętrze jest przestronne, jasne i urządzone w stylu luksusowego minimalizmu.

Przejrzyście zaprojektowany kokpit nawiązuje stylem i funkcjonalnością do niedawno zaprezentowanego studium serii 8. Przejęto z niego dwa dotykowe ekrany o przekątnej 12,3 cala, które można skonfigurować według własnych potrzeb i wyświetlić na nich dowolne wskaźniki. Panel środkowy jest skierowany – jak na BMW przystało – w stronę prowadzącego.

Uprzywilejowany drugi rząd w BMW X7

Dobremu dopływowi światła do wnętrza X7 sprzyjają wąskie słupki przednie i środkowe oraz panoramiczny dach z laserowymi pasami świetlnymi, połączony z nadwoziem za pomocą konstrukcji w kształcie litery „Y”.

W konstrukcji panoramicznego szklanego dachu chodziło głównie o to, żeby też pasażerowie w środkowym rzędzie mieli wrażenie nieskrępowanego kontaktu z otoczeniem.

W drugim rzędzie foteli, czyli tam, gdzie pewnie najczęściej będzie siedział właściciel auta, pełny dostęp do systemu informacyjno-rozrywkowego i zindywidualizowanych funkcji za pośrednictwem BMW Connected umożliwiają dwa wyświetlacze dotykowe, za pomocą których można też dzielić się treściami ze współpodróżnymi – np. wysłać ciekawy artykuł, zdjęcie na ekran sąsiada lub ulubioną muzykę do zestawu nagłaśniającego.

Duży SUV z ekologicznym napędem czy z V12?

Studyjne X7 iPerformance w założeniu ma napęd hybrydowy – elektryczny plus turbodoładowany silnik benzynowy. Podejrzewamy, że auto seryjne oprócz znanych jednostek 6- i 8-cylindrowych otrzyma zmodyfikowany system hybrydowy z modelu X5 xDrive40e. Czy X7 będzie miało też wersję V12? O tym nikt głośno nie mówi, ale bogata klientela, do której jest skierowany super-SUV, ceni takie przejawy prestiżu. A o jakich cenach mowa? Szacujemy, że od pół miliona złotych wzwyż. Więcej dowiemy się za rok.

Olbrzym dla bogaczy

Mega-SUV BMW, którego debiut zaplanowano na przyszły rok, zapewne nie podbije europejskich rynków, ale są rejony świata, w których zostanie powitany z prawdziwym entuzjazmem. Tamtejszym klientom spodoba się spektakularna wielkość auta, a mało finezyjna stylistyka najmniej będzie przeszkadzać.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (12)

No photo
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersson :
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
Najbrzydszy czy nie to i tak będą kupować. Fakt ze design taki „rosyjskomafijny” ale śmigiełko w logo upiększa nawet takiego mastodonta. Osobiście wolałbym volvo xc90 w tym kalibrze. Pamiętacie jak wszyscy krzywili się na „siódemkę” autorstwa Crisa Bangle’a (tzw. Vader) a potem i „piątka” i „trójka” poszły tym śladem i weszły do kanonu urody BMW. Z tym czołgiem będzie podobnie...
13 paź 17 18:09 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin :
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
..."W drugim rzędzie foteli, czyli tam, gdzie pewnie najczęściej będzie siedział właściciel auta"... - czyżby Pani redaktor??? Pewnie oznaczać tu może jedynie to że na pewno tak nie będzie! To jednak nie Rolls-Royce Phantom ani Maybach 62 czy jakaś "stretch-limo"!
14 paź 17 12:07 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kolasa.piotr Użytkownik anonimowy
~kolasa.piotr :
No photo ~kolasa.piotr Użytkownik anonimowy
Tego modelu jestem już na prawdę bardzo ciekaw. Jakiś czas temu pożyczałem w Panek jeden z modeli BMW i jeśli chodzi o jego możliwości to na prawdę spore. Ten model będzie pewnie dopiero zaskakujący.
14 paź 17 22:55 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
33%
67%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~kadam Użytkownik anonimowy
~kadam :
No photo ~kadam Użytkownik anonimowy
Bmw wychodzi naprzeciw gustom i oczekiwaniom nowych lokatorów w europie.
14 paź 17 21:45 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
~xxx :
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
Na co komu taka kolumbryna.
14 paź 17 10:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do ~xxx:
No photo ~xxx Użytkownik anonimowy
14 paź 17 10:43 użytkownik ~xxx napisał
Na co komu taka kolumbryna.
Nie "kolumbryna" a kolubryna.
22 paź 17 19:13
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
~Khamsin
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
do Ewa Czechowska:
Ewa Czechowska Ewa Czechowska Facebook
17 paź 17 10:29 użytkownik Ewa Czechowska napisał:
Owszem, chętnie usiadłabym w dowolnym rzędzie tego auta :) Oczywiście, BMW to BMW i będzie się je na pewno super prowadzić. Jednak wnętrze zrobione jest tak, żeby właśnie pasażer w drugim rzędzie miał najwygodniej i jednocześnie zachowywał pełną kontrolę
Pani redaktor, przecież opisuje Pani na razie jedynie samochód koncepcyjny. Ponieważ jako nowy, największy SUV tej marki, czyli "der UeberX5", musi się czymś, zwłaszcza w tej chwili (jako koncept właśnie) wyróżnić, więc owe tylne fotele są właśnie tak skonfigurowane aby było maksymalnie atrakcyjne. Tyle tylko, że ten samochód to jedynie jeżdżący (być może, bo pewności nawet nie mam) pojedynczy egzemplarz, który trafi do muzeum a nie na ulice. Jest natomiast rzeczą co najmniej oczywistą, że pojazd seryjny jako X7 będzie zasadniczo "samochodem kierowcy" jak przytłaczająca większość modeli tej marki z „700-ką” włącznie, a nie samochodem "z kierowcą". I jedynie opcjonalnie będzie oferowany właśnie z taką (choć lepiej byłoby napisać – podobną) konfiguracją tylnych foteli strymowanych na maksymalny komfort. Jeżeli uważa Pani, że odsetek klientów którzy będą ten samochód kupować po to aby zajmować tam z tyłu miejsce i dawać wozić się kierowcy, będzie większy niż te 5% to jest Pani w dużym błędzie. I nie ma tu nic do rzeczy, że chętnie zajęła by Pani tam z tyłu miejsce, jak rozumiem, jako właścicielka tym bardziej. Przyznam się, że infantylność Pani odpowiedzi mnie mocno zdziwiła.
20 paź 17 02:16
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
~Qtrs :
No photo ~Qtrs Użytkownik anonimowy
Czekamy na test-VW Atkas największy SUV marki VW który jest na rynku już od pół roku.
17 paź 17 14:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Ewa Czechowska Ewa Czechowska Facebook
Ewa Czechowska
Ewa Czechowska Ewa Czechowska Facebook
do ~Khamsin:
No photo ~Khamsin Użytkownik anonimowy
14 paź 17 12:07 użytkownik ~Khamsin napisał
..."W drugim rzędzie foteli, czyli tam, gdzie pewnie najczęściej będzie siedział właściciel auta"... - czyżby Pani redaktor??? Pewnie oznaczać tu może jedynie to że na pewno tak nie będzie! To jednak nie Rolls-Royce Phantom ani Maybach 62 czy jakaś "stret
Owszem, chętnie usiadłabym w dowolnym rzędzie tego auta :) Oczywiście, BMW to BMW i będzie się je na pewno super prowadzić. Jednak wnętrze zrobione jest tak, żeby właśnie pasażer w drugim rzędzie miał najwygodniej i jednocześnie zachowywał pełną kontrolę nad systemem informacyjno-rozrywkowym.
17 paź 17 10:29
Liczba głosów:0
0%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bartek Habiciak Użytkownik anonimowy
~Bartek Habiciak :
No photo ~Bartek Habiciak Użytkownik anonimowy
Mi tylko kojarzy się z suvami volvo ? :P
16 paź 17 14:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

BMW X7 – największy SUV marki BMW na rynku za rok (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego