Range Rover Sport P400e – pierwsza hybryda plug-in Land Rovera

4 paź, 11:21
Udostępnij
0
Skomentuj

Land Rover przygotował pierwszy swój model z napędem hybrydowym plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka) – Range Rover Sport P400e.

Napęd hybrydowy składa się z 2-litrowego silnika benzynowego o mocy 300 KM oraz motoru elektrycznego o mocy 116 KM. Łączna moc układu wynosi 404 KM. Range Rover Sport P400e ma stały napęd na 4 koła. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszanie do „setki" trwa 6,7 sekundy. W trybie czysto elektrycznym P400 może przejechać 51 km. Prędkość maksymalna wynosi wówczas 135 km/h.

Kierowca może wybrać dwa tryby jazdy: Parallel hybrid (działają jednocześnie silnik spalinowy i elektryczny) oraz EV – działa tylko silnik elektryczny. Silnik elektryczny zasilany jest baterią litowo-jonową o pojemności 13,1 kWh. Ile wynosi czas ładowania? Gdy korzystamy z domowego gniazda 230 V, pełne ładowanie trwa 7 godzin i 30 minut. Skorzystanie z gniazda o natężeniu prądu 32 amperów skraca czas ładowania do 2 godzin i 45 minut.

Oprócz wersji hybrydowej Land Rover wprowadza najmocniejszą wersję Range Rovera Sport – moc 8-cylindrowego silnika o pojemności 5 litrów podniesiono do 575 KM. Osiągi są imponujące: prędkość maksymalna 280 km/h, a przyspieszenie do „setki" – 4,5 sekundy.

W gamie modelowej Range Rovera Sport występuje 10 silników: 4 diesle (moce od 240 do 339 KM), 5 benzynowych (moce od 300 do 575 KM) oraz hybryda – 404 KM.

Z zewnątrz modele roku 2018 można poznać po nowych reflektorach Pixel-Laser-LED, nowej atrapie i zderzaku. W kabinie znajdziemy nowy system multimedialny Touch Pro Duo składający się z dwóch ekranów dotykowych o przekątnej 10 cali. Ciekawostką w wyposażeniu jest roleta tylnej szyby sterowania... gestem ręki.

Nowy Range Rover Sport trafi do Polski w I kwartale 2018 roku.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Land Rover / Auto Świat

Range Rover Sport P400e

Range Rover Sport P400e – łączna moc systemu hybrydowego – 404 KM, prędkość maksymalna – 220 km/h

Range Rover Sport P400e – pierwsza hybryda plug-in Land Rovera (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Land Rover / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego