Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Testy Euro NCAP: Kodiaq i Countryman na piątkę, Micra na czwórkę, a Swift na trójkę

1 cze 17 14:44

Podczas ostatnio przeprowadzanych crash testów samochodów osobowych Euro NCAP zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo pieszych.

Udostępnij
0
Skomentuj

Euro NCAP – europejska niezależna organizacja badająca bezpieczeństwo aut podczas zderzeń – wzięła na warsztat 4 modele: Skodę Kodiaq, Mini Countrymana, Nissana Micrę oraz Suzuki Swifta.

Wszystkie auta oprócz tradycyjnych testów zderzeniowych (przednich i bocznych) sprawdzone zostały także pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym podczas kolizji.

Aby uzyskać maksymalną cenę 5 gwiazdek nowy samochód musi mieć system wykrywania pieszych (AEB). Taki system ostrzega kierowcę o pojawieniu się pieszego w niebezpiecznej odległości przed autem. Oprócz sygnału ostrzegawczego system może wyhamować samochód, jeśli kierowca w porę nie zareaguje na ostrzeżenie.

W ostatnio zbadanych samochodach system AEB jest dostępny seryjnie w Skodzie Kodiaq oraz jako opcja w Mini Countrymanie. I właśnie te dwa modele otrzymały od Euro NCAP najwyższe noty – 5 gwiazdek.

Suzuki Swift w końcowej ocenie uzyskało 3 gwiazdki (model standardowy) oraz cztery – w przypadku auta z opcjonalnym wyposażeniem.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Crash testy

Crash test Skody Kodiaq. Ocena 5 gwiazdek.

Zderzenie całą szerokością przodu – ochrona głowy oraz kolan kierowcy i pasażera – dobra. Podobne wyniki przy uderzeniu offsetowym (częścią przodu w odkształcalną barierę). Dobra ochrona kierowcy i pasażerów przy uderzeniu bocznym i w tył pojazdu.

Ochrona pieszych – dobra i odpowiednia w obrębie przedniego pasa i maski. Słaba – w okolicy reflektorów i słupków przednich

Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Testy Euro NCAP: Kodiaq i Countryman na piątkę, Micra na czwórkę, a Swift na trójkę (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego