CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.094.423.861.60
Średnio4.294.554.081.82
Najdrożej4.784.654.952.21

Testy Euro NCAP: Kodiaq i Countryman na piątkę, Micra na czwórkę, a Swift na trójkę

1 cze, 14:44
Udostępnij
0
Skomentuj

Podczas ostatnio przeprowadzanych crash testów samochodów osobowych Euro NCAP zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo pieszych.

Euro NCAP – europejska niezależna organizacja badająca bezpieczeństwo aut podczas zderzeń – wzięła na warsztat 4 modele: Skodę Kodiaq, Mini Countrymana, Nissana Micrę oraz Suzuki Swifta.

Wszystkie auta oprócz tradycyjnych testów zderzeniowych (przednich i bocznych) sprawdzone zostały także pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym podczas kolizji.

Aby uzyskać maksymalną cenę 5 gwiazdek nowy samochód musi mieć system wykrywania pieszych (AEB). Taki system ostrzega kierowcę o pojawieniu się pieszego w niebezpiecznej odległości przed autem. Oprócz sygnału ostrzegawczego system może wyhamować samochód, jeśli kierowca w porę nie zareaguje na ostrzeżenie.

W ostatnio zbadanych samochodach system AEB jest dostępny seryjnie w Skodzie Kodiaq oraz jako opcja w Mini Countrymanie. I właśnie te dwa modele otrzymały od Euro NCAP najwyższe noty – 5 gwiazdek.

Suzuki Swift w końcowej ocenie uzyskało 3 gwiazdki (model standardowy) oraz cztery – w przypadku auta z opcjonalnym wyposażeniem.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 25/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. następne generacje Skody Octavii, BMW serii 1 i Mercedesa Klasy A; Hyundai Kona - prezentacja; Volkswagen Arteon - pierwsza jazda; Seat Ibiza kontra Suzuki Swift; test Alfy Romeo Stelvio z dieslem; układ chłodzenia silnika - co się psuje; nowy sprzęt policji; hamulce postojowe - awarie i naprawy; carsharing - jak działa i ile kosztuje; Mercedes Klasy V z drugiej ręki; używane kombi klasy średniej; Rolls-Royce Ghost kontra BMW serii 7. W numerze poradnik wakacyjny "Samochodem po Europie".
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
~jacek :
No photo ~jacek Użytkownik anonimowy
W przypadku Vw powinno sie taki koncern podac do sadu za oszustwa na ogromna skale.Produkuja wadliwe silniki Tsi biorąc ogromne pieniądze za samochód a nawet nie chca respektować gwarancji i akcji serwisowych.Po prostu dranstwo i skandal za to tylko kryminał
4 cze 18:15 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janek Użytkownik anonimowy
~Janek :
No photo ~Janek Użytkownik anonimowy
Dobry...tylko gdyby nie te tragiczne silniki...zaprojektowane wadliwie...w celu picia litrami oleju...niemiecki zarząd koncernu wie co robić...aby jeszcze więcej zarabiać na tych jednorazówkach...
3 cze 15:34 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Crash testy

Crash test Skody Kodiaq. Ocena 5 gwiazdek.

Zderzenie całą szerokością przodu – ochrona głowy oraz kolan kierowcy i pasażera – dobra. Podobne wyniki przy uderzeniu offsetowym (częścią przodu w odkształcalną barierę). Dobra ochrona kierowcy i pasażerów przy uderzeniu bocznym i w tył pojazdu.

Ochrona pieszych – dobra i odpowiednia w obrębie przedniego pasa i maski. Słaba – w okolicy reflektorów i słupków przednich

Testy Euro NCAP: Kodiaq i Countryman na piątkę, Micra na czwórkę, a Swift na trójkę (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: EuroNCAP / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego