Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.694.814.582.14
Najdrożej4.965.084.882.29

Wielki Test Salonów 2015: najlepsi z najlepszych

30 lip 15 10:52
Udostępnij
0
Skomentuj
Wielki Test Salonów 2015 Wielki Test Salonów 2015 Foto: Auto Świat / Auto Świat

W Wielkim Teście Salonów 2015 sprawdziliśmy 216 salonów 12 firm-importerów. 25 zdobyło maksymalną notę 200 punktów. Oto najlepsi z najlepszych.

W każdym salonie oceniamy trzy duże kategorie: organizacja salonu, jakość obsługi i jazda próbna. Są one rozpisane na kilkadziesiąt szczegółowych podpunktów. Chodzi o to, żeby jak najdokładniej i obiektywnie ocenić działalność danego punktu sprzedaży samochodów.

Tuż po przeprowadzeniu badania nasi ankieterzy wypełniają 5-stronicowy protokół, w którym drobiazgowo oceniają i salon, i sprzedawców. Maksymalna ocena, jaką może uzyskać salon, to 200 pkt. Jak ją zdobyć? Recepta jest dość prosta, ale wykonanie trudniejsze: trzeba mieć ładny salon, a w nim odpowiednio wyeksponowane samochody oraz materiały informacyjne, dobrze wyszkolonych, kompetentnych i miłych sprzedawców.

Trzeba także umożliwić klientowi odbycie jazdy próbnej wybranym przez niego modelem auta. Proste? Proste, ale nie dla wszystkich.

Od kilku lat maksymalną ocenę 200 pkt uzyskuje ok. 10 proc. badanych salonów. W tym roku mamy 25 prymusów – to 11,5 proc. wszystkich zbadanych. Gratulujemy!

Z roku na rok zauważamy także coraz wyższą jakość obsługi w salonach samochodowych. Bez fałszywej skromności to po części zasługa „Auto Świata” i efekt naszych corocznych testów.

A oto najlepsi z najlepszych – salony, które uzyskały maksymalną liczbę 200 punktów. Pełne wyniki testu w 31 numerze „Auto Świata", który ukazał się z datą 27 lipca 2015 r.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (44)

No photo
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
~xxl :
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
To po kolei. 1. Organizacja salonu - to mnie wogóle nie interesuje. Jak sobie urządzą tak będą mieli, mnie nic do tego. Wystarczy mi, ze mają model który mnie interesuje i mogę go obejrzeć. 2. Obsługa - praktycznie nie jest mi potrzebna, jeszcze nigdy żaden sprzedawca nie zmienił mojej decyzji nawet o jeden punkt. 3. Jazda próbna - to rzeczywiście mozna oceniać. Kwestia zasobności salonu, ile mają samochodów do jazdu próbnej. Trudno wyobrazić, że mają wszystko, co sprzedają. Liczy się też pomysłowość, czasami można zrobić dwie jazdy różnymi samochodami, żeby pokazać klientowi samochód, którego nie mają w salonie do jazdy. Tak mi pokazali pewne auto i rzeczywiście taki test jest ok. Mam porównanie, bo w końcu go kupiłem i jest tak jak myślałem po tych jazdach. :-)
6 sie 15 12:33 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
~Jarek :
No photo ~Jarek Użytkownik anonimowy
obsługa zależy również od ubioru,
raz byłem sportowo - mała lub żadna reakcja,
gdy byłem w garniturze po pracy - po kilku sekundach sprzedawca był przy mnie
to była droższa marka,
w większości moim zdaniem, reakcja jest już na dobrym poziomie
31 lip 15 12:00 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
| odpowiedzi: 6
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
~qaz :
No photo ~qaz Użytkownik anonimowy
szanowny auto świecie, zróbcie coś z domyślną wielkością czcionki forum i tego zestawienia salonów. proponuje otworzyć tą stronę w kilku przeglądarkach (mobilnych też) i od razu zrozumiecie o co chodzi
6 sie 15 11:08 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Melkor42 Użytkownik anonimowy
~Melkor42
No photo ~Melkor42 Użytkownik anonimowy
do ~Czlonek OMVIC:
No photo ~Czlonek OMVIC Użytkownik anonimowy
6 sie 15 19:03 użytkownik ~Czlonek OMVIC napisał
Im mniej zasobny klient -czytaj biedniejszy- tym rabaty i wszystko co moze wyzebrac za darmo sa wazniejsze. Mam te przyjemnosc ze pracuje w salonie w ktorym klienci nie pytaja o obnizenie ceny i o to czy moga dostac za darmo cos do swojego auta. Poprostu
Pierdaczysz głupoty, może i pracujesz w salonie z super drogimi samochodami, ale nie mów mi, że klient kupujący u ciebie nie przyjmie od ciebie prezentu przy zakupie samochodu.
Prezent w chwili obecnej to normalna sprawa w sprzedaży każdego produktu, nie tylko auta.
Ja osobiście kupowałem ostatnio Toyotę RAV4 i prezent w postaci czapeczek dla moich dwóch chłopaków był czymś miłym ze strony sprzedawcy i wcale nie oczekiwanym przeze mnie. To własnie takie podejście zapewnia sprzedawcy zapamiętanie przez kupującego i zwiększenie szansy na powrót przy ponownym zakupie i klasa czy marka nie ma tu nic do tego.
6 sie 15 19:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
~xxl :
No photo ~xxl Użytkownik anonimowy
Najważniejsze w salonie jest to, czego nie badali - rabaty, gratisy. :-)
6 sie 15 12:48 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~krakus Użytkownik anonimowy
~krakus :
No photo ~krakus Użytkownik anonimowy
Ja ostatnio byłem na jeździe superb - sprzedawczyni nie mial pojęcia o tym samochodzie- nie wiedziała ilu biegowa skrzynia , jaka jest konfiguracja konkretnej wersji wyposażenia a szczytem niedouczenia była mowa ze w poprzedniej wersji superb były światła LED a nie ksenony.... owszem do jazdy dziennej nie jako drogowe.. dla Ciekawości - Salon skody Porsche Bronowice..
6 sie 15 11:15 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Wczoraj byłem w salonie Suzuki i Nissana w Rybniku - Dramat. Przez 15 minut oglądałem samochody - nikt nie podszedł. Czworo pracowników siedziało przy stoliku popijając kawkę. Żadnego zainteresowania klientem. Po wizycie w fordzie również w Rybniku odzyskałem wiarę w znawców tematu- rewelacyjna obsługa -polecam ich gorąco,jest od kogo się uczyć!!!!
6 sie 15 20:12 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pff Użytkownik anonimowy
~pff :
No photo ~pff Użytkownik anonimowy
lepszym testem był by test ASO i obsługi gwarancyjnej. do salonu przychodzę bo wiem co chce kupić i to kupuje, ewentualnie umawiam się na jazdę próbną. ważniejsze dla mnie jest jak traktują ludzi już po zakupie auta (wiadomo, że jak chcesz kupić to będą koło ciebie skakać)
6 sie 15 17:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sirsaw Użytkownik anonimowy
~sirsaw :
No photo ~sirsaw Użytkownik anonimowy
Totalna bzdura. Serwisowałem w Anwie Kraków Toyotę przez bliską lokalizację, ale ze względu na bezczelny personel, przeniosłem się na Jasnogórską. Pani w tipsach karmiąca jakieś zwierzę na rękach i klikając jednym palcem po klawiaturze...
6 sie 15 19:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
~Mariusz :
No photo ~Mariusz Użytkownik anonimowy
Ten test to strata czasu. Lepiej niech redakcja przetestuje jakość autoryzowanych stacji obsługi i wykonywanych przez nie napraw! Wyjdą wtedy bardzo ciekawe rzeczy !
6 sie 15 16:19 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej