Redakcja „Auto Świata” już po raz 12 przeprowadziła Wielki Test Salonów. Wyniki opublikowane będą w 31 numerze „Auto Świata”, który ukaże się w poniedziałek 27 lipca.
Wysłannicy redakcji – tajemniczy klienci – odwiedzili w tym roku 216 salonów 12 marek samochodowych (po 18 salonów z każdej marki).
Ankieterzy badali organizację salonu, sprawdzali jakość obsługi oraz oceniali jazdę próbną wybranym modelem auta.
Maksymalna liczba punktów, jaką może zdobyć w teście salon to 200. W tegorocznym teście na 216 sprawdzonych salonów maksymalną notę 200 pkt zdobyło 25, czyli 11,5 proc. wszystkich zbadanych.
161 salonów, czyli 75 proc. uzyskało ocenę powyżej 150 pkt. Te salony zasługują na ocenę bardzo dobrą lub dobrą.
A ile salonów oceniono jako słabe lub złe? 46 zdobyło poniżej 150 pkt (można je ocenić na trójkę), a zaledwie 9 zdobyło w teście poniżej 100 pkt – te oceniamy na dwóję!
Wyniki Wielkiego Testu Salonów 2015 potwierdzają, że obsługa klientów w salonach sprzedaży nowych aut jest coraz lepsza. Pięć z 12 zbadanych firm-importerów uzyskało maksymalną ocenę za wygląd salonu. Także 5 firm otrzymało maksymalną notę za ekspozycję samochodów.
Osiem firm-importerów na 12 zbadanych uzyskało maksymalną ocenę za zrozumiały język sprzedawców.
Test potwierdził gotowość do negocjacji cenowych w salonach wielu marek – najbardziej skłoni do negocjacji są sprzedawcy Skody i Renault.
Pełne wyniki Wielkiego Testu Salonów opubikowane zostaną w 31 numerze „Auto Świata" w poniedziałek 27 lipca 2015 r.