Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Crash testy Euro NCAP: osiem aut z pięcioma gwiazdkami

8 lis 17 12:06

Euro NCAP przeprowadziło testy zderzeniowe ośmiu nowych modeli samochodów. Wszystkie otrzymały maksymalną ocenę – 5 gwiazdek.

Udostępnij
0
Skomentuj

W najnowszym badaniu Euro NCAP sprawdziło: Volvo XC60, VW T-Roc, Skodę Karoq, Mitsubishi Eclipse Cross, Citroena C3 Aircross, Opla Crosslanda X, VW Polo, Seata Ibizę Aronę.

Podczas testów zderzeniowych bezpieczeństwo aut sprawdzane jest w kilku próbach. Pierwszą jest zderzenie połową szerokości auta z barierą odkształcalną. Drugie zderzenie następuje całą szerokością przedniej części auta, kolejne to zderzenie boczne. Sprawdza się też bezpieczeństwo przewożonego dziecka (6- oraz 10-letniego), ochronę pieszych i tzw. asystentów bezpieczeństwa (układy elektroniczne).

Specjaliści Euro NCAP byli pod wrażeniem wyników, jakie uzyskało Volvo XC60: ochrona pasażerów dorosłych – 98 proc., ochrona przewożonego dziecka – 87 proc., ochrona pieszych – 76 proc., a ocena asystentów bezpieczeństwa to 95 proc.

Podczas zderzenia z barierą odkształcalną kierowca i pasażerowie są dobrze zabezpieczeni, nie grożą im obrażenia. Podobny wynik uzyskano podczas zderzenia bocznego. Zagłówki dobrze chronią przed urazami odcinek szyjny kręgosłupa. Wysoko oceniono autonomiczny układ hamowania awaryjnego pozwalający uniknąć kolizji w mieście. Volvo XC60 zapewnia także dobrą ochronę pieszych – jedyne zagrożenie podczas kolizji pieszego z autem stanowią słupki boczne oraz podstawa przedniej szyby.

W galerii przedstawiamy zdjęcia z crash testów oraz szczegółowe informacje na temat bezpieczeństwa badanych ośmiu aut.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 7/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy BMW X2 i zmodernizowaną Hondą Jazz; prezentacja Skody Fabii po liftingu; raport: VW po Dieselgate; porównanie: kompakty kontra crossovery; testy Volvo V90 i Porsche Cayenne; raport: jak kradną auta; ustawianie geometrii zawieszenia; co to jest eCall; używany Opel Zafira; Top 10: używane kombi klasy średniej; Nissan Leaf nowej generacji.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~cezaryH Użytkownik anonimowy
~cezaryH :
No photo ~cezaryH Użytkownik anonimowy
Sam co jakiś czas wypożyczam w Panek modele Volvo i nigdy nie narzekałem na jazdę nimi. Mają fajne technologie ktore wpływają właśnie i na komfort jazdy i na bezpieczeństwo. Zazwyczaj w ich modelach czuję się bardzo bezpieczny.
15 lis 17 19:08 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~klewek Użytkownik anonimowy
~klewek :
No photo ~klewek Użytkownik anonimowy
Żadne dodatkowe wyposażenie nie zastąpi zdrowego rozsądku kierowcy. Też mam w rextonie wzmocnioną konstrukcję i systemy bezpieczeństwa ale i tak na drodze zachowuję szczególną ostrożność.
13 lis 17 15:38
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
~Klej :
No photo ~Klej Użytkownik anonimowy
40% części czołowej, a nie połową w overlap test. Sprawdzić przed napisaniem już było za trudno. I po czytaniu takich lapsusów w AŚ powstają glupio-mądrzy "eksperci" motoryzacji.
12 lis 17 09:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
~Witek :
No photo ~Witek Użytkownik anonimowy
Dlaczego za "asystenów" kierowcy dają punkty dodatnie, a nie ujemne? Przecież z ostatnich badań wynika, że ich działanie zwiększa prawdopodobieństwo wypadku o 20% Z ich popularyzacją wiąże się wzrost ilości ofiar śmiertelnych w krajach gdzie ich udział jest największy i kierowcy najrzadziej je wyłączają.
11 lis 17 21:45
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~shreku Użytkownik anonimowy
~shreku :
No photo ~shreku Użytkownik anonimowy
zastanawiajace ze czesc zdjec pokazuje zdrzenie ze sciana calym przodem a czesc przodem bokiem
11 lis 17 09:25
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~PoweredbyGM Użytkownik anonimowy
~PoweredbyGM :
No photo ~PoweredbyGM Użytkownik anonimowy
A gdzie Panie redaktorze small overlap test w dwóch odmianach: stroną kierowcy i stroną pasażera? A gdzie najechanie na tył? Dopiero wtedy można cokolwiek powiedzieć o stopniu zabezpieczenia.
10 lis 17 07:19 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Crash testy Euro NCAP: osiem aut z pięcioma gwiazdkami (slajd 1 z 8)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego