Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.96
Średnio4.604.744.482.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Kia Stinger - odważna decyzja

10 paź, 10:07

Można się spodziewać, że debiut Kii w klasie gran turismo zaniepokoi kierownictwo Audi, BMW i Mercedesa, a przy tym wywoła nerwowe drżenie rąk także wśród przedstawicieli zarządu Alfy Romeo oraz Jaguara.

Udostępnij
0
Skomentuj

Kia wchodzi na nowe terytorium gran turismo, na którym wymaga się nie tylko wysokiej jakości i komfortu, lecz także radości z prowadzenia. Jeśli Optima mierzy w Skodę Superb, to Stinger celuje o wiele wyżej – w Volkswagena Arteona, a nawet w BMW serii 4 i Audi A5 Sportbacka.

Z tym większą niecierpliwością wsuwam się za kierownicę flagowej Kii. Fotel kierowcy jest bardzo nisko zamontowany, bo 18 cm nad ziemią (o 4,5 cm niżej niż w Optimie), a rozbudowana deska rozdzielcza przyjemnie otula prowadzącego. Wzorowa pozycja za kierownicą oraz ciekawa architektura wnętrza powodują, że ma się ochotę mocniej wcisnąć gaz. Łatwo dostrzec, że aranżacja wnętrza oraz proporcje Stingera nawiązują do Porsche Panamery. Mimo sportowej sylwetki nie brakuje miejsca dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. To zasługa imponującego rozstawu osi (290 cm).

Kia Stinger - sięga po najlepsze wzorce

Wnętrze jest ciekawe i starannie wykończone, choć nie pozostawia wrażenia aż tak ekskluzywnego, jak w Audi, BMW czy Mercedesie. Prezentacja flagowego modelu Kii mogłaby też być świetną okazją do wprowadzenia nowych multimediów ze sterowaniem w stylu iDrive, bo obecne, z 8-calowym ekranem, nie robią już dziś wrażenia.

Kia Stinger Kia Stinger Foto: Kia

Kiedy patrzy się na sylwetkę Stingera, od razu widać, że rządzą tu tylne koła. To pierwszy model Kii, w którym można wybierać pomiędzy napędem na tył lub 4x4. Sięgam do przycisku i pod maską odzywa się podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,3 l i mocy 370 KM. W ofercie są również dwa czterocylindrowe silniki: benzynowy 2.0i (255 KM) oraz diesel 2.2 (200 KM). Każdy z nich współpracuje z 8-biegowym „automatem” Kii.

Wyjeżdżam z parkingu najszybszą Kią w historii i już po kilku kilometrach czuję, że Stinger trafia w mój gust. To jeden z tych samochodów, za których kierownicę wsiadam z przyjemnością. Ale nawet jeśli w wersji 3.3 wybierze się sportowy tryb jazdy, nie słychać strzałów z układu wydechowego ani groźnego gangu silnika, jak choćby w Audi z literą „S” czy w BMW M Performance. Na torze okazuje się też, że skrzyni zdarza się z opóźnieniem wypełniać komendy podawane łopatkami.

Za to rewelacyjnie na tle wymagającej konkurencji premium wypada diesel 2.2. Bardzo cicho pracuje, a barwa dźwięku jest tak przyjemna, że trudno rozpoznać w nim silnik wysokoprężny. Przyjemnie rozwija moc i jest oszczędny. Szkoda tylko, że przekracza próg niskiej akcyzy i trzeba za niego zapłacić aż o 30 000 zł więcej niż za benzynowe 2.0i.

Kia Stinger Kia Stinger Foto: Kia

Stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie zapewnia wysoki poziom komfortu. Stinger idealnie oddaje ideę klasy gran turismo. Siedzę bliżej tylnej osi, lepiej więc czuję auto i mam ochotę zjechać na bardziej wymagającą drogę z zakrętami. Geometria zawieszenia i rozłożenie nacisku na osie powodują, że Stinger bardzo łatwo wpisuje się w łuki i daje radość z kontrolowania, a jeśli się go sprowokuje – chętnie zarzuca tyłem. Na rynku jest coraz mniej samochodów, które tak wyraźnie celują w kierowców lubiących prowadzić.

Kia Stinger to komfortowe auto, które cieszy oko i zamienia podróż w przygodę, a przy tym kosztuje wyraźnie mniej od konkurencji z segmentu premium. Znakomita robota!

Kia Stinger - w punkt

To jest super. Wrażenia zza kierownicy uzależniają.

To nie wyszło. Obsługa systemu multimedialnego może irytować.

Efekt WOW! Proporcje Stingera nawiązują do najlepszych tradycji.

Kto to kupi? Osoby, które lubią komfort i emocje, ale nie chcą płacić za marki premium.

Kia Stinger - naszym zdaniem

Decyzja o produkcji Stingera była odważnym ruchem, ale Kia udowodniła, że już osiągnęła poziom, który pozwala tworzyć emocjonalne auto klasy gran turismo. Prosimy o więcej!

Kia Stinger - dane techniczne

Dane producenta 2.0i 2.2 D 3.3i V6
Silnik: t.benz. R4 t.diesel R4 t.benz. V6
Pojemność skokowa 1998 cm3 2199 cm3 3342 cm3
Moc maksymalna 255 KM/6200 obr./min 200 KM/3800 obr./min 370 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 353 Nm/1400-4000 obr./min 440 Nm/1750-2750 obr./min 510 Nm/1300-4500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów na tył/aut. 8b 4x4 lub na tył/skrzynia aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość 4830/1870/1400 mm
Rozstaw osi 2905 mm
Pojemność bagażnika 406 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,0 s 7,6 s 4,9 s
Prędkość maksymalna 240 km/h 230 km/h 270 km/h
Spalanie: miasto/trasa/średnie 10,6/6,4/7,9 l/100 km 6,9/4,8/5,6 l/100 km 13,6/7,8/9,9 l/100 km
Cena 149 900 zł 179 900 234 900 zł

.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (55)

No photo
No photo ~joko Użytkownik anonimowy
~joko
No photo ~joko Użytkownik anonimowy
do ~Ono joko:
No photo ~Ono joko Użytkownik anonimowy
10 paź 23:21 użytkownik ~Ono joko napisał
Polecam jazde 718 nie ma o czym mowic sa samochody i jest porsche pochopna ocena bez porownania warto byc obiektywnym
Byłem na jezdzie 718stką, auto inne i fantastyczne ale to auto w mojej sytuacji tylko na 3 auto w domu...czyli trzecie oc/ac (nie licząc motocykli), 3 samochody przed domem to juz spory parking, trzecie opony zimowe do trzymania itd, ze wzgledów praktycznych chyba jednak odpuszczę.Singier to pełnowymiarowe auto z masakryczna ilością miejsca w środku i dużym bagażnikiem wiec da radę jako drugie w domu,a i tak daje duzo frajdy z jazdy, do tego cena porównywalna stingera i porsche....ale porsche to golas, jak doposażysz to wyjdzie połowa stingera itd. Dlatego jednka będzie stniger. Ale żeby nie było jako auto wylącznie dla przyjemności porsche to super opcja.
11 paź 11:47 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 7
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~edek. Użytkownik anonimowy
~edek. :
No photo ~edek. Użytkownik anonimowy
NIe mogę....wydaje sie ze w dzisiejszych czasach obciachem powinno być posiadanie jakiegoś auta z grupy vaginy (sypiące dsg, tsi, oszustwa z normami spali, porsche cayenne chyba nawet zakazali sprzedawać w szwajcarii) a tu polaczkom przeszkadza lepsza i tańsza kijanka (proszę podać nowe auto salonowe w polsce tzw. premium dokładnie z tym samym wyposażeniem, wielością i osiągami jak ten stinger v6)....a wygląd będzie zawsze kwestią gustu.
11 paź 16:40 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
~Pawel :
No photo ~Pawel Użytkownik anonimowy
Jeździłem modelem z silnikiem v6. Wrażenia nie do opisania. Jak bym jeździł 2x droższym Audi RS5. Mowię o przyspieszeniu do 160km/h. Pózniej jest troszkę gorzej.
Wykończenie jak w Mazdzie a cena jest przystępna. No i co jest ważne ten samochód jest bardzo komfortowy. Trzymanie ceny przez niemieckie Marki to jest mit. Nie wiem po co o tym piszecie skoro większość z was kupuje ponad 10letnie samochody w cenie złomu. Za cenę Stingera nie da rady kupić porównywalnego samochodu. Takie samochody kupuje się w leasingu i jestem pewien ze będzie to model bardzo popularny.
16 paź 09:12 | ocena: 75%
Liczba głosów:8
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koj Użytkownik anonimowy
~koj
No photo ~koj Użytkownik anonimowy
do ~SSD:
No photo ~SSD Użytkownik anonimowy
11 paź 09:48 użytkownik ~SSD napisał
rzecz jasna - ja mam A45AMG za niecałe 200k i 4,2 do setki. W życiu bym KII nie kupił
a jechałes tą kią? komfort osiągi adrenalina i emocje, miejsca tyle ze cała ta a klasę włożyłbyś do stingera, a znaczek z merca przylepilbyś sobie do czoła. Jeszcze nie jechali ale juz gorsze od bmw, merca audi itd...zakompleksieni polacy mający rentgeny w oczach do rozpoznawania jakośći plastiku we wnętrzach samochodów. Żenada.
11 paź 11:54 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 9
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Joko Użytkownik anonimowy
~Joko :
No photo ~Joko Użytkownik anonimowy
Bylem wczoraj na jezdzie probnej, auto masakra, banan od ucha do ucha, sam nie myslalem ze kiedys to powiem, ale trzeba na glowe upasc albo nie miec co z kasa zrobic zeby doplacac do niemcow premium. Rozwazalem kupic porsche 718.....stinger wygral.
10 paź 19:53 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 9
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~anna Użytkownik anonimowy
~anna
No photo ~anna Użytkownik anonimowy
do ~JDK:
No photo ~JDK Użytkownik anonimowy
11 paź 15:26 użytkownik ~JDK napisał
Ta KIA jest przestylizowana - za 3-4 lata będzie wyglądać na przestarzałą...za 180k ( diesel 200KM, 7,6 AUT-8) to można kupić E220d ( 194 KM 7,3s AUT-9) która jest większa, wygodniejsza do tego ma ponadczasowa linię, dobrze trzyma wartość i świetną jakość
porównoujesz stingera do bmki trójki..jeszcze do takich mułów? to swoje bmw byś zmieścił do tego stingera w całości...idz sie przejedz tym stingerem i potem pogadamy...gimbaza..
11 paź 15:54 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:) Użytkownik anonimowy
~:)
No photo ~:) Użytkownik anonimowy
do ~SJ:
No photo ~SJ Użytkownik anonimowy
11 paź 12:31 użytkownik ~SJ napisał
A ty jechałeś kiedyś Mercedesem? że tak kiłe wychawlasz.- pewnie masz skode albo ceed'a bo 7 letnia gwarancja...dla skner i niedojd co sie na to nabierają:-))))
Jechalem wczoraj w salonie we wrocławiu :) Nie wiem jak to możliwe ze osoby które tym autem nie jechały juz piszą ze to auto jest gorsze niz ten czy inny samochod......witamy w polsce krainie wieśwagenów.
11 paź 16:01 | ocena: 67%
Liczba głosów:9
67%
33%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
~Artur :
No photo ~Artur Użytkownik anonimowy
Kia Singer namiesza w swojej klasie brawo dla Kij
10 paź 21:59 | ocena: 81%
Liczba głosów:16
81%
19%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~koj Użytkownik anonimowy
~koj
No photo ~koj Użytkownik anonimowy
do ~SSD:
No photo ~SSD Użytkownik anonimowy
11 paź 12:28 użytkownik ~SSD napisał
Sam jesteś żenujacy - po co ci dużo miejsca w sportowym aucie? o tego są kombi jakbyś nie wiedział milośniku koreańskiego badziewia no name
to wielkością to porównuj do a5 a nie do tej twojej małej zabawki, wtedy taka gadka ma sens. Typowy polak...za miejszą kasę ma wiecej ale woli mniej....bo znaczek sie liczy.
11 paź 15:58 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Cos sie wam parametry w tabelkach poprzewracały. Jak 200konny diesel przyspiesza lepiej od 255konnej benzyny :) poza tym to jest niemożliwe zeby diesel mial czas tylko 5.6 s a 370konne v6 4.9
10 paź 16:06 | ocena: 50%
Liczba głosów:10
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej