CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.484.544.371.99
Średnio4.684.884.612.17
Najdrożej4.985.194.992.35

Mercedes Klasy E coupe – Robi duże wrażenie!

9 sty, 14:30
Udostępnij
0
Skomentuj

Eleganckie, dynamiczne coupé, do tego korzysta z techniki limuzyny klasy E. Nie zawsze tak było, ale teraz wyszło naprawdę super!

Nowy Mercedes klasy E coupé został wreszcie zbudowany na... klasie E – wiemy, że brzmi to dość dziwnie, ale do tej pory Stuttgart miał dość nietypowe podejście do coupé i tworzył je na samochodzie o klasę niżej. Dlatego w porównaniu z poprzednikiem obecna odsłona będzie o 13 cm dłuższa, ale też o ok. 100 kg lżejsza.

Mercedes Klasy E coupe - Ładna sylwetka, ale...

Auto mierzy teraz 4,83 m długości. Sylwetka jest bardzo elegancka, drzwi nie mają górnych ramek, brak również środkowego słupka – bez wątpienia ten samochód robi wrażenie, ale jedno trzeba głośno powiedzieć: stylistyka najnowszego coupé różni się tylko niewielkimi detalami od klas C i S coupé. Gdy na autostradzie jedno z tych trzech aut pojawi się w lusterku wstecznym, niewielu znawców tematu będzie potrafiło rozróżnić, czy chodzi o klasę C, E, czy może S coupé.

Oczywiście, różnice są widoczne w wymiarach, ale na pierwszy rzut oka wszystkie wspomniane modele wyglądają bardzo podobnie (patrz s. 6). Kilka dni przed światową premierą doszło nawet do wycieku folderu reklamowego klasy E coupé – nie zdziwilibyśmy się, gdyby było to konsekwencją podobieństwa aut i pomyłki szeregowych pracowników firmy. Prawdopodobnie zbyt szybko wysłali do salonów foldery nowej klasy E coupé, która do sprzedaży wejdzie dopiero w marcu 2017 roku.

Mercedes klasy E coupe Mercedes klasy E coupe Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Deska rozdzielcza nowego modelu w dużej mierze została przejęta z limuzyny – najbardziej charakterystycznym elementem pozostał 12,3-calowy wyświetlacz na środku. Największa różnica to futurystyczne wloty powietrza do kabiny, które wyglądem nieco przypominają silniki odrzutowe. Dla coupé zarezerwowano też specjalne listwy dekoracyjne, a klienci mogą sobie wybrać, czy obsługa pokładowych multimediów ma się odbywać za pomocą wielofunkcyjnego pokrętła, czy wyłącznie przy użyciu opcjonalnego touchpada.

Pod względem miejsca oferowanego we wnętrzu nie mamy większych uwag – nawet z tyłu jest wystarczająco dużo przestrzeni, bo powiększona długość auta spowodowała przede wszystkim rozrost kabiny pasażerskiej. Podróżni w drugim rzędzie siedzeń mają niezależne fotele z pełną regulacją. Dodatkowo wrażenie przestronności dają w pełni opuszczane boczne szyby – jedynie z tyłu pozostaje nieruchomy mały szklany trójkąt.

Szkoda, że między tylnymi fotelami nie zainstalowano podłokietnika – no cóż, jakoś trzeba zróżnicować klasy E i S.

Gdy auto trafi do sprzedaży, będzie dostępne w dwóch wariantach wyposażeniowych: Avantgarde i AMG. Tak jak w innych modelach Mercedesa, wersja AMG otrzyma nieco zmienione zderzaki, większe koła i chromowany diamentowy grill, a także sportowe fotele i kierownicę.

Mercedes klasy E coupe Mercedes klasy E coupe Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Podobnie jak w limuzynie, także w coupé oprócz klasycznego stalowego zawieszenia będą dostępne aktywne Dynamic Body Control oraz zawieszenie pneumatyczne. Oczywiście, już w podstawowej wersji kierowca otrzyma cały pakiet elektronicznych pomocników. System autonomicznego hamowania rozpozna pieszych, a utrzymywania wybranego pasa ruchu samodzielnie dokona korekt kierownicą.

Opcjonalnie ma być dostępne m.in. automatyczne parkowanie, sterowane aplikacją ze smartfona – oczywiście, kierowca będzie mógł wówczas znajdować się na zewnątrz pojazdu (takie sztuki potrafi także klasa E sedan i BMW serii 7). System Drive Pilot umożliwia częściowo autonomiczną jazdę do prędkości 210 km/h – kierowca musi jedynie kierunkowskazem pokazać autu zamiar wyprzedzania, resztę załatwi system czujników i kamer. Jeśli układ nie rozpozna żadnej przeszkody, samochód samodzielnie zmieni pas ruchu.

Mercedes Klasy E coupe - Bez widlastej „ósemki”

Mercedes klasy E coupe Mercedes klasy E coupe Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Mniejsza masa i zoptymalizowane jednostki napędowe sprawią, że spalanie ma spaść w stosunku do poprzednika o 20 proc. Podstawowy 4-cylindrowy silnik benzynowy E 200 będzie rozwijał 194 KM. Identyczną moc osiąga podstawowy diesel o pojemności 2 litrów. E 300 ma 245 KM, E 400 jest 333-konne i seryjnie otrzymało napęd na obie osie 4Matic.

Topową jednostką napędową w przyszłości mogłaby być 6-cylindrowa rzędówka AMG o mocy ok. 450 KM. Dlaczego pod maską nie znajdziemy 8-cylindrowego silnika? Mercedes musi jakoś zróżnicować swoje modele coupé, jeśli więc nie pomaga w tym stylistyka, to niech chociaż motory w klasie E i S będą inne. Poza tym jeszcze coś: V8 w lżejszej klasie E miałoby lepsze osiągi niż w „esce”, a to byłoby już niewybaczalne.

Poprzednie generacje

CLK: 2002-09

Mercedes CLK Mercedes CLK Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Auto mierzyło 4,63 m długości i bazowało na klasie C. Kabriolet był wytwarzany do 2010 r.

2009-16

Mercedes E coupe Mercedes E coupe Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Auto nazywało się już „klasa E coupé”, ale nadal korzystało z płyty podłogowej klasy C.

Mercedes Klasy E coupe - naszym zdaniem

Różnicowanie oferty nie jest prostą sprawą – najlepiej wie o tym VW, który od lat stara się to zrobić w należących do koncernu firmach z różnym skutkiem. Mercedes różnicuje swoje samochody wymiarami, silnikami i wyposażeniem, ale na pierwszy rzut oka auta są do siebie bardzo podobne. Ciekawe, co na to klienci?

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Nowy Auto Świat 3/2017 już w sprzedaży, a w nim: zapowiedź nowego Audi A3; fascynująca Kia Stinger; prezentacja Skody Octavii po liftingu; Citroën C3 kontra Peugeot 208 i Renault Clio; testy Opla Mokki X, Jaguara XJ i Toyoty GT86; czym grozi jazda na rezerwie; bezpieczny wyjazd na ferie; rodzaje systemów cisnienia w oponach; problemy z uruchomieniem auta - diagnostyka elektryki; Ford Kuga - test 100 tys. km; używane auta rodzinne za 10 tys. zł; Mercedes-AMG E 63 s - pierwsza jazda na torze; youngtimer - Alfa Romeo 155.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Mercedes-Benz / Auto Świat

Mercedes klasy E coupe

Nowa odsłona klasy E coupé pojawi się w sprzedaży wiosną 2017 roku, ale znamy już polskie ceny – najtańsze auto (E 200) kosztuje od 203 400 zł

Mercedes Klasy E coupe – Robi duże wrażenie! (slajd 1 z 15)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego