Auris Touring Sports będzie jedynym w Europie kompaktowym kombi, oferującym klientom możliwość wyboru pełnego napędu hybrydowego. Toyota powiększa tym samym liczbę modeli z technologią hybrydową, dostępnych na europejskim rynku.

Wszechstronne wnętrze Aurisa Touring Sports będzie wyróżniało się wyjątkowo dużymi rozmiarami i możliwościami przewozowymi, oraz najwyższym poziomem funkcjonalności. W wersji hybrydowej akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, pozwalając na wykorzystanie pełnej przestrzeni ładunkowej, o identycznych rozmiarach jak w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i Diesla.

Nadwozie i przestronność wnętrza

Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2.600 mm i średnicy zawracania 10.4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik. Jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w Aurise hatchback.

Wartość ta daje Aurisowi Touring Sports pierwszeństwo w segmencie kompaktowych kombi pod względem możliwości przewozowych. Oprócz olbrzymich rozmiarów bagażnika, o jego funkcjonalności deycyduje podwójna podłoga, podwójna roleta, system Easy Flat, pozwalający jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli, siatka na bagaże, haczyki na torby, czy gniazdo 12V. Auris Touring Sports będzie także wyposażony w zintegrowane, aluminiowe relingi dachowe.

Osiągi

Kontynuując obietnicę Toyoty o wprowadzaniu na rynek coraz bardziej dynamicznie prowadzących się samochodów, dających większą przyjemność z jazdy, Auris Touring Sports korzysta ze wszystkich udoskonaleń, które zaprezentowano w wersji hatchback.

Nadwozie ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiada przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylne, oraz większe wyciszenie kabiny.

Auris Touring Sports będzie dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, oraz Dieslami 1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM. Oferowany będzie także pełny napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive, o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10.9 sekundy, oraz prędkości maksymalnej 180 km/h. W wersji hybrydowej samochód będzie miał najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 86 g/km, oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami Diesla o porównywalnych osiągach. Nabywca ma do wyboru 5 opcji wyposażenia - Life, Active, Premium, Dynamic i Prestige.

1.33 Dual VVT-i100 62 900 zł 65 900 zł 70 400 zł - -
1.6 Valvematic 130 - 69 400 zł 73 900 zł 78 900 zł 84 900 zł
1.4 D-4D 90 72 000 zł 75 000 zł 79 500 zł - -
2.0 D-4D 125 - - 85 500 zł 90 500 zł 96 500 zł
Hybrid 135 - - 88 900 zł - 99 900 zł

Auto można już zamawiać u polskich dilerów. Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom w Polsce w sierpniu.