Ostatnio trafia do internetu co raz więcej ogłoszeń samochodów z ultraniskimi przebiegami, za które przyjdzie nam słono zapłacić. Tym razem jednak natrafiliśmy na samochód znajdujący się na końcu skali w obu tych kategoriach.

Sylwetkę modelu Lancer Evolution przybliżyliśmy ostatnio, dlatego dziś skupimy się tylko na tym samochodzie. IX generacja modelu Evo trafiła do sprzedaży w marcu 2005 roku, a wersja MR półtora roku później i była produkowana do 2008 roku. Do napędu służył ten sam silnik co w pozostałych wersjach – 2.0 DOHC generujący 280KM i 355 Nm. Z jednej strony nic nadzwyczajnego jednak, nie licząc limitowanych serii, wyposażenie oznaczone literami MR wyglądało najlepiej. Ponad podstawę posiadał centralny zamek, tylną wycieraczkę, lepsze wygłuszenie wnętrza, aluminiowy dach, maskę i klapę bagażnika oraz najbardziej charakterystyczny element – Vortex Generator czyli generator wirów powietrznych na końcu dachu. Za przyczepność odpowiadało zawieszenie marki Bilstein i koła BBS, za zatrzymanie w punkt układ hamulcowy Brembo, a ponadto model wyróżnia się 6. a nie 5-stopniową skrzynią biegów.

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 2006 roku i jest fabrycznie nowy, tj. niezarejestrowany i posiada oryginalny przebieg wynoszący 9 mil. Z relacji osób znających firmę California Coastal South Coast wynika, że właściciel celowo zamówił sporo Lancerów Evo w tamtym czasie właśnie w celu sprzedania ich po latach z zyskiem większym niż ten, który mógł osiągnąć w swoim czasie. I to sporo większym, nowe Evo IX MR w 2006 można było nabyć za kwotę 37 000 $, a dziś dealer oczekuje sumy 100 000 $ ! Jest różnica, natomiast niezależnie od kwoty, ten model zdecydowanie zasługuje na miejsce w Top Garage.

Uważacie, że trzymanie Lancera pod kocem będzie opłacalne? Zapraszamy do komentowania.