Auto Świat Porady Eksploatacja Wulkanizator uszkodził felgę podczas wymiany opon i się nie przyznaje. Co robić?

Wulkanizator uszkodził felgę podczas wymiany opon i się nie przyznaje. Co robić?

– Czujnik ciśnienia to też musimy wymienić. Rozpadł się ze starości – mówi wulkanizator klientowi, który zlecił wymianę opon. Klient, no cóż... nie ma wyjścia, więc płaci, trudno mu nawet ocenić, czy czujnik faktycznie „rozpadł się”, czy też problem wynika z winy wulkanizatora.

Wymiana opon: niby powtarzalna czynność≤ a wiele można zepsuć...
Wymiana opon: niby powtarzalna czynność≤ a wiele można zepsuć...Żródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
  • Oponę można uszkodzić już podczas demontażu
  • Na uszkodzenie przez nieuważnego wulkanizatora narażone są szczególnie czujniki ciśnienia i duże, niskoprofilowe opony
  • Bardzo wielu wulkanizatorów nie umie nawet... poprawnie dokręcać kół

Tymczasem nieprzypadkowych uszkodzeń kół związanych z błędami warsztatowymi jest bardzo dużo i – wraz z rozwojem techniki oponiarskiej – coraz więcej. Jakie zatem są typowe usterki, za które odpowiedzialni są wulkanizatorzy, co zrobić, gdy pojawi się problem i jak znaleźć bezpieczny warsztat oponiarski?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Autor Piotr Kozłowski
Piotr Kozłowski
Redaktor Naczelny AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji