Przejęcie marki Opel przez koncern PSA było dotychczas najgłośniejszym wydarzeniem tego roku. Z pewnością w głowach spekulantów narodziły się pomysły o nowej segmentacji wśród modeli francuskiego producenta. Znając pomysły francuzów, fakt posiadania w swojej ofercie bardzo mocnego gracza, nowego Opla Insignia, mógłby ich zmotywować do kroku na przód. Na tę chwilę to jednak nie nastąpi, a Peugeot 508 (nazwa jeszcze nie potwierdzona) nadal będzie pozycjonowany w segmencie D konkurując z w/w Oplem, Fordem Mondeo czy nowym VW Arteon'em.

Podczas targów w Genewie ciekawej odpowiedzi udzielił dziennikarzom Dyrektor ds. Produktu marki Peugeot, Laurent Blanchet: „Pozycjonowanie naszej marki ma odpowiadać produktowi z górnej półki, ale to nie oznacza, że chcemy być premium, mamy już linię DS. Generalnie chcielibyśmy być bardzo dobrą marką i możemy to osiągnąć poprzez segment D.”

Następca Peugeota 508 z zewnątrz będzie czerpać inspirację z niedawno przedstawionego Instinct Concept, natomiast wnętrze będzie zaktualizowaną wersją układu i-Cocpit mocno nawiązujące do modeli 3008 i 5008.

Za konstrukcje nowego 508 posłuży platforma EMP2 PSA wykorzystana w drugich generacjach modeli 308 czy C4 Picasso. Obsługuje ona silnik typu plug-in, dzięki czemu nowe 508 mogłoby być oferowane również z napędem hybrydowym.

W związku z planami Peugeota, nie zobaczymy Citroena w segmencie D. Zamiast tego celem i planem marki jest rozwój crossovera C5 Aircross, który zostanie pokazany w drugiej połowie roku.