Skupmy się na drogowej wersji najbardziej sportowego Porsche. Piąta generacja 911 GT3 otrzymała zupełnie nowy silnik typu bokser, specjalnie zmodyfikowaną dwusprzęgłowa skrzynię PDK oraz nowe nadwozie i podwozie. Auto jest o 44 mm szersze od Carrery S. Ponadto cechami charakterystycznymi wyścigowej odmiany są: stałe tylne skrzydło oraz 20-calowe koła z obręczami z kutego aluminium, mocowane centralną śrubą.

Najnowsze 911 GT3 to pierwsze seryjne Porsche z aktywnym systemem sterowania tylną osią. W zależności od prędkości, tylne koła delikatnie skręcają się w tym samym kierunku, co przednie lub w przeciwnym, poprawiając trakcję i zwrotność samochodu. Pozostałe smaczki techniczne to: dynamiczne mocowanie silnika, zmienna blokada tylnego mechanizmu różnicowego i aluminiowe zawieszenie z możliwością regulacji.

Źródłem napędu jest 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra z Carrery S, ale oba motory dzielą ze sobą niewiele części. Podrasowany silnik GT3 został wyposażony w kute tłoki i tytanowe korbowody. Inne są również wałek rozrządu i wał korbowy. Silnik generuje 475 KM mocy (3 kg/1 KM) i kręci się aż do 9 tys. obr./min!

„911-ka” w wydaniu GT3 potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy! 200 km/h ze startu zatrzymanego zobaczymy na prędkościomierzu w mniej niż 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h. Duże wrażenie robi też czas uzyskany tym autem na Nurburgringu – Północną Petlę toru pokonano w poniżej 7 minut i 30 sekund.

Sprzedaż nowego Porsche 911 GT3 rozpocznie się w sierpniu tego roku. Na rynku niemieckim samochód kosztuje 137 303 euro.