W 2012 roku dilerzy w USA sprzedali 14,5 mln nowych samochodów, a więc o 13 proc. więcej niż w 2011 roku. Był to najlepszy rok od czasu rekordowego 2007. Liderem rynku pozostał pikap Ford F, którego sprzedano 645 316 egz. Drugą pozycję zajmuje kolejny pikap – Chevrolet Silverado – 418 312 egz., a dopiero trzecią pozycję zajął sedan – Toyota Camry – 404 886 egz. Na czwartej pozycji znalazła się Honda Accord – 331 872 egz., a na piątej Honda Civic – 317 909 egz.

W segmencie premium BMW ze sprzedażą 281 460 egz. odnotowało 14 proc. wzrost w porównaniu z 2011 rokiem. Mercedes-Benz sprzedał 274 134 auta, co oznacza 11,8 proc. spadek. Audi sprzedało 139 310 samochodów.

Aż o 55 proc. więcej samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi sprzedał w USA koncern Volkswagen i jest to 90 295 egz. Natomiast Chevroleta Volta kupiło 23 462 osób, a Toyotę Prius 236 000.

Wśród producentow numerem jeden w USA został w 2012 roku koncern General Motors – 2 595 717 egz.. Kolejne pozycje to Ford – 2 243 009 egz., Toyota 1 664 660 egz. i Chrysler – 1 651 787 egz.

Znaczny wzrost odnotował Smart (+92 proc.), który sprzedał 10 009 aut (5 208 w 2011 r.). Amerykanie kupili także 50 Maybachów.

Prognozy dla rynku USA na 2013 rok zapowiadają kolejny wzrost sprzedaży i przekroczenie granicy 15 mln egz.

W Ameryce Południowej najlepiej nowe samochody sprzedają się tradycyjnie w Brazylii. Największy w tym kraju producent jakim jest Fiat w 2012 roku odnotował najlepszy wynik sprzedaży od 36 lat. Fiat sprzedał w Brazylii 838 219 samochodów osobowych i lekkich użytkowych, co oznacza 11,1 proc. wzrost w porównaniu z 2011 rokiem. Najlepiej sprzedawał się zmodyfikowany Fiat Uno– 255 149 egz. i mały pikap Fiat Strada– 117 464 egz.

W 2012 roku w Brazylii sprzedano 3 426 290 nowych samochodów osobowych i lekkich użytkowych, co oznacza 6,1 proc. wzrostu.