Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Czy auto było bite? Radzimy, jak sprawdzić stan nadwozia w używanym samochodzie?

11 lip 13 17:22

Na rynku wtórnym jest tak mało aut bezwypadkowych, że czasami nie ma innego wyjścia, jak kupić rozbitka. Na szczęście nie wszystkie uszkodzenia nadwozia są groźne. Radzimy, jak sprawdzić stan nadwozia w używanym samochodzie?

Udostępnij
0
Skomentuj

Wykrycie śladów naprawy blacharskiej nie musi oznaczać, że auto nie jest warte uwagi. Wszystko zależy od tego, jaki zakres miały uszkodzenia i w jaki sposób zostały naprawione. Przyzachowaniu właściwej technologii można wymienić dużą część karoserii i nie będzie to miało negatywnego wpływu na bezpieczeństwo czy trwałość auta.

Oszczędź nawet 517 zł na ubezpieczeniu OC!

Różnice w cenach polis dla tego samego auta mogą wynosić nawet kilkaset procent! Dlatego zanim kupicie ubezpieczenie, porównajcie oferty rożnych firm.

Niestety, takie naprawy są drogie i zazwyczaj nieopłacalne. Znacznie częściej można się natknąć na samochody naprawiane metodami garażowymi, które mają przywrócić głównie pierwotny wygląd auta. Problem polega jednak na tym, że po kilku miesiącach może ono wyglądać zupełnie inaczej – lakier zmatowieje, tu i ówdzie pojawi się rdza, a w innym miejscu wybrzuszenia od puchnącej szpachli.

Taki egzemplarz błyskawicznie traci na wartości, a z czasem korozja może uszkodzić punkty ważne dla sztywności karoserii. Naprawa wad blacharskich okazuje się często niemożliwa lub zbyt droga. Podpowiadamy, jakie niedoskonałości można zaakceptować w używanym aucie, ile będzie kosztowało ich usunięcie oraz czy warto to w ogóle robić.

Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Czy auto było bite? Radzimy, jak sprawdzić stan nadwozia w używanym samochodzie?

Nowy lakier można zaakceptować - Oryginalna grubość lakieru powinna wahać się w granicach od 80 do 150 mikrometrów. Jeśli warstwa jest grubsza, np. ma 250 mikrometrów, oznacza to, że element był ponownie lakierowany. To nie powód, by nie kupić auta, ale na pewno warto mu się dokładnie przyjrzeć. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na krawędzie elementu i sposób położenia na nich lakieru. Jeśli nie widać śladów lakierowania, to znaczy, że lakiernik wiedział, co robi, i nowy lakier powinien być trwały. Jeżeli na krawędziach widać np. uskok lakieru bezbarwnego, to może się on zacząć łuszczyć.

Czy auto było bite? Radzimy, jak sprawdzić stan nadwozia w używanym samochodzie? (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego