Mercedes-Benz SLS AMG to supersamochód należący do segmentu GT. Samochód pojawił się na rynku w 2010 roku, a jego debiut odbył się rok wcześniej. SLS jest bezpośrednim następcą Mercedesa McLarena SLR, oraz „duchowym” kontynuatorem modelu 300 SL Gullwing. Co ciekawe, Mercedes SLS AMG został opracowany i był produkowany przez tunera Mercedesa – AMG.
SLS, podobnie jak SLR, miał bardzo długi przód z imponujących rozmiarów maską, liczne wloty powietrza i „skrzela” oraz krótki tył, lecz w przeciwieństwie do poprzednika, wydech nie został „wyciągnięty” za przednimi kołami, lecz został poprowadzony klasycznie, aż do tylnego zderzaka. Podwozie i nadwozie SLS-a było wykonane z aluminium. Początkowo SLS występował jedynie jako coupe, a od 2012 roku dostępny był także roadster, przy okazji którego nieco odświeżono nadwozie.
W coupe, drzwi otwierane są do góry niczym skrzydła – podobnie jak we wcześnie wspomnianym 300 SL Gullwing. Jednak inżynierowie przewidzieli fakt niemożności otwarcia drzwi, w razie dachowania. Na wypadek takiego zdarzenia, w siłownikach zamontowali specjalne materiały pirotechniczne, które pozwalają na katapultowanie drzwi celem wydostania się z pojazdu. Podobnie jak w poprzedniku, SLS ma tylne spojler zespolony z klapą bagażnika, który działa zarówno jako docisk przy wysokich prędkościach, jak i jako hamulec aerodynamiczny przy hamowaniu.
Pod maską znalazł się wolnossący (!) silnik benzynowy V8 o pojemności 6,2 litra i mocy 571 KM. Odmiana GT, oprócz drobnych zmian w podzespołach SLS-a, zyskała także dodatkowe 20 KM. W 2013 roku zadebiutowała odmiana SLS AMG Coupe Black Series, wyposażona w najmocniejszy wolnossący silnik benzynowy V8, jaki kiedykolwiek znalazł się pod maską drogowego pojazdu – 6,2-litrowa jednostka osiągała aż 631 KM.
W tym samym roku pojawiła się także elektryczna odmiana – SLS AMG Coupe Electric Drive. Dzięki 4 silnikom elektrycznym umieszczonym przy kołach, pojazd miał łączną moc 751 KM, co pozwalało na rozpędzenie elektrycznego SLS-a do 100 km/h w niespełna 4 sekundy i rozpędzenie go do 250 km/h. Tym samym stał się on najmocniejszym i najszybszym samochodem elektrycznym. W przypadku auta elektrycznego, posiadał on napęd na 4 koła. W przypadku jednostek spalinowych, moc kierowana była na tylną oś za pomocą 7-biegowej przekładni półautomatycznej.
W 2013 roku zakończono produkcję Mercedesa SLS AMG.