Elektryczny SLS AMG korzysta z technologii zaczerpniętej wprost z Formuły 1. Jego układ napedowy wykorzystuje cztery elektryczne silniki synchroniczne o łącznej mocy 750 KM i momencie obrotowym 1000 Nm.

Gullwing przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy i może osiągnąć prędkość 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Reakcja na wciśnięcie pedału gazu budzi niepowtarzalne emocje - w przeciwieństwie do silnika spalinowego, jednostki elektryczne natychmiast generują maksymalny moment obrotowy, a ich praca pozbawiona jest jakichkolwiek wibracji.

Każdy z czterech kompaktowych, elektrycznych silników synchronicznych z magnesami trwałymi waży 45 kg i osiąga prędkość 13000 obr. Jednostki napędzają koła samochodu za pośrednictwem zamocowanej osiowo przekładni. Podobnie jak w przypadku silników zlokalizowanych w piastach, umożliwia to unikalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami, nie powoduje jednak tak niepożądanego zwiększenia masy nieresorowanej.

Inteligentny rozdział momentu obrotowego AMG Torque Dynamics zapewnia niespotykane właściwości jezdne przy zachowaniu optymalnego poziomu aktywnego bezpieczeństwa. Każde z kół może być indywidualnie napędzane i hamowane elektrycznie, zależnie od warunków. Przekłada się to na optymalną stabilność w zakrętach, ograniczenie tendencji do pod- i nadsterowności, zwiększenie przyczepności oraz minimalizację interwencji ESP i ASR.

Po licznych badaniach eksperci AMG opracowali ścieżkę dźwiękową, która podkreśla przełomowe geny SLS AMG Coupé Electric Drive. Jej brzmienie zmienia się zależnie od trybu jazdy - od agresywnego gangu podczas przyspieszania, poprzez stonowany tembr przy spokojnej jeździe czy rekuperacji. Emitowana z 11 głośników systemu audio kombinacja generowanej ścieżki oraz dźwięków eliminujących niepożądane szumy gwarantuje perfekcyjne doznania.

Chłodzone cieczą baterie litowo-jonowe mają pojemność 60 kWh, napięcie 400 V i ważą 548 kg. Baterie powstały w ramach współpracy Mercedes-AMG oraz Mercedes AMG High Performance Powertrains w Brixworth w Wielkiej Brytanii.

Dzięki funkcji szybkiego ładowania o mocy 22 kW przy pomocy zainstalowanej w domu stacji ładowania (wall box), "tankowanie" baterii trwa jedynie 3 godziny (tradycyjne ładowanie zajmuje około 20 godzin). Wall box to dodatkowe wyposażenie Mecedes-AMG, opracowane we współpracy z firmami SPX i KEBA - dostawcami innowacyjnej infrastruktury elektrycznej dla branży motoryzacyjnej.