Na nowego Mercedesa SLS AMG, gwiazdę tegorocznego salonu we Frankfurcie, można już składać zamówienia. Supersportowe auto z charakterystycznymi, otwieranymi do góry drzwiami, dostępne jest w polskich salonach w cenie od 810 000 zł brutto.

"Zainteresowanie naszym nowym supersportowym modelem jest niezwykle duże. Jesteśmy przekonani, że wprowadzając na rynek SLS AMG oferujemy naszym klientom fascynujący samochód" - mówi Volker Mornhinweg, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży zainteresowani klienci mieli do dyspozycji wyczerpujący materiał informacyjny umożliwiający zapoznanie się z dostępnymi lakierami, kolorami skóry oraz zakresem wyposażenia seryjnego i dodatkowego, oferowanego do SLS AMG. Zanim pierwsze samochody pojawią się na ulicach wiosną 2010 roku, niecierpliwi mogą odwiedzać specjalne witryny internetowe zapewniające wgląd w walory SLS AMG.

Najbardziej charakterystyczne dla samochodu są takie elementy, jak aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi jak skrzydła, centralnie zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, maksymalnej mocy 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 Nm, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów w układzie transaxle, sportowe zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami poprzecznymi i masa własna 1620 kilogramów. Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną wynoszi 47 do 53 procent, a środek ciężkości umieszczony jest bardzo nisko.

Nowy "Gullwing" przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Zużycie paliwa, wynoszące 13,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym) jest jednym z najniższych w tej kategorii.

Najważniejsze elementy wyposażenia dodatkowego to m.in:

- wysokosprawny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG

- wyczynowe zawieszenie AMG ze sztywniejszą charakterystyką, optymalizujące dynamikę poprzeczną

- obręcze z lekkiego stopu AMG z 5 podwójnymi szprychami 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)

- obręcze kute AMG, 10-szprychowe 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)

- wyczynowa kierownica AMG w skórze/ Alcantara

- sportowe, kubełkowe fotele AMG

- karbonowa osłona komory silnika AMG

- lakier "srebrny AMG alubeam"

- lakier "szary AMG Monza magno" (matowy)

- karbonowe elementy wykończeniowe AMG (schowek z przodu i schowek z tyłu, łącznie z pokrywą, osłona AMG Drive Unit, osłony konsoli środkowej i bloku zmiany biegów z tyłu, listwy ozdobne na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach)

- skóra designo Nappa designo jedno- / dwubarwna

- pakiet pamięci z elektryczną regulacją położenia kolumny kierownicy i foteli oraz 4-zakresowym podparciem kręgosłupa

- system nagłośnienia Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround