Po trzech latach od premiery, koncern BYD Auto wprowadził na rynek kontrowersyjny model S8, pierwszy seryjnie produkowany chiński kabriolet z metalowym dachem, określanym potocznie jako CC (cabrio-coupe). Podobnie jak większość modeli marki BYD Auto, S8 również nie jest do końca własną konstrukcją.

O ile w przypadku stylistyki nawiązującej do Mercedesa SL można dyskutować, to jednak pod karoserią bez wątpienia skrywa się technika z Renault Megane CC, który nota bene nigdy nie był oferowany w Kraju Środka. Najciekawszym elementem auta jest oczywiście elektryczno-hydraulicznie składany dach, który chowa się w bagażniku po upływie 25 sekund. Porównując obydwa modele nie sposób nie zauważyć niemal identycznej konstrukcji tych elementów. Kształt dachu to nie wszystko - bagażniki obydwu modeli mają identyczną pojemność 190 lub 490 litrów przy zamkniętym nadwoziu. W każdym egzemplarzu montowany jest dach panoramiczny, który po raz pierwszy znalazł zastosowanie również w Megane CC.

BYD S8 Foto: Onet
BYD S8

Wymiary zewnętrzne różnią się nieznacznie od tych z Megane CC, ale rozstaw osi 2520 mm jest taki sam. Pomimo zmienionej stylistyki wnętrza, kilka detali jest niezbitym dowodem na skopiowanie konstrukcji - przełączniki elektrycznych szyb i lusterek, dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego, schowek w drzwiach, oświetlenie wnętrza czy nawet charakterystyczny pilot w kształcie karty kredytowej są identyczne jak w pierwowzorze.

BYD S8 wyposażony został w dwulitrową jednostkę benzynową o mocy 140 KM i momencie 186 Nm. Silnik może być połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-stopniową przekładnią CVT, która umożliwia rozpędzenie auta do 180 km/h. Pojazd wyposażony jest seryjnie m.in.: w ABS, dwie poduszki powietrzne, czujniki parkowania, DVD z GPS, elektrykę szyb i lusterek, felgi aluminiowe, manualną klimatyzację i skórzaną tapicerkę. Bogatsze wersje posiadają dodatkową automatyczną klimatyzację, funkcję TV oraz boczne poduszki powietrzne.

Przełomowy dla chińskiej motoryzacji pojazd, jest jednocześnie jednym z najdroższych modeli "skonstruowanych" w Chinach. Cena podstawowej wersji wynosi 165 800 yuan, czyli około 24 300 dolarów. W najdroższej odmianie BYD S8 kosztuje 206 800 yuan, czyli 30 300 dolarów. Producent udziela na S8 gwarancję na 2 lata lub 60 000 kilometrów.