Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Hyundai Kona - wszystko na miejscu

3 lis, 13:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Hyundai chce być najważniejszą marką azjatycką w Europie. Czy Kona mu w tym pomoże? Koreańczycy liczą na sukces.

Mały SUV Kona (Hyundai unika określenia „crossover”) powstał na nowej platformie, przygotowanej do wprowadzenia wersji elektrycznej (pojawi się w przyszłym roku) i z uwzględnieniem wysokich wymagań europejskich klientów. Stąd bogate wyposażenie, obejmujące łączność z internetem, ekskluzywne nagłośnienie Krell oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę. Nie zapomniano też o napędzie na cztery koła, który wciąż nie jest taki oczywisty w klasie.

Hyundai na każdym kroku podkreśla wysoki poziom bezpieczeństwa. I nie bez powodu. Długa lista asystentów w ramach pakietu Smart Sense obejmuje m.in.: system FCA z układem rozpoznawania pieszych i samochodów (działa od 8 km/h) oraz automatycznym hamowaniem, asystenta pasa ruchu (powyżej 60 km/h) z korektą toru jazdy (LKA), automatyczną zmianę ze świateł drogowych na mijania, monitorowanie skupienia uwagi kierowcy, asystenta martwego pola (BCW) i ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku (RCCW – tylko przy cofaniu). Jak to działa w praktyce? Ingerencja układu kierowniczego jest delikatna, a system płynnie utrzymuje samochód w centralnej pozycji. Ani razu nie udało nam się zaś wywołać funkcji automatycznego hamowania.

Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy dwa silniki: 1.0T GDI oraz 1.6 T-GDI. W porównaniu z konkurencją są całkiem mocne. Większy (i głośniejszy) o mocy 177 KM bardzo sprawnie radzi sobie z Koną. Nikt nie będzie narzekać na sprint spod świateł, który zajmuje 7,9 s. Automatyczna przekładnia mogłaby jednak nieco szybciej reagować. Trzycylindrowe 1.0 T-GDI o mocy 120 KM także spisuje się nieźle, nawet z trzema osobami na pokładzie. Różnica w dynamice jest jednak wyraźna. Nie tylko przy sprincie, lecz także podczas wyprzedzania. Średnie spalanie: ok. 7 l/100 km. W 1.6 – o litr więcej.

Hyundai Kona - dane techniczne

1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
Silnik t.benz./R3/12 t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 998 1591
Moc maksymalna (KM/obr./min) 120/6000 177/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 172/1500-4000 265/1500-4500
Napęd/skrzynia biegów na przód/man. 6b na przód/aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4165/1800/1550
Rozstaw osi (mm) 2600
Pojemność bagażnika (l) 361
Masa własna (kg) 1233 1401
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,0 7,9
Prędkość maksymalna (km/h) 181 205
Średnie spalanie (l/100 km) 5,2 6,7
Cena (zł) 73 990 96 990

Jaki silnik, takie prowadzenie. Słabsza Kona ma z tyłu belkę skrętną. Mocniejsza – układ wielowahaczowy (pod warunkiem zamówienia napędu na cztery koła). W obu jest usztywnione zawieszenie z dość sprężystym resorowaniem, które przywodzi na myśl skojarzenia z popularnymi modelami Forda. Pewność prowadzenia nie budzi właściwie żadnych zastrzeżeń.

Układ 4x4 nie ma wpływu na funkcjonalność samochodu. Bez względu na rodzaj napędu ilość miejsca w środku pozostaje bez zmian. 360 litrów pojemności bagażnika to dobry wynik, ale konkurencja oferuje więcej (400 l w Seacie Aronie czy 410 l w Citroënie C3 Aircrossie). We wnętrzu nikomu nie zabraknie miejsca nad głową. Wszerz jest całkiem dobrze (nie trzeba się rozpychać łokciami), wzdłuż – podobnie. Za kierowcą o wzroście 180 cm wciąż jest dużo miejsca nawet dla wysokich pasażerów.

Hyundai Kona - w punkt

To jest super. Porządne wykonanie kabiny.

To nie wyszło. Hałas mocniejszej wersji 1.6.

Efekt WOW! Na żywo wygląda jeszcze lepiej.

Kto to kupi? Osoby szukające czegoś oryginalnego.

Hyundai Kona - naszym zdaniem

Kona to bardzo porządnie wykonany samochód, który dobrze łączy komfort jazdy z poczuciem pewności nawet przy większych prędkościach. To nie jest droższy klon Kii Stonic. To zupełnie inne auto.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~Dezerter Użytkownik anonimowy
~Dezerter :
No photo ~Dezerter Użytkownik anonimowy
Wszystko fajnie ale dlaczego między 1.0, a 1.6 nie ma silnika 1.4 t-GDI. Ten 3 cylindrowy mnie nie przekonuje, a 1.6 z napędem na 4 koła i z automatem jest zbyt drogi.
4 lis 18:28 | ocena: 82%
Liczba głosów:11
82%
18%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~G Użytkownik anonimowy
~G :
No photo ~G Użytkownik anonimowy
Hyundai Kona- ja po zobaczeniu tego okropnego nadwozia prawie też skonalem
5 lis 11:13 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rudi Użytkownik anonimowy
~Rudi :
No photo ~Rudi Użytkownik anonimowy
Prawie 80 tysiakow za brzydkiego pierdzioszka z 3 cylindrowym , litrowym silniczkiem. Takie cos moze kupic tylko ktos, kto kompletnie nie zna sie na samochodach.
5 lis 22:20 | ocena: 71%
Liczba głosów:7
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
~Kamil :
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
Hyundai ma najlepsze i tanie serwisy. Dobrą gwarancję oraz wyposażenie. Ta marka namiesza jeszcze w Europie.
6 lis 10:23 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Awas Użytkownik anonimowy
~Awas :
No photo ~Awas Użytkownik anonimowy
Nazwę wybrali z pominięciem rynku polskiego:) Jak to brzmi: Hyundai Kona.... Zupełnie jak nagłówek z prasy ekonomicznej :)
5 lis 11:16 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
~czesio :
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
Jaka skrzynia biegów? Automatyczna, czy dwusprzęgłowa? Obawiam się , że ta druga.
5 lis 10:28 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
20%
80%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~MaSieNaWymioty Użytkownik anonimowy
~MaSieNaWymioty :
No photo ~MaSieNaWymioty Użytkownik anonimowy
Zywcem Cactus.
8 lis 19:30
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Golden Użytkownik anonimowy
~Golden :
No photo ~Golden Użytkownik anonimowy
Ja jeździłem różnymi samochodami ktorych serwisy były do bani. Hyundai ma dobre serwisy przynajmniej w Lublinie. Kolejne auto też będzie Hyundai bo jeśli coś się zepsuje to mogę zawsze liczyć na pomoc. Bardzo polecam markę.
8 lis 11:15 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tyson Użytkownik anonimowy
~tyson :
No photo ~tyson Użytkownik anonimowy
Jak dla mnie fajną propozycję ma ssang. Jego najnowszy rexton spodobał mi się na wystawie w Nadarzynie. ja sam mam go od pół roku i jeszcze mnie nie zawiódł. Koreańczyk proponuje dobre auta w dobrej cenie.
7 lis 09:00
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Korpolud Konek Użytkownik anonimowy
~Korpolud Konek
No photo ~Korpolud Konek Użytkownik anonimowy
do ~Kamil:
No photo ~Kamil Użytkownik anonimowy
6 lis 10:23 użytkownik ~Kamil napisał
Hyundai ma najlepsze i tanie serwisy. Dobrą gwarancję oraz wyposażenie. Ta marka namiesza jeszcze w Europie.
..widze Kamilku, ze w korporacyjce swietnie nauczyli Cie marketingu. Moze dostaniesz tez na weekend takiego Kona, to bedziesz mogl pojechac na spotkanie integracyjne i przy flipczarcie zatanczyc zdanie wyrobione na ten temat w podgrupie po brainstormingu i rzutami softballem do grupy wspolzawodniczacej.
6 lis 22:14
Liczba głosów:0
0%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Hyundai Kona

Różnica w dynamice pomiędzy 1.0 T-GDI a 1.6 T-GDI jest bardzo wyraźna. Do spokojnej jazdy po mieście i weekendowych wypadów wystarczy już mniejsza jednostka.

Hyundai Kona - wszystko na miejscu (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego