Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Hyundai Kona - wszystko na miejscu

3 lis 17 13:00

Hyundai chce być najważniejszą marką azjatycką w Europie. Czy Kona mu w tym pomoże? Koreańczycy liczą na sukces.

Udostępnij
0
Skomentuj

Mały SUV Kona (Hyundai unika określenia „crossover”) powstał na nowej platformie, przygotowanej do wprowadzenia wersji elektrycznej (pojawi się w przyszłym roku) i z uwzględnieniem wysokich wymagań europejskich klientów. Stąd bogate wyposażenie, obejmujące łączność z internetem, ekskluzywne nagłośnienie Krell oraz pakiet systemów wspomagających kierowcę. Nie zapomniano też o napędzie na cztery koła, który wciąż nie jest taki oczywisty w klasie.

Hyundai na każdym kroku podkreśla wysoki poziom bezpieczeństwa. I nie bez powodu. Długa lista asystentów w ramach pakietu Smart Sense obejmuje m.in.: system FCA z układem rozpoznawania pieszych i samochodów (działa od 8 km/h) oraz automatycznym hamowaniem, asystenta pasa ruchu (powyżej 60 km/h) z korektą toru jazdy (LKA), automatyczną zmianę ze świateł drogowych na mijania, monitorowanie skupienia uwagi kierowcy, asystenta martwego pola (BCW) i ostrzeganie przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku (RCCW – tylko przy cofaniu). Jak to działa w praktyce? Ingerencja układu kierowniczego jest delikatna, a system płynnie utrzymuje samochód w centralnej pozycji. Ani razu nie udało nam się zaś wywołać funkcji automatycznego hamowania.

Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy dwa silniki: 1.0T GDI oraz 1.6 T-GDI. W porównaniu z konkurencją są całkiem mocne. Większy (i głośniejszy) o mocy 177 KM bardzo sprawnie radzi sobie z Koną. Nikt nie będzie narzekać na sprint spod świateł, który zajmuje 7,9 s. Automatyczna przekładnia mogłaby jednak nieco szybciej reagować. Trzycylindrowe 1.0 T-GDI o mocy 120 KM także spisuje się nieźle, nawet z trzema osobami na pokładzie. Różnica w dynamice jest jednak wyraźna. Nie tylko przy sprincie, lecz także podczas wyprzedzania. Średnie spalanie: ok. 7 l/100 km. W 1.6 – o litr więcej.

Hyundai Kona - dane techniczne

1.0 T-GDI 1.6 T-GDI
Silnik t.benz./R3/12 t.benz./R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 998 1591
Moc maksymalna (KM/obr./min) 120/6000 177/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 172/1500-4000 265/1500-4500
Napęd/skrzynia biegów na przód/man. 6b na przód/aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4165/1800/1550
Rozstaw osi (mm) 2600
Pojemność bagażnika (l) 361
Masa własna (kg) 1233 1401
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,0 7,9
Prędkość maksymalna (km/h) 181 205
Średnie spalanie (l/100 km) 5,2 6,7
Cena (zł) 73 990 96 990

Jaki silnik, takie prowadzenie. Słabsza Kona ma z tyłu belkę skrętną. Mocniejsza – układ wielowahaczowy (pod warunkiem zamówienia napędu na cztery koła). W obu jest usztywnione zawieszenie z dość sprężystym resorowaniem, które przywodzi na myśl skojarzenia z popularnymi modelami Forda. Pewność prowadzenia nie budzi właściwie żadnych zastrzeżeń.

Układ 4x4 nie ma wpływu na funkcjonalność samochodu. Bez względu na rodzaj napędu ilość miejsca w środku pozostaje bez zmian. 360 litrów pojemności bagażnika to dobry wynik, ale konkurencja oferuje więcej (400 l w Seacie Aronie czy 410 l w Citroënie C3 Aircrossie). We wnętrzu nikomu nie zabraknie miejsca nad głową. Wszerz jest całkiem dobrze (nie trzeba się rozpychać łokciami), wzdłuż – podobnie. Za kierowcą o wzroście 180 cm wciąż jest dużo miejsca nawet dla wysokich pasażerów.

Hyundai Kona - w punkt

To jest super. Porządne wykonanie kabiny.

To nie wyszło. Hałas mocniejszej wersji 1.6.

Efekt WOW! Na żywo wygląda jeszcze lepiej.

Kto to kupi? Osoby szukające czegoś oryginalnego.

Hyundai Kona - naszym zdaniem

Kona to bardzo porządnie wykonany samochód, który dobrze łączy komfort jazdy z poczuciem pewności nawet przy większych prędkościach. To nie jest droższy klon Kii Stonic. To zupełnie inne auto.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 8/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. prezentacja nowej generacji Kii Ceed; pierwsza jazda nowym Audi A7 Sportback; porównanie SUV-ów z różnych stron świata; test Dacii Duster II; Hyundai Ioniq Electric w zimowych warunkach; raport - czy już czas na auta elektryczne w Polsce?; naprawiamy elektryczne szyby; poszukiwane kompakty z drugiej ręki; używane BMW serii 5 E39; nowa Toyota Land Cruiser na bezdrożach Namibii.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Hyundai Kona - wszystko na miejscu (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego