Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Lexus LS 500 - jedyny w swoim rodzaju

6 paź, 09:41

Przyzwyczailiśmy się, że limuzyny mają stonowany, elegancki wygląd, jednak Lexus twierdzi, że luksusowy samochód może być nieco inny. Mieliśmy już okazję doświadczyć japońskiego „omotenashi” w nowym LS-ie.

Udostępnij
0
Skomentuj

Omotenashi w języku japońskim oznacza gościnność. Jak Lexus chce zadbać o kierowcę i wymagających pasażerów? W skrócie: zapewni im najwyższy poziom komfortu i wszelkie udogodnienia w unikatowym otoczeniu. Pora na szczegóły.

Lexus LS piątej generacji to kolejny model tej marki, którego po prostu nie sposób nie zauważyć na ulicy. Auto wyróżnia się dynamicznie wystylizowaną, „pociętą” karoserią i aż 20-calowymi obręczami kół. Japońska limuzyna na żywo robi duże wrażenie. Wygląd może się podobać lub nie, ale Lexus wypracował własny styl, wyróżniający auta tej marki spośród pozostałych.

Lexus LS Lexus LS Foto: Lexus

Nadwozie Lexusa LS ma inne proporcje, stało się o 25 mm dłuższe i 15 mm niższe w porównaniu z poprzednikiem. Samochód powstał na nowej platformie GA-L i będzie dostępny wyłącznie w jednej wersji z długim rozstawem osi, wynoszącym 3125 mm (o 35 mm więcej niż w wersji L czwartej generacji modelu).

We wnętrzu panują iście królewskie warunki podróżowania. Dostęp do środka ułatwia pneumatyczne zawieszenie, automatycznie podnoszące nadwozie o 30 mm. Do takiego samochodu najlepiej jest zatrudnić szofera, zwłaszcza gdy wybierzesz wersję wyposażenia Omotenashi z tylnymi siedzeniami Ottoman. Miejsce prezesa jest szczególnie uprzywilejowane. Obsługując ekran dotykowy w podłokietniku, może on złożyć oparcie fotela pasażera oraz przesunąć go maksymalnie do przodu, a następnie ustawić swój fotel w pozycji półleżącej.

Lexus LS - hybryda zamiast diesla

Flagowy Lexus będzie oferowany w dwóch wersjach: LS 500 i LS 500h. Na razie mogłem poprowadzić tę pierwszą. Dotychczasowy silnik V8 zastąpiono mniejszym 3.5 V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Do osiągów nie można mieć zastrzeżeń. Moc 421 KM i płaski moment obrotowy, wynoszący 600 Nm, robią swoje. Napęd na cztery koła jest przenoszony poprzez szybki 10-stopniowy „automat”. Samochód okazuje się całkiem zwinny jak na swoje wymiary i lekki w prowadzeniu. To zasługa m.in. licznych systemów elektronicznych i układu tylnych kół skrętnych. W trybie Sport S silnik przyjemnie mruczy, ale nawet wtedy we wnętrzu LS-a panuje błoga cisza.

Lexus LS 500 Lexus LS 500 Foto: Lexus

Hybryda trafi do salonów w grudniu br. Na wersję LS 500 trzeba zaczekać do marca 2018. W Polsce na nową generację modelu złożono już 90 zamówień. To niewiele mniej niż w przypadku poprzednika przez ostatnie pięć lat! Jestem ciekaw bezpośredniego starcia nowego LS-a z Audi A8, BMW serii 7 i Mercedesem klasy S.

Lexus LS 500 - w punkt

To jest super. Duże możliwości wykończenia wnętrza.

To nie wyszło. Obsługa systemu multimedialnego może irytować.

Efekt WOW! Rozbudowane programy masażu w tylnych fotelach.

Kto to kupi? Osoby znudzone niemieckimi limuzynami.

Lexus LS 500 - naszym zdaniem: interesująca alternatywa

Nowy Lexus LS jest inny. Czy lepszy, czy gorszy od konkurentów z Europy? To już zależy od konkretnego klienta. Japończycy udowodnili już, że potrafią produkować luksusowe auta.

Lexus LS - dane techniczne

Dane producenta LS 500 LS 500h
Silnik: t.benz. V6 t.benz. V6 + elektr.
Pojemność skokowa 3444 cm3 3456 cm3
Moc maksymalna 421 KM/6000 obr./min 359 KM
Maks. moment obrotowy 600 Nm/1600-4800 obr./min 650 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 10b 4x4/aut. + bezstop.
Długość/szerokość/wysokość 5235/1900/1450 mm
Rozstaw osi 3125 mm
Pojemność bagażnika 480 l 435 l
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s 5,5 s
Prędkość maksymalna 250 km/h 250 km/h
Spalanie: miasto/trasa/średnie 13,5/7,8/9,9 l/100 km 8,2/6,6/7,0 l/100 km
Cena od 510 000 zł od 490 000 zł

.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
~realista :
No photo ~realista Użytkownik anonimowy
Auto sylwetke ma piekna,tylko te ogrodzenie z przodu no i tyl przeniesiony z Avensisa,mogli sie bardziej postarac,srodek piekny no i ta technika.Gdybym mial taka kase bralbym w ciemno i lekko stuningowalbym przod i tyl.
6 paź 21:09 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
~Krystian :
No photo ~Krystian Użytkownik anonimowy
Lexus - klasa sama dla siebie.
6 paź 11:34 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
~Rr1000 :
No photo ~Rr1000 Użytkownik anonimowy
Genialny, w koncu powiew swiezosci w tym segmencie!
6 paź 21:55 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
~Zenek :
No photo ~Zenek Użytkownik anonimowy
Design to niby gust, wiec pewnie mam kiepski, bo auto wyglada prostacko. Silnikowo, tam gdzie lexus ma 500, tam dopiero mercedes sie rozgrzewa ze swoja V osemka. Auto niby premium, takie prawie premium w jednej klasie z volvo i audi.
6 paź 21:16 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
36%
64%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marian Użytkownik anonimowy
~Marian :
No photo ~Marian Użytkownik anonimowy
Ale krzeselka krotkie, jak zwykle. Nie kupuje
7 paź 09:04 | ocena: 50%
Liczba głosów:6
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~wacek majsterklepka Użytkownik anonimowy
~wacek majsterklepka :
No photo ~wacek majsterklepka Użytkownik anonimowy
jest ohydny, jak można było zniszczyć wizerunek tak pieknej i klasycznej limuzyny jak LS? dramat
6 paź 20:50 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
43%
57%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
~sed :
No photo ~sed Użytkownik anonimowy
Pewnie dobry, a może nawet bardzo ale za taką cenę to chyba inaczej być nie może. Niestety wygląda kiepsko a może nawet bardzo kiepsko.
7 paź 10:41 | ocena: 64%
Liczba głosów:14
36%
64%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
~asa :
No photo ~asa Użytkownik anonimowy
Mocno widać japońską charakterystyczną estetykę, która dla europejczyka raczej nie może się za bardzo podobać. Auto w sam raczej dla bogatego chińczyka.
7 paź 10:45 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
31%
69%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~amdcom Użytkownik anonimowy
~amdcom :
No photo ~amdcom Użytkownik anonimowy
Tylko gdzie tu miejsce na tablicebrej z przodu
6 paź 20:39 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
43%
57%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Generał Użytkownik anonimowy
~Generał :
No photo ~Generał Użytkownik anonimowy
Genesis biję tego lexa na łeb
7 paź 16:47 | ocena: 64%
Liczba głosów:11
36%
64%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej