Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.98
Średnio4.684.824.562.14
Najdrożej4.965.084.792.29

Peugeot 308 po liftingu - retusz nie tylko stylistyczny

30 cze, 13:46
Udostępnij
0
Skomentuj

Mimo ofensywy SUV-ów Peugeot nie zapomina o swoich podstawowych modelach, do których należy m.in. kompaktowe 308. Produkowane od 2013 roku auto przeszło właśnie face lifting.

Właściwie to zmiany stylistyczne w zmodyfikowanym 308 nie są duże i niewprawne oko może ich nie zauważyć – zmodyfikowano nieznacznie zderzaki (ich kształt zależy od wersji), reflektory (teraz dostępne także w technice LED), tylne lampy, pojawiły się również nowe wzory tapicerek i aluminiowych felg. Znacznie więcej modyfikacji znajdziemy w wyposażeniu samochodu i palecie silników.

Pod względem asystentów jazdy Peugeot 308 otrzymał wszystkie systemy znane z większych 3008 i 5008. Auto potrafi więc ostrzegać o niebezpieczeństwie kolizji, a jeśli kierowca nie zareaguje – również samodzielnie może się zatrzymać. Oprócz tego „308-ka” potrafi rozpoznać pieszych na kolizyjnym kursie i w razie potrzeby zaczyna hamowanie. W zakresie prędkości 65-180 km/h system aktywnego monitorowania pasa ruchu utrzyma auto na wybranym pasie (kiedy trzeba, dokona automatycznie korekt kierownicą), a współpracujący z radarem aktywny tempomat będzie utrzymywał właściwą odległość od poprzedzającego nas pojazdu, tzn. w zależności od sytuacji zahamuje lub przyspieszy do wybranej wcześniej prędkości (w zakresie 30-180 km/h).

Poliftingowy Peugeot 308 potrafi również samodzielnie wykryć miejsce parkingowe i pomóc kierowcy w zaparkowaniu – system sam kręci kierownicą, udzielając przy tym prowadzącemu wskazówek co do kierunku jazdy; w autach z automatyczną skrzynią kierowca steruje jedynie pedałem hamulca.

Peugeot 308 po liftingu - gotowy na nowe normy

Przy okazji liftingu 308 pojawiły się też dwa nowe silniki wysokoprężne, a pod koniec roku zadebiutuje także 130-konny benzyniak, wyposażony w filtr cząstek stałych. Pierwsza z nowości – 1.5 BlueHDi – za jakiś czas zastąpi dotychczasową jednostkę 1.6 o mocy 120 KM, ale na razie będą dostępne oba motory. Główna różnica między nimi to jednak nie dodatkowa moc, lecz spełnianie wymagań zaostrzonej normy Euro 6c, obowiązującej dopiero od 2020 roku. Przy okazji auto ma być od 4 do 6 proc. oszczędniejsze. Podczas naszych jazd silnik 1.5 spisywał się bez zarzutu – był cichy i bardzo dynamiczny, choć przyznajemy, że wyczucie dodatkowej mocy jest w zasadzie niemożliwe. Niestety, producent nie ujawnia jeszcze osiągów „308-ki” 1.5 BlueHDi, więc np. na pytanie, ile wynosi sprint do „setki”, będziemy mogli odpowiedzieć dopiero po redakcyjnym teście auta.

Drugi nowy diesel 2.0/180 KM ma występować wyłącznie z 8-stopniowym „automatem”, który również jest zupełnie nową konstrukcją, a dla Francuzów produkuje go japoński Aisin. Także w tym przypadku nie ma jeszcze fabrycznych osiągów, ale przyjemność z jazdy jest naprawdę duża! Peugeot podaje, że w stosunku do aut z 6-stopniową skrzynią spadek średniego spalania wynosi 7 proc. Dzięki systemowi oczyszczania spalin opartemu na wtrysku AdBlue (podobnie jak w motorze 1.5) także ta odmiana będzie spełniać kryteria normy emisji spalin obowiązującej za trzy lata.

1.5 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Silnik: typ/cylindry t.diesel R4 t.diesel R4
Pojemność (cm3) 1499 1997
Moc maks. (KM/obr./min) 130/3750 180/3750
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) 300/1750 400/2000
Napęd przedni przedni
Skrzynia biegów man. 6b aut. 8b
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4585/1863/1457 (SW)
Rozstaw osi (mm) 2620 (SW)
Pojemność bagaznika (l) 610 (SW)
Prędkość maksymalna (km/h) 203 223
Masa własna (kg) 1295 1425
Opony 205/55 R 16 225/40 R 18

Kompakt Peugeota po liftingu wejdzie do sprzedaży po wakacjach i wtedy też poznamy jego ceny. Ze względu na wzbogacenie wyposażenia sądzimy, że pójdą one nieco w górę.

Peugeot 308 po liftingu - w punkt

To jest super. Wyposażenie – na pokładzie 308 jest wszystko to, co powinno być.

To nie wyszło. Nie możemy się przyzwyczaić do zegarów nad kierownicą.

Efekt WOW! 180-konny diesel to obecnie najciekawszy silnik w 308.

Kto to kupi? Lubiący rzeczowe samochody, a niechętnie patrzący na auta „made in Germany”.

Peugeot 308 po liftingu - naszym zdaniem

W 2016 roku na świecie sprzedano 67 mln aut, z czego 38 proc. to kompakty! Lifting „308-ki” zmienił przede wszystkim wyposażenie, a to uczyniło auto znacznie atrakcyjniejszym.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~Inter Użytkownik anonimowy
~Inter :
No photo ~Inter Użytkownik anonimowy
Jak się usiądzie bez jezdzenia to może i dziwnie to wygląda. Ale wystarczy się przejechać - czego autorom testu życzę.
1 lip 01:22 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
~Marek :
No photo ~Marek Użytkownik anonimowy
Jak Skoda zrobi zegary nad kierownicą to będzie super nowatorskie i mega wygodne (ułatwiona obserwacja drogi).
1 lip 12:11 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
~Bb :
No photo ~Bb Użytkownik anonimowy
Nie możecie się przyzwyczaić do zegarów nad kierownicą? Yyy...
30 cze 16:01 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
~gosc :
No photo ~gosc Użytkownik anonimowy
Swietny i Piekny kompakcik!
3 lip 12:47 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
83%
17%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~master Użytkownik anonimowy
~master :
No photo ~master Użytkownik anonimowy
Od samego początku przyglądam się na ten pojazd i uważam, że francuzi przestają dziwaczyć z wyglądem i wychodzi im to na dobre ale zaglądając do środka czar prysł. Wszystko nad, pod, bez przycisków, ze słabego plastiku, kierownica kojarzona z wolantem do gier, a nie mogło być po prostu na swoim miejscu? Może przekolorowuje to trochę, bo to nie mój gust, ale i30 wygląda dużo lepiej w środku i na zewnątrz.
13 lip 23:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
~aloyzy :
No photo ~aloyzy Użytkownik anonimowy
FAP w benzyniakach - ofensywa głupoty trwa w najlepsze...
12 lip 10:52 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
~Janusz :
No photo ~Janusz Użytkownik anonimowy
Moja 308 (2.0 HDI) ma już 13600 km. Autko spisuje się super. A zegary? Fajna sprawa.
11 lip 13:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Peugeot

Peugeot 308 SW po liftingu

Reflektory LED i nowy kształt zderzaka – zmiany w wyglądzie auta po liftingu nie są duże.

Peugeot 308 po liftingu - retusz nie tylko stylistyczny (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego