Opel Movano to największy samochód dostawczy niemieckiej marki. Auto weszło do produkcji w 1997 roku i zostało skonstruowane we współpracy z Renault. Jego bliźniaczym modelem jest Master. Auto było produkowane we francuskiej fabryce w Bastilly, a w zamian niemiecka marka produkowała dostawcze Renault (model Traffic) w swoich zakładach w Luton.
Movano dostępne było w 3 różnych rozstawach osi. Jednak do wyboru był jeszcze furgon z pojedynczą lub podwójną kabiną, wersja osobowa lub bus. W zależności od wersji, auto może przewieźć od 2 do 16 osób lub blisko 2 tony ładunku.
Do napędu dużego Opla używano wyłącznie silników wysokoprężnych – 1.9 dTI (80 KM), 2.2 DTI (90 KM), 2.5 D (80 KM), 2.5 DTI (115KM) oraz 2.8 DTI (114 KM). Moc była przenoszona za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej.
W 2003 roku przeprowadzono facelifting dostawczego Opla (wg niektórych była to kolejna generacja tego modelu). Dużą zmianę przeszedł przód pojazdu. Nowe były także jednostki napędowe – montowano od teraz 2,5-litrowe jednostki CDTI o mocy 100, 120 lub 145 KM. Na niektórych rynkach były także dostępne silniki o pojemności 3 litrów i mocy 136 KM.
W 2010 roku na rynek wprowadzono II generację Movano. Oprócz Mastera, jego auto było także spokrewnione z Nissanem NV400. Liczb wersji nadwoziowych i możliwych konfiguracji sięga aż 29. Auto może mieć napęd zarówno na przód, jak i na tył, 4 różne długości, 3 różne wysokości oraz 4 różne dopuszczane masy całkowite. Dostępny jest furgon z pojedynczą lub podwójną kabiną, wersja osobowa, bus, podwozie do zabudowy oraz wiele innych.
Do 2014 roku stosowano te same silniki co do tej pory w poprzedniku. Wtedy też Movano przeszedł lifting, który przyniósł m.in. nowy grill. Nowe diesle mają pojemność 2,3 litra i mogą mieć jedną, lub 2 turbosprężarki. Występują w 4 wariantach mocy – 110, 130, 145 oraz 170 KM.
Głównymi rywalami Opla Movano są Volkswagen Crafter, Ford Transit oraz Iveco Daily.