- Samochody dostawcze prezentowane w naszym zestawieniu napędzane są silnikami spalinowymi, elektrycznymi lub występują jako hybrydy
- Oprócz furgonów czy platform lub podwozi do zabudowy prezentujemy również towarowo-osobowe odmiany brygadowe
- W galerii znajdziecie również informacje dotyczące pikapów, które nadają się nie tylko do ciężkiej pracy, lecz także do codziennego podróżowania z rodziną
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Jest grupa samochodów, których pierwszoplanową rolą nie jest wcale przyjemność z prowadzenia ani efektowny wygląd. W przypadku dostawczaków, bo o nich mowa, najważniejsze są jak najlepsze możliwości transportowe oraz niskie koszty eksploatacji.
Rodzina dostawczaków jest bardzo różnorodna. Należą do niej nieduże modele - idealne dla kurierów czy różnego rodzaju serwisów - ale są wśród nich także duże furgony, w których bez trudu zmieszczą się meble, lodówki czy inne sprzęty wyposażenia domu.
Odrębną kategorię stanowią wszelkie platformy i podwozia do zabudowy. To na nich powstają wywrotki wykorzystywane na budowach, chłodnie, izotermy czy inne wersje specjalne. Wśród naszych bohaterów nie brakuje modeli, które mogą jednocześnie pełnić funkcję aut osobowych na co dzień, jak i tak zwanych wołów roboczych - to pikapy.
W zestawieniu w większości przypadków skupiliśmy się na towarowych lub towarowo-osobowych wersjach brygadowych, choć nie brakuje odnośników do odpowiedników osobowych. Przy każdym modelu podaliśmy najważniejsze - w przypadku dostawczaków - dane techniczne oraz przykładowe ceny brutto.
Dostawczaki o DMC do 3,5 tony - naszym zdaniem
Oferta dostawczaków o DMC do 3,5 tony jest bogata. W galerii przybliżymy Wam auta tego typu (z wyjątkiem Renault, bo gamę nowych, dostawczych modeli prezentowaliśmy już wcześniej). Warto przyjrzeć się nie tylko pojazdom, lecz także nowym rozwiązaniom, jakie w nich zastosowano.
Dane techniczne: Silniki t.benz., R3 Pojemność 1199 cm3 Moc 110 i 130 KM Mom. obr. 205 i 230 Nm, t.diesel R4 Poj. 1499 cm3 Moc 75-130 KM Mom. obr. 230-300 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b i 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4403--4753/1848/1796-1860 mm R. osi 2785-2975 mm Masa wł. 1284-1511 kg Ład. 629-1030 kg Masa przyczepy 670-1350 kg Obj. cz. ład. 1.8-4,4 m3.
Najmniejszy z dostawczaków Citroëna występuje w 2- lub 3-osobowej krótkiej wersji (M) bądź jako XL. W tej drugiej konfiguracji oprócz 2- lub 3-osobowej odmiany można mieć brygadowe Berlingo, z kabiną dla pięciu pasażerów. Z tyłu dostęp do części bagażowej każdej wersji możliwy jest przez seryjne dwuskrzydłowe drzwi lub opcjonalną klapę (dostępna w wybranych wersjach za 1120 zł). Oprócz benzyniaków i diesli od 2. kwartału br. w ofercie będzie elektryczne ë-Berlingo o mocy 136 KM i zasięgu do 275 km. Za najtańsze Berlingo 1.2/110 KM zapłacicie 77 180 zł, a najsłabszy, 75-konny diesel to wydatek minimum 78 720 zł. Dłuższa wersja kosztuje od 91 575 zł (1.2/110 KM), a jako diesel (1.5/100 KM) – od 98 400 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1499 cm3 Moc 102 i 120 KM Moment obr. 270 i 300 Nm Poj. 1997 cm3 Moc 122-177 KM Mom. obr. 340-400 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4609-5309/1920/1895-1945 mm R. osi 2925-3275 mm Masa wł. 1646-1891 kg Ład. 960-1470 kg Masa przyczepy 1400-2500 kg Obj. części ład. 4,6-6,6 m3.
Citroen Jumpy występuje z trzema długościami nadwozia (XS, M lub XL). Do wyboru są: 2- lub 3-osobowy furgon, 6-osobowa (w opcji z 5 miejscami) wersja brygadowa, a także platforma do zabudowy (tylko ze 122-konnym silnikiem). W przypadku topowej odmiany o mocy 177 KM standardem jest 8-stopniowa automatyczna skrzynia, a pozostałe jednostki są łączone wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Podobnie jak Berlingo, także i ten model będzie od tego roku oferowany w elektrycznej wersji ë-Jumpy, generującej 136 KM i 260 Nm. Do wyboru będą dwie pojemności akumulatorów – 50 lub 75 kWh. Maksymalny zasięg pojazdu wyniesie odpowiednio 230 i 330 km. Ceny Citroëna Jumpy zaczynają się od 111 070 zł (XS, 102 KM), wersja brygadowa kosztuje od 147 355 zł (M, 122 KM), a koszty zakupu platformy do zabudowy startują od
115 990 zł.
Dane techniczne: Silniki t.diesel, R4 Pojemność 2179 cm3 Moc 120-165 KM Moment obr. 310-379 Nm, elektr. Moc 120 KM Moment obr. 260 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man. Dł./szer./wys. 4963-6363/2050/2254-2764 mm R. osi 3000-4035 mm Masa wł. 1950-2415 kg Ład. 635-1495 kg Masa przyczepy 2000-3000 kg Obj. cz. ład. 8-17 m3.
Największy z dostawczych Citroënów jako furgon występuje z 4 długościami i 3 wysokościami. Auto można mieć z jedną z czterech specyfikacji: Control, Club, Worker lub Driver. Niezależnie od wybranej wersji do części ładunkowej można dostać się przez dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni lub przesuwne z prawej strony. Za 2090 zł dostępne są przesuwne lewe drzwi, a za 1215 zł można mieć tylne drzwi o maksymalnym kącie otwarcia 270 stopni. Ceny 120-konnego furgonu startują od 126 505 zł, wersja o mocy 140 KM kosztuje od 142 545 zł, a o mocy 165 KM – od 149 750 zł. Najtańsza rama do zabudowy to wydatek 130 010 zł, natomiast platforma – 128 165 zł (obie
o mocy 140 KM). Wersja elektryczna występuje z akumulatorem o poj. 37 kWh (zasięg do 200 km) lub 70 kWh (zasięg 340 km). Ceny pierwszej zaczynają się od 317 465 zł (furgon), a drugiej – od 342 800 zł (rama).
Dane techniczne: Silnik t.benz., R4 Pojemność 1332 cm3 Moc 102 KM Mom. obr. 200 Nm; benz., R4 Poj. 1598 cm3 Moc 102 KM Mom. obr. 150 Nm; t.diesel, R4 Poj. 1461 cm3 Moc 75 i 95 KM Mom. obr. 200 i 220 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b i 6b man. Dł./szer./wys. 4363/1751/1809 mm R. osi 2810 mm Masa wł. 1356-1427 kg Ład. 675 kg Obj. cz. ład. 3,3-3,9 m3.
Dacia Dokker to auto dla przedsiębiorców, którzy walory transportowe przedkładają nad efektowną stylistykę czy wyszukany wystrój. W standardzie w przestrzeni ładunkowej są wprawdzie uchwyty do mocowania towaru, ale już za gumową wykładzinę podłogi czy panele bocznych ścian wraz z osłonami nadkoli trzeba zapłacić dodatkowo. Pierwsza opcja kosztuje 270 zł, a druga – 260 zł. Bez dopłaty otrzymuje się natomiast asymetryczne dwuskrzydłowe drzwi z tyłu oraz przesuwne po obu bokach pojazdu. Do napędu przewidziano dwa silniki benzynowe generujące 102 KM – wolnossące 1.6 SCe oraz doładowane 1.3 TCe. Alternatywą może być diesel 1.5 Blue dCi – 75 lub 95 KM. Z wolnossącym benzyniakiem 1.6 współpracuje 5-stopniowa skrzynia manualna, a z pozostałymi silnikami – 6-biegowa przekładnia ręczna. Auto dostępne jest tylko w jednej wersji wyposażeniowej Comfort Clim. Dokker 1.6 kosztuje 51 105 zł, odmiana 1.3 to wydatek 52 335 zł, za słabszego diesla trzeba zapłacić 56 270 zł, a za mocniejszego – 58 425 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1248 cm3 Moc 80 i 95 KM Moment obr. 200 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b man. Dł./szer./wys. 3957/1716/1721 mm Rozstaw osi 2513 mm Masa własna 1090 kg Ładowność 610-660 kg Objętość części ładunkowej 2,5-2,8 m3.
Jak na dostawczy model Fiorino nie jest dużym pojazdem, ale jego część ładunkowa ma pojemność od 2,5 do 2,8 m3. To w zupełności wystarczy do transportu przesyłek kurierskich na terenie miasta lub na potrzeby różnego rodzaju serwisów. Jak w większości aut tego typu, standardem są przesuwne drzwi boczne z prawej strony i dwuskrzydłowe z tyłu. Za dostęp z lewej strony pojazdu trzeba zapłacić 1475 zł. Możliwości transportowe Fiorino można poprawić przez zamówienie za 465 zł składanego oparcia fotela pasażera. Wówczas siedzenie wsuwa się pod deskę rozdzielczą, do dyspozycji jest więcej miejsca na towar. Samochód występuje w pięciu wersjach wyposażeniowych: Base, SX, Adventure oraz specjalnych Business i Business Pro. Ceny Fiata Fiorino z 80-konnym silnikiem startują od 55 965 zł, a z mocniejszą jednostką – od 57 195 zł.
Dane techniczne: Silnik benz., R4 Pojemność 1368 cm3 Moc 120 KM Mom. obr. 206 Nm; td, R4 Poj. 1248 cm3 Moc 80 i 95 KM Mom. obr. 200 Nm; td, R4 Poj. 1598 cm3 Moc 105 i 120 KM Mom. obr. 300 i 320 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b i 6b man. Dł./szer./wys. 4406-4981/1832-1872/1845-2125 mm R. osi 2755-
-3105 mm M. wł. 1230-1570 kg Ład. 750-1005 kg M. przycz. 1000-1300 kg Obj. cz. ład. 3,4-5,4 m3.
Fiat Doblo jest oferowany w wersji zamkniętej, jako platforma do zabudowy lub skrzyniowy work up. Wybierać można pomiędzy dwiema długościami rozstawu osi i dwiema wysokościami. Odmiana benzynowa może być zasilana gazem CNG. Wówczas na pokładzie mamy 22-litrowy bak na benzynę i 4 (95 l) lub 5 (130 l) butli na gaz. W przypadku zamkniętej odmiany Doblò do wyboru są cztery wersje wyposażeniowe: Base, Base Plus, SX oraz specjalna Business. Ceny auta zaczynają się od 61 375 zł za wersję Business z 95-konnym dieslem, a za benzyniaka CNG zapłacicie minimum 76 260 zł. Platforma to wydatek od 72 570 zł, a work up – od 84 870 zł (oba ze 105-konnym dieslem).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1997 cm3 Moc 120-170 KM Mom. obr. 320-380 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man. Dł./szer./wys. 4999-5399/1956/1971--2493 mm R. osi 3098-3498 mm Masa wł. 1730-1980 kg Ładowność 943-1266 kg Masa przyczepy 2000 kg Objętość części ład. 3,2-8,6 m3.
Dostawcze Talento (jest też odmiana osobowa) oferowane jest w dwóch wersjach wysokości i długości nadwozia. Oprócz furgonu w palecie nie zabrakło również brygadowej odmiany (długie nadwozie). Samochód napędzany jest jednym z trzech silników Diesla (120, 145 lub 170 KM), a moment obrotowy dociera do przednich kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej. Do wyboru są trzy specyfikacje wyposażeniowe: SX, Business oraz Business Pro. Ceny furgonu zaczynają się od 115 130 zł (120 KM, SX, L1H1), za 124 105 zł można mieć 145-konną wersję (SX, L1H2), a za minimum 124 720 zł – Talento z silnikiem 170 KM (SX, L2H1).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2287 cm3 Moc 120-180 KM Mom. obr. 320-400 Nm; CNG Poj. 2999 cm3 Moc 136 KM Mom. obr. 350 Nm; elektr. Moc 122 KM Mom. obr. 280 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 9b aut. Dł./szer./wys. 4963-6363/2050/2254-2539 mm R. osi 3450-4035 mm Masa wł. 1895-2780 kg Ład. 905-2125 kg Masa przycz. 2000-3000 kg Obj. cz. ład. 5,5-17 m3.
Fiat Ducato dostępny jest z aż trzema silnikami do wyboru: dieslem, zasilanym CNG oraz elektrycznym (e-Ducato). W ostatniej postaci w ofercie są dwie wersje pojemności akumulatorów – 47 (zasięg do 235 km) lub 79 kWh (zasięg do 370 km). Ceny auta zaczynają się od 97 415 zł (furgon, 120 KM), natomiast e-Ducato – od 316 110 zł. Oprócz furgonu w ofercie jest odmiana brygadowa, a także podwozie do zabudowy z pojedynczą bądź podwójną kabiną.
Dane techniczne: Silniki t.benz., R3 Pojemność 999 cm3 Moc 100 KM Moment obr. 170 Nm; td., R4 Poj. 1499 cm3 Moc 75 i 100 KM Mom. obr. 190 i 215 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man. Dł./szer./wys. 4157/1764/1770 mm Rozstaw osi 2489 mm Masa wł. 1264-1278 kg Ład. 566-582 kg Masa przyczepy 540-850 kg Objętość części ład. 1,9-2,6 m3.
Najmniejszy dostawczak Forda został zbudowany na bazie Fiesty. Oba 100-konne silniki występują z pełną paletą specyfikacji (Trend, Limited, Sport), a słabszy diesel – tylko w bazowej odmianie. Pod względem stylistyki najciekawiej prezentuje się Sport, który w standardzie ma m.in. 16-calowe alufelgi i pasy na nadwoziu. We wnętrzu zastosowano dźwignię skrzyni biegów oraz kierownicę obszyte skórą i z czerwonymi szwami, a na fotelach częściowo skórzaną tapicerkę. Standardem w każdej wersji są przesuwne drzwi z prawej strony i dwuskrzydłowe z tyłu. Przesuwne lewe drzwi wymagają dopłaty 1230 zł, a z tyłu zamiast drzwi można zamówić za 490 zł klapę. Ceny samochodu zaczynają się od 51 875 zł za benzyniaka, słabszy diesel to wydatek minimum
57 165 zł, natomiast 100-konna odmiana wysokoprężna kosztuje od 59 190 zł (wszystkie ceny w wersji Trend).
Dane techniczne: Silniki tb., R3 Pojemność 999 cm3 Moc 100 KM Mom. obr. 170 Nm; td., R4 Poj. 1499 cm3 Moc 100 i 120 KM Mom. obr. 240 i 270 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4425-4862/1967/1819-1837 mm R. osi 2662-3062 mm Masa wł. 1411-1669 kg Ład. 680-910 kg M. przycz. 1200-1500 kg Obj. cz. ład. 1,2-3,6 m3.
Wprawdzie Ford Transit Connect jest na rynku od 2013 r., ale obecny wygląd to zasługa liftingu sprzed 3 lat. Oprócz typowo dostawczej wersji van w ofercie są jeszcze DCiV oraz kombi. W obu może podróżować 5 osób, ale tylko kombi ma przeszklony bagażnik. Niezależnie od odmiany do wyboru są dwie długości nadwozia. Krótki Transit Connect ma przedział ładunkowy o poj. 1,2-2,9 m3, a długi – 1,5-3,6 m3. Wszystkie wersje silnikowe standardowo łączone są z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a w 120-konnym dieslu alternatywę stanowi 8-biegowa automatyczna przekładnia. Oba diesle można mieć z bazową lub podwyższoną ładownością. Ceny benzyniaka zaczynają się od 72 535 zł, słabszy diesel kosztuje minimum 75 630 zł, a mocniejszy – od 76 795 zł oraz od 83 105 zł z automatyczną przekładnią.
Dane techniczne: Silniki td., R4 Pojemność 1995 cm3 Moc 105-185 KM Mom. obr. 360-415 Nm; PHEV Poj. 999 cm3 Moc 126 KM Mom. obr. 355 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 1b i 6b aut. Dł./szer./wys. 4973-5340/1986/1922-2343 mm R. osi 2933-3300 mm M. wł. 1904-2221 kg Ład. 786-1470 kg M. przycz. 1600-2800 kg Obj. cz. ład. 3,2-8,3 m3.
To nie jest zwyczajny dostawczak, bo oprócz walorów transportowych potrafi dodatkowo dać radość efektowną stylistyką. To głównie zasługa dynamicznie nastawionej wersji Sport (wyróżnia się m.in. spoilerami, inną obudową świateł przeciwmgielnych czy pasami na nadwoziu) i bojowo wyglądającej odmiany Trail. Tę ostatnią rozpoznacie po potężnym napisie FORD na grillu czy osłonie pod przednim zderzakiem. Ponadto Trail ma mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu mLSD. W palecie silników na tle diesli (105, 130, 170, 185 KM) wyróżnia się hybryda plug-in. W tej postaci napęd na koła przekazywany jest za pomocą elektrycznego silnika, a benzyniak pełni funkcję range extendera. Po naładowaniu do 100 proc. baterii o poj. 13,6 kWh autem można przejechać na prądzie 50 km, a całkowity zasięg to 550 km. Ceny Customa diesla (105 KM) startują od 97 405 zł, a PHEV-a od 182 110 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1995 cm3 Moc 105-185 KM Moment obr. 360-415 Nm Napęd przedni, tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 6b i 10b aut. Dł./szer./wys. 5531-7394/2059-2126/2173-2790 mm Rozstaw osi 3300-4522 mm Masa wł. 1673-2604 kg Ład. 857-1827 kg Masa przycz. 1150-3500 kg Obj. cz. ład. 8,8-15,1 m3.
Furgon, podwozie i platforma do zabudowy, kabina pojedyncza lub podwójna – liczba wersji Transita jest tak duża, że każdy bez trudu dobierze model adekwatny do potrzeb. Modele do zabudowy występują m.in. z kabinami z wydzieloną częścią sypialną (nad lub za siedzeniami). Samochód dostępny jest z pięcioma długościami nadwozia oraz w trzech wysokościach. Do napędu przewidziano diesle o mocy 105, 130, 160, 170 lub 185 KM. Wersje 130- oraz 170-konna z manualnymi skrzyniami mają odpowiednik w postaci miękkiej hybrydy i jako jedyne mogą mieć napęd 4x4. Transit występuje ze specyfikacjami: Ambiente, Trend, Limited oraz Trail, ale dwie ostatnie nie są oferowane w przypadku wersji do zabudowy. Ceny zakupu furgonu zaczynają się od 90 640 zł, podwozie z kabiną to wydatek od 126 335 zł, natomiast za platformę trzeba zapłacić co najmniej 126 370 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1996 cm3 Moc 130-213 KM Moment obr. 340-500 Nm Napęd 4x4 Skrzynia biegów 6b man., 10b aut. Dł./szer./wys. 5282-5363/1977-2028/1800-1873 mm Rozstaw osi 3220 mm Masa własna 2018-2510 kg Ładowność 620-1252 kg Masa przyczepy 2500-3500 kg.
Pikap Forda nie ma jednolitej natury. W ofercie znajdziecie zarówno modele do ciężkiej pracy, jak i lifestylowego Raptora z potężną atrapą chłodnicy czy plastikowymi nakładkami na nadkolach. Wprawdzie w tej postaci auto ma silnik o mocy 213 KM i prezentuje się efektownie, ale jednocześnie ma najmniejszą ładowność w palecie (620 kg). Do pracy w trudnym terenie lepiej nadają się odmiany XL czy XLT. Też mają wystarczające wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu, ale pozbawiono je upiększających dodatków (w XL nie ma nawet alufelg). Niezależnie do wybranej wersji silnikowej (tylko diesle o mocy 130, 170 lub 213 KM) moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Za dostarczenie go w bazowej wersji silnikowej odpowiada 6-stopniowa manualna skrzynia, a w pozostałych odmianach oprócz ręcznej przekładni oferowana jest także 10-stopniowa automatyczna (Raptor występuje tylko z automatem). W zależności od wybranej wersji Ranger dostępny jest z trzema rodzajami kabin: pojedynczą, przedłużoną lub podwójną. Zastosowana część pasażerska wpływa na rozmiary przestrzeni ładunkowej. W pojedynczej kabinie wynoszą one (dł./szer./wys.) 2317/1560/511 mm, w przypadku przedłużonej kabiny wymiary te to odpowiednio 1847/1560/511, a podwójnej – 1613/1560/511-541 mm (wyższe burty w wersjach Wildtrak i Raptor). Poza tym auto jest dostępne jako podwozie z kabiną (silnik o mocy 170 KM, cena od 124 635 zł). Ranger XL o mocy 130 KM kosztuje od 125 375 zł, wersja 170-konna to wydatek od 125 865 zł, a 213-konna – 176 170 zł (Limited). Za Raptora zapłacicie 248 695 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2,3-3,0 l Moc 116-210 KM Mom. obr. 320-470 Nm; CNG, R4 Poj. 3,0 l Moc 136 KM Mom. obr. 350 Nm Napęd tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 5080-7540/2010/2385-2940 mm R. osi 3000-4100 mm Masa własna 2200 kg Obj. części ład. 7,3-19,6 m3.
Obecna generacja Iveco Daily w ofercie jest od 2019 roku. Samochód występuje z czterema długościami oraz trzema wysokościami nadwozia. Oprócz furgonu pojazd jest też dostępny jako model brygadowy oraz podwozie do zabudowy. Do napędu przewidziano silniki Diesla oraz odmianę zasilaną gazem ziemnym (CNG). Moment obrotowy jest przekazywany na tylne lub na wszystkie koła. W drugiej postaci samochód ma trzy blokady mechanizmu różnicowego: w przedniej oraz w tylnej osi, jak również w skrzyni rozdzielczej. Mechanizmami różnicowymi można zarządzać przyciskami umieszczonymi na desce rozdzielczej. Iveco Daily z manualną skrzynią biegów występuje w wersjach wyposażeniowych Business oraz Business Premium, natomiast z automatyczną skrzynią biegów Hi-Matic – ze specyfikacjami Business+ oraz Business Exclusive.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1968 cm3 Moc 102-177 KM Moment obr. 300-410 Nm; elektr. Moc 136 KM Mom. obr. 290 Nm Napęd przedni, tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 1b i 8b aut. Dł./szer./wys. 5968-7391/2033/2305-2798 mm R. osi 3640-4490 mm Masa wł. 1684-2296 kg Ład. 255-1816 kg M. przycz. 2000-3000 kg Obj. cz. ład. 9,3-18,4 m3.
MAN TGA występuje jako furgon (po trzy wersje długości i wysokości) oraz podwozie do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną (trzy długości do wyboru). W ofercie jest również 9-osobowe kombi. Pod maską można mieć silniki Diesla (102, 122, 140 lub 177 KM) bądź 136-konną jednostkę elektryczną (eTGE). W ostatniej postaci po naładowaniu do pełna akumulatorów o pojemności 35,8 kWh (przy użyciu ładowarki naściennej z trójfazowym zasilaniem można to zrobić po ok. 5,5 godz., a w stacji o mocy 40 kW baterie są naładowane w 80 proc. po około 45 min) maksymalnie można przejechać 115 km (według cyklu WLTP). Do części ładunkowej furgonu można dostać się przez odsuwane boczne drzwi (prawe standardowe, lewe w opcji) lub tylne dwuskrzydłowe. W zależności od wybranej wersji napędu (jedna oś lub 4x4) próg załadunkowy z tyłu usytuowany został na wysokości 570-725 mm.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1461 cm3 Moc 80-116 KM Mom. obr. 210-260 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man. Dł./szer./wys. 4321-
-4705/1829/1820 mm R. osi 2313-3081 mm M. wł. 1381-1483 kg Ład. 538-707 kg Masa przycz. 1050 kg Obj. cz. ład. 3,1-3,8 m3.
Najmniejszy dostawczak Mercedesa dostępny jest z dwiema długościami nadwozia, z silnikiem Diesla o mocy 80, 95 lub 116 KM. Do części ładunkowej można dostać się przez dwuskrzydłowe drzwi z tyłu otwierane pod kątem 180 stopni oraz przez odsuwane drzwi z prawej strony (wys. 1128 mm, szer. otworu zał. 638 mm). Za 1581 zł można mieć przesuwne drzwi z lewej strony. Tyle samo kosztuje pakiet budowlany (plastikowe osłony przewodów hamulcowych i paliwowych, stalowe zabezpieczenie miski olejowej). Ceny Citana startują od 85 165 zł (80 KM), 95-konna wersja to wydatek minimum 86 887 zł, a 116-konna – od 91 560 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1749 i 1950 cm3 Moc 102-190 KM Mom. obr. 270-440 Nm; elektr. Moc 116 KM Mom. obr. 295 Nm Napęd przedni, tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 9b aut. Dł./szer./wys. 4895-5370/1928/1910 mm R. osi 3200-3430 mm Masa wł. 1800-2021 kg Ład. 461-1270 kg M. przycz. 1200-2000 kg Obj. cz. ład. 5,5-6,6 m3.
Do wyboru są trzy długości nadwozia, a pod maską oprócz diesla może pracować jednostka elektryczna (eVito). W tej postaci samochód ma akumulator o pojemności 35 kWh, a zgromadzony w nim prąd pozwala przejechać maksymalnie 150 km. Oprócz furgonu w ofercie dostawczego Vito jest również Mixto, które może służyć jako pojazd brygadowy. W tej postaci część ładunkowa ma pojemność 3,1-3,6 m3. Mixto występuje z napędem na przód lub na tył, a furgon – także jako 4x4.W standardzie samochodu są przesuwne drzwi z prawej strony oraz klapa z tyłu. Za dwuczęściowe tylne drzwi otwierane pod kątem
180 stopni zapłacicie 1545 zł, a pod kątem 270 stopni – 3960 zł. Z kolei przesuwne drzwi z lewej strony nadwozia to wydatek 3300 zł. Ceny pojazdu zaczynają się od 117 513 zł (102 KM), a eVito to wydatek od 236 590 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 i V6 Pojemność 1950, 2143 i 2987 cm3 Moc 114-190 KM Mom. obr. 300-440 Nm; elektr. Moc 116 KM Mom. obr. 295 Nm Napęd przedni, tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 7b
i 9b aut. Dł./szer./wys. 5267-7367/2175/2550-3110 mm R. osi 3259-4325 mm Masa własna 1995-2380 kg Ład. 872-1474 kg Masa przycz. 2000 kg Obj. cz. ład. 7,5-17 m3.
Do wyboru są cztery długości oraz trzy wysokości nadwozia, a poza furgonem można zamówić także podwozie do zabudowy oraz podwozie ze skrzynią ładunkową. Diesle to w większości 4-cylindrowe konstrukcje, a wyjątek stanowi 190-konna wersja, w której wykorzystano 6 cylindrów w układzie V. Elektryczny eSprinter dostępny jest z akumulatorem o pojemności 35 kWh (zasięg 119 km, cena 280 340 zł) lub 47 kWh (zasięg to 157 km, cena 326 090 zł). W obu przypadkach silnik generuje 116 KM. Koszty zakupu Sprintera zaczynają się od 109 225 zł
(114 KM, przedni napęd, manualna skrzynia).
Za podwozie do zabudowy zapłacicie od
101 475 zł, a za wersję skrzyniową – od 108 380 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2268 cm3 Moc 150 KM Moment obr. 400 Nm Napęd 4x4 Skrzynia 6b man., 6b aut. Dł./szer./wys. 5225-5305/1815/1775 mm Rozstaw osi 3000 mm Masa własna 1970-2035 kg Ładowność 1040-1080 kg Masa przyczepy 3100 kg Wymiary części ładunkowej (dł./szer./wys.) 1520/1470/475 mm.
Japoński pikap występuje z podwójną kabiną, jednym silnikiem i standardowym napędem na wszystkie koła. Podczas jazdy w trudnych warunkach za pomocą przełącznika trybów jazdy można zmienić napęd z jednej osi (2H) na 4x4 (4H). Ponadto można skorzystać z blokady centralnego mechanizmu różnicowego (4HLc) i reduktora (4LLc). Ceny L200 z manualną skrzynią startują od 138 815 zł, a z automatyczną – od 167 105 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2299 cm3 Moc 160 i 190 KM Moment obrotowy 425 i 450 Nm Napęd 4x4 Skrzynia 6b man. i 7b aut. Dł./szer./wys. 5120-5330/1850/2078-2085 mm Rozstaw osi 3150 mm M. wł. 1890-2135 kg Ładowność 1115-1315 kg Masa przyczepy 3500 kg Wym. cz. ład. (dł./szer./wys.) 1585/1560/498 mm.
Auto występuje jako podwozie i pikap. W każdym przypadku do wyboru są dwa rodzaje kabin – King Cab (4-osobowa) lub Double Cab (5-osobowa) – a napęd seryjnie dociera do obu osi. Podwozie występuje z silnikiem o mocy 160 KM, a pikapa można mieć z każdą z jednostek. Niezależnie od wybranego silnika w serii jest manualna skrzynia, a w przypadku mocniejszej odmiany alternatywę stanowi automatyczna przekładnia. Ceny podwozia startują od 131 400 zł, a słabszy z pikapów to wydatek minimum 138 900 zł. Za 190-konną wersję z manualną skrzynią zapłacicie od 145 600 zł, a z automatyczną – od 150 600 zł.
Dane techniczne: Silnik elektryczny Moc 109 KM Moment obr. 254 Nm Napęd przedni Dł./szer./wys. 4560/1755/1858 mm Rozst. osi 2725 mm Masa wł. 1498-1515 kg Ład. 705-742 kg Obj. cz. ład. 4,2-8 m3.
Nissan e-NV200 sprawdzi się głównie w mieście. Przy takim użytkowaniu ma zasięg 301 km, a podczas mieszanego cyklu – 200 km. W zależności od rodzaju ładowarki baterie o pojemności 40 kWh są pełne po 21,5 lub 7,5 godz. Szybka ładowarka uzupełni je w 80 proc. po 60 min. Oprócz seryjnej wersji dostępny jest model Voltia z podwyższonym dachem i częścią ładunkową o objętości 8 m3. Nissan e-NV200 w wersji Acenta kosztuje 164 328 zł, a jako Tekna – 173 307 zł.
Dane techniczne: Silnik t.benz., R3 Pojemność 1199 cm3 Moc 110 i 131 KM Mom. obr. 205 i 230 Nm; t.diesel, R4 Poj. 1499 cm3 Moc 76-131 KM Mom. obr. 230-300 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b i 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4403-4753/1921/1860 mm R. osi 2785-2975 mm Masa wł. 1359-1600 kg Ład. 606-935 kg Masa przycz. 1000-1500 kg Obj. cz. ład. 3,3-4,4 m3.
Najmniejszy z dostawczych Opli od 2018 roku dostępny jest już w piątej generacji. Samochód zbudowano na platformie EMP2 opracowanej przez koncern PSA. Tym samym Combo jest bliźniaczym modelem z Citroënem Berlingo, Peugeotem Rifterem oraz Toyotą Proace City. Na razie Combo występuje z silnikami benzynowymi i dieslami, ale jesienią ma zadebiutować elektryczne Combo-e. W tej postaci pod maską znajdzie się silnik generujący 136 KM i 260 Nm. Prąd zgromadzony w akumulatorze o pojemności 50 kWh ma wystarczyć na pokonanie maksymalnie 280 km. Opel Combo oferowany jest w wersjach Essentia oraz Enjoy i w każdej z nich dostępna jest zarówno standardowa, jak i dłuższa odmiana nadwoziowa (XL). Ceny samochodu rozpoczynają się od 79 500 zł (110 KM). Za diesla zapłacicie z kolei od 78 000 zł (moc 76 KM).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1499 i 1997 cm3 Moc 102-177 KM Mom. obr. 270-400 Nm; elektr. Moc 136 KM Mom. obr. 260 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4609-5309/2010/1895-1945 mm R. osi 2925-3275 mm Masa wł. 1572-2188 kg Ład. 912-1438 kg M. przycz. 1000-2500 kg Obj. cz. ład. 4,6-6,6 m3.
Podobnie jak pokrewne technicznie modele Peugeot Expert, Citroën Jumpy i Toyota Proace, także Vivaro zostało zbudowane na platformie EMP2. Oprócz furgonu w ofercie jest również załogowa odmiana, której część ładunkowa, w zależności od położenia siedzeń i długości nadwozia, ma pojemność
3,2-5,5 m3. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej samochód dostępny jest z trzema długościami nadwozia do wyboru. Elektryczna odmiana oferowana jest z akumulatorem o pojemności 50 lub 75 kWh. W pierwszej konfiguracji maksymalny zasięg wynosi 238 km, natomiast w drugiej, kosztującej od 203 625 zł – 339 km. W przypadku diesli ceny rozpoczynają się od 124 290 zł za 102-konną odmianę. Załogowa 6-osobowa wersja wymaga dopłaty 15 130 zł bądź 17 345 zł z najdłuższym nadwoziem, tyle że nie jest ona oferowana ze 102-konnym dieslem.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2299 cm3 Moc 131-180 KM Moment obrotowy 330-400 Nm Napęd przedni, tylny Skrzynia biegów 6b man., 6b aut. Dł./szer./wys. 5048-6848/2070/2258-2815 mm Rozstaw osi 3182-4332 mm Ładowność 802-2525 kg Masa przyczepy 2500-3500 kg Objętość części ładunkowej 6,9-17 m3.
Wprawdzie druga generacja samochodu na rynku jest już od 2010 roku, ale aktualna stylistyka to zasługa liftingu przeprowadzonego dwa lata temu. Odnowiony model najłatwiej poznać po zmienionym przodzie z innymi reflektorami. Ponadto zmodernizowano deskę rozdzielczą oraz paletę silników. Standardowo wszystkie wersje silnikowe współpracują z 6-stopniową skrzynią manualną, ale wybrane odmiany można mieć z 6-biegową przekładnią zautomatyzowaną (dopłata 7000 zł). Movano dostępne jest z czterema wersjami długości nadwozia oraz z trzema wysokościami. Oprócz furgonu w ofercie jest również podwozie do zabudowy. Zarówno w jednej, jak i drugiej konfiguracji auto można mieć z pojedynczą lub podwójną kabiną (odmiana załogowa wymaga dopłaty 26 850 zł). Ceny Opla Movano z nadwoziem typu furgon, z pojedynczą kabiną oraz 136-konnym dieslem zaczynają się od 137 290 zł. Z kolei za podwozie do zabudowy z takim samym silnikiem trzeba zapłacić minimum
135 940 zł.
Dane techniczne: Silnik t.benz., R3 Pojemność 1199 cm3 Moc 110 i 130 KM Mom. obr. 205 i 230 Nm; t.diesel, R4 Poj. 1499 cm3 Moc 76-130 KM Mom. obr. 230-300 Nm Napęd przedni Skrzynia 5b i 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4403-4753/1848/1796-1860 mm R. osi 2785-2975 mm M. wł. 1284-1525 kg Ład. 625-1022 kg M. przyczepy 850-1350 kg Obj. cz. ład. 3,3-4,4 m3.
Obecna generacja samochodu w ofercie jest od 2018 roku. Partner występuje z dwiema długościami i jedną wysokością nadwozia. Wyższe są tylko pojazdy z pakietem terenowym (prześwit zwiększony o 30 mm), ale pojemność części ładunkowej nie zmienia się w tym przypadku. W zależności od wersji wyposażeniowej cena takiego pakietu wynosi 1560- -4770 zł, a w odmianie Grip jest on w standardzie. Jeszcze w tym roku w ofercie pojawi się e-Partner z elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Na pokładzie auta znajdują się akumulatory o pojemności 50 kWh, a maksymalny zasięg pojazdu wynosi 275 km. Ceny benzynowego Partnera zaczynają się od 77 180 zł (110 KM), a za diesla trzeba zapłacić minimum 76 385 zł (76 KM).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Poj. 1499 i 1997 cm3 Moc 102-177 KM Mom. obr. 270-400 Nm; elektr. Moc 136 KM Mom. obr. 260 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4609-5309/1920/ 1895-1945 mm Rozstaw osi 2925-3275 mm Masa wł. 1631-2116 kg Ład. 960-1470 kg Masa przyczepy 1000-2500 kg Objętość części ład. 3,2-5,5 m3.
Trzecia generacja Peugeota Experta gości na rynku od 2016 roku. Oprócz tradycyjnego furgonu w ofercie są również odmiana brygadowa oraz platforma do zabudowy. Experta można kupić
z jedną z trzech długości nadwozia: Compact (4609 mm), Standard (4959 mm) lub Long (5309 mm). W 2020 roku paletę uzupełniła wersja e-Expert, która ma pod maską elektryczny silnik o mocy 136 KM. Samochód można mieć z akumulatorem o pojemności 50 kWh (zasięg 230 km, cena od 171 460 zł) lub z baterią o pojemności 75 kWh (zasięg 330 km, cena od 197 905 zł). Ceny furgonu z dieslem startują od 113 775 zł (100 KM), wersja brygadowa to wydatek minimum 147 355 zł (120 KM), a platforma do zabudowy – 118 695 zł (120 KM).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2198 cm3 Moc 120-165 KM Moment obrotowy 300-370 Nm; elektryczny Moc 120 KM Moment obrotowy 260 Nm Napęd przedni Skrzynia biegów 6b manualna, 1b aut. Długość/szerokość/wysokość 4963-6363/2050/2254-2760 mm Rozstaw osi 3000-
-4035 mm Masa własna od 1845 kg Ładowność 1075-1640 kg Objętość części ładunkowej 8-17 m3.
Największy dostawczak Peugeota oferowany jest z czterema długościami oraz trzema wysokościami nadwozia. W zależności od wybranej wersji część ładunkowa ma pojemność 8-17 m3, a dostęp do niej jest możliwy przez seryjne dwuskrzydłowe drzwi z tyłu (za 1215 zł można zwiększyć kąt ich otwarcia do 270 stopni) lub przesuwne z prawej strony nadwozia (lewe kosztują 2090 zł, ale są niedostępne w autach z maksymalną wysokością). Pod maską oprócz diesli o mocy 120, 140 lub 165 KM można mieć również elektryczną jednostkę generującą 120 KM oraz 260 Nm. Ten napęd oferowany jest z akumulatorami o pojemności 37 kWh (zasięg 200 km, cena od 317 465 zł) lub z bateriami o pojemności 70 kWh (zasięg do 340 km, cena od 363 340 zł). Boxer dostępny jest ze specyfikacjami: Pro, Premium, Grip oraz Asphalt. Cennik pojazdu otwiera kwota 129 210 zł (120 KM), wersja 140-konna to wydatek od
137 575 zł, a koszt zakupu Boxera o mocy 165 KM zaczyna się od 152 460 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 2393 i 2755 cm3 Moc 150 i 204 KM Moment obr. 400 i 500 Nm Napęd tylny, 4x4 Skrzynia biegów 6b man., 6b aut. Dł./szer./wys. 5325/1800/1795-1815 mm Rozstaw osi 3085 mm Masa wł. 1870-2355 kg Ładown. 1040-1115 kg Masa przycz. 3500 kg Wymiary części ładunkowej (dł./szer./wys.) 1525-2315/1540-1575/480 mm.
Od 2015 roku na rynku jest już ósma generacja Toyoty Hilux, ale obecny wygląd i technika to zasługa liftingu przeprowadzonego w 2020 roku. Oprócz poprawionej stylistyki wprowadzono również nowy, 204-konny silnik oraz udoskonaloną automatyczną skrzynię biegów. Podczas wykorzystywania Hiluxa do pracy w trudnym terenie pomocą służy nie tylko napęd 4x4, lecz także odpowiednia konstrukcja nadwozia. W zależności od wybranej odmiany kąty natarcia/rampowy/zejścia wynoszą 29-31/23/25-26 stopni, a prześwit – 277-293 mm. Autem można pokonywać przeszkody wodne o głębokości dochodzącej do 700 mm. Hilux oferowany jest z trzema rodzajami kabin: pojedyncza (150 KM, napęd na tył, 115 620 zł lub 4x4,132 965 zł), półtorej (150 KM, napęd na tył, 123 490 zł lub 4x4, od
140 710 zł) lub podwójna (4x4, 150 KM, cena od 147 230 zł i 204 KM – od 180 440 zł).
Dane techniczne: Silnik t.benz., R3 Pojemność 1199 cm3 Moc 110 i 131 KM Mom. obr. 205 i 300 Nm; t.diesel, R4 Poj. 1499 cm3 Moc 76-131 KM Mom. obr. 230-300 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4403-4753/1848/1796-1860 mm R. osi 2785-2975 mm M. wł. 1320-1510 kg Ład. 654-958 kg M. przycz. 800-1250 kg Obj. cz. ład. 3,3-4,4 m3.
Toyota Proace City dostępny jest z dwiema długościami nadwozia – jako 2- lub 3-osobowy furgon bądź 5-osobowa wersja brygadowa. W drugiej postaci Proace City występuje tylko z dłuższym nadwoziem, a pojemność części ładunkowej w zależności od położenia siedzeń wynosi 1,8-
-4 m3. W przypadku furgonu niezależnie od długości karoserii w przedziale ładunkowym zmieszczą się dwie europalety. W seryjnym wyposażeniu pojazdu są dwuskrzydłowe drzwi z tyłu (w ich miejsce za 1475 zł można zamówić przeszkloną klapę) oraz przesuwne z prawej strony. Z kolei za 1720 zł można mieć drzwi także z lewej strony części ładunkowej. Samochód dostępny jest w wersjach Life, Active lub Comfort. Ceny zaczynają się od 77 980 zł za 76-konnego diesla, natomiast benzyniak to wydatek minimum 78 845 zł (110 KM). Dłuższa odmiana kosztuje co najmniej 100 615 zł (100-konny diesel).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1560 i 1970 cm3 Moc 102-177 KM Moment obr. 270-400 Nm Napęd przedni Skrzynia biegów 6b man., 8b aut. Dł./szer./wys. 4609-5309/1920/1895-1940 mm Rozstaw osi 2925-3275 mm Masa własna 1510-1702 kg Ładowność 772-1484 kg Masa przyczepy 1800-2500 kg Objętość części ładunkowej 4,6-6,6 m3.
Toyota Proace powstała we współpracy z koncernem PSA i pod względem techniki jest pokrewne z Citroënem Jumpy, Oplem Vivaro i Peugeotem Expertem. Jako furgon Toyota Proace występuje z trzema długościami nadwozia, a jego część ładunkowa ma pojemność 4,6-6,6 m3. W najkrótszej wersji (Compact) mieszczą się dwie europalety, a w średniej (Medium) oraz najdłuższej (Long) – po trzy. W ofercie są jeszcze 6-osobowe brygadowe odmiany, zbudowane na bazie modeli Medium oraz Long. W pierwszej z nich przestrzeń towarowa ma objętość 3,2 m3 i zmieści się jedna europaleta, a w drugiej – 4 m3 i wejdą do niej dwie europalety. Ceny furgonu z silnikiem o mocy 102 KM startują od 102 950 zł (Compact), a najtańsza wersja brygadowa oznacza wydatek 137 760 zł (120 KM).
Dane techniczne: Silnik t.benz., R4 Pojemność 1498 cm3 Moc 114 KM Moment obr. 220 Nm; t.diesel, R4 Pojemność 1968 cm3 Moc 75-122 KM Moment obr. 250-320 Nm Napęd przedni Skrzynia 6b man., 7b aut. Dł./szer./wys. 4500-4853/1614/1856 mm Rozstaw osi 2755-2970 mm Masa własna 1554-1898 kg Ładowność 674-744 kg Masa przyczepy 1500 kg Objętość części ładunkowej 3,1-3,7 m3.
W obecnej postaci (piąta generacja) 2-osobowe Caddy Cargo dostępne jest od 2020 roku. W krótszej wersji nadwoziowej można wybierać
z pełnej palety silników, natomiast w dłuższej nie występuje bazowy, 75-konny diesel. Dwusprzęgłowa przekładnia jest alternatywą dla ręcznej skrzyni w przypadku odmiany benzynowej i topowego diesla o mocy 122 KM. Ceny auta zaczynają się od 94 490 zł (114 KM, man. 6, krótka wersja), zaś za dłuższą wersję z tym silnikiem zapłacicie od 103 590 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1968 cm3 Moc 110-204 KM Moment obr. 250-450 Nm Napęd przedni, 4x4 Skrzynia biegów 5b, 6b man., 7b aut. Dł./szer./wys. 4904-5304/1904/1990-2477 mm Rozstaw osi 3000-3400 mm Ładowność do 1400 kg Masa przyczepy 2500 kg Objętość części ładunkowej 5,8-9,3 m3.
Samochód dostępny jest jako 2- lub 3-osobowy furgon, 5-osobowa wersja brygadowa bądź model skrzyniowy z pojedynczą lub podwójną kabiną. W zależności od długości nadwozia furgonem można przewieźć 2-3 europalety, odmianą brygadową jedną lub dwie sztuki, a modelem skrzyniowym – maksymalnie cztery europalety. Standardowo wszystkie auta występują z napędem na przód, ale w przypadku silników o mocy 150 i 204 KM alternatywą jest wersja 4MOTION. Najtańsze auto (napęd na przód, 110 KM) kosztuje 131 315 zł.
Dane techniczne: Silnik t.diesel, R4 Pojemność 1968 cm3 Moc 102-177 KM Moment obr. 300-410 Nm; elektr. Moc 136 KM Moment obr. 290 Nm Napęd przedni, tylny, 4x4 Skrzynia 6b man., 1b, 8b aut. Dł./szer./wys. 5986-7391/2040/2355-2798 mm R. osi 3640-4490 mm M. wł. 2165-2502 kg M. przycz. 2500-3500 kg Obj. cz. ład. 9,9-18,4 m3.
Crafter furgon dostępny jest w 3 wersjach długości i wysokości nadwozia. Ładownia ma objętość 9,9-18,4 m3 i można w niej zmieścić od 4 do 6 europalet. Auto dostępne jest też jako podwozie do zabudowy i wersja skrzyniowa, a do wyboru jest pojedyncza lub podwójna kabina. Niezależnie, czy wybierzecie napęd na przód, na tylną oś, czy 4x4, do dyspozycji macie pełną paletę silników Diesla (102, 122, 140 bądź 177 KM) i w każdym z takich aut moment obrotowy dociera do kół za pomocą 6-stopniowej skrzyni manualnej lub 8-biegowej przekładni automatycznej. Bezpieczne prowadzenie zapewniają liczni asystenci – w standardzie jest wspomaganie ruszania na wzniesieniu bądź asystent bocznego wiatru, a w opcji m.in. automatyczne światła, aktywny tempomat, utrzymanie pasa ruchu czy asystent martwego pola. Ceny auta zaczynają się od 119 335 zł (wersja 2.0 TDI/102 KM).
Dane techniczne: Silnik t.diesel, V6 Pojemność 2967 cm3 Moc 204-258 KM Moment obr. 500-580 Nm Napęd 4x4 Skrzynia biegów 8b aut. Dł./szer./wys. 5254/1954/1834 mm R. osi 3097 mm Masa własna 2125-2145 kg Ładowność 775-795 kg Masa przyczepy 3300 kg Wym. cz. ład. (dł./szer./wys.) 1555/1620/508 mm.
Volkswagen Amarok dostępny jest z dwoma silnikami Diesla, wyłącznie z automatyczną skrzynią i zawsze z napędem na wszystkie koła. Możliwości terenowe auta poprawia dodatkowo odpowiednia konstrukcja nadwozia. Kąty natarcia/rampowy/zejścia wynoszą odpowiednio 29,5/20,1/18 stopni. Z kolei prześwit o wartości 192 mm pozwala na pokonywanie przeszkód wodnych do głębokości 500 mm. Amarok to auto idealne nie tylko do ciężkiej pracy, lecz także do codziennej jazdy. To zasługa m.in. bogatego wyposażenia każdej wersji. Ceny dostawczaka Volkswagena z 204-konnym silnikiem zaczynają się od 184 010 zł, natomiast z topową, 258-konną jednostką – od 207 770 zł.