Od samochodów dostawczych oraz modeli pochodnych oczekuje się przede wszystkim świetnych właściwości transportowych, a stylistyka nadwozia czy wykończenie wnętrza odgrywają w ich przypadku drugoplanową rolę. Jednak Francuzi nie byliby sobą, gdyby także w przypadku aut tego typu nie zadbali o estetykę.

Dzięki temu zarówno Renault Trafic, jak i większe Renault Master prezentują się efektownie. W przypadku Trafica to przede wszystkim zasługa mocno pochylonej przedniej szyby, która tworzy niemal jedną płaszczyznę z maską. Z kolei w przypadku Mastera udany wygląd uzyskano, dzięki potężnej atrapie chłodnicy połączonej z dużymi reflektorami.

Renault Trafic – towarowy lub osobowy

Renault Trafic jako furgon występuje z czterema wymiarami nadwozia do wyboru, a ładowność w zależności od wybranej wersji oraz zastosowanego silnika wynosi do 1000 do 1200 kg. W tej odmianie występuje pełna paleta silników - są nimi diesle o mocy 120 KM, 145 KM lub 170 KM. Najsłabsza z nich współpracuje wyłącznie z manualną skrzynią biegów, a w przypadku pozostałych alternatywą jest dwusprzęgłowa przekładnia.

Renault Trafic w wersji furgon brygadowy to 6-osobowy model (w opcji wersja 5-osobowa) – 3 miejsca z przodu i 3 w drugim rzędzie siedzeń – z krótszą niż w furgonie częścią ładunkową. W tej postaci do wyboru są dwie wielkości (bazowa oraz dłuższa, ale dach zawsze jest na standardowej wysokości), a gama silnikowa jest identyczna jak w furgonie.

Trzecią opcją w przypadku Trafica jest platforma do zabudowy, która występuje wyłącznie w długiej odmianie. W tej postaci do napędu przewidziano diesle o mocy 145 KM lub 170 KM (oba z manualną skrzynią biegów), a ładowność pojazdu wynosi 1200 kg.

Renault Trafic – osobowy jest też luksusowy

Renault Trafic w osobowej odmianie zmienił oblicze i oferowany jest jako Combi oraz SpaceClass. Zarówno nowe Renault Trafic Combi, jak i SpaceClass mają nowy przód, inne ledowe reflektory i nowe, 17-calowe alufelgi. W przypadku Trafica Combi nowością jest także lakier Czerwony Carmin.

We wnętrzu znalazła się inaczej zaprojektowana deska rozdzielcza w kolorze Czarny Titan, a poziomy pasek przechodzący na panele drzwi, daje wrażenie większej przestrzeni. Zestaw wskaźników otrzymał nowoczesne wielokolorowe podświetlenie. Nowy SpaceClass wyróżnia się ekskluzywną i jeszcze bardziej elegancką deską rozdzielczą w kolorze Szary Meteor.

Zarówno nowe Renault Trafic Combi, jak i SpaceClass mogą przewieźć do dziewięciu osób, a przestrzeń bagażowa ma pojemność do 1,8 m³. Jednak w bardziej ekskluzywnej wersji SpaceClass można liczyć na lepsze materiały wykończeniowe, a ponadto siedzenia drugiego rzędu da się obrócić do tyłu, przy czym pomiędzy tymi siedzeniami, a trzecim rzędem da się rozłożyć stolik.

Do napędu osobowego Trafica przewidziano wyłącznie silniki wysokoprężne o mocy 110 KM, 150 KM lub 170 KM. Bazowa wersja współpracuje wyłącznie z manualną skrzynią, a w pozostałych alternatywą jest dwusprzęgłowa przekładnia.

Renault Master – dostawczak dla każdego

Renault Master to prawdziwy mistrz wśród dostawczaków. Liczba wersji nadwoziowych, gabarytów oraz odmian silnikowych jest tak duża, że nie ma z pewnością przedsiębiorcy, któremu nie uda się wybrać odmiany adekwatnej do jego potrzeb.

Furgon z przednim napędem - 6 wielkości nadwozia, silniki Diesla o mocy 135 KM, 150 KM, 165 KM lub 180 KM, dopuszczalna masa całkowita to: 2800 kg, 3300 kg bądź 3500 kg.

Furgon z tylnym napędem – 4 wielkości nadwozia, silniki o mocy 130 KM, 146 KM lub 165 KM, a dopuszczalna masa całkowita to 3500 kg (pojedyncze tylne koła) lub 4500 kg (podwójne tylne koła).

Furgon brygadowy z przednim napędem – 4 rozmiary nadwozia, silniki generujące 135 KM, 150 KM lub 180 KM, a dopuszczalna masa całkowita to zawsze 3500 kg.

Renault Master – napęd na przód, na tył lub 4x4

Furgon brygadowy z tylnym napędem – w tej postaci mamy tylko jedną wersję wielkości nadwozia, silniki o mocy 130 KM, 145 KM lub 165 KM, a dopuszczalna masa całkowita to 3500 kg (zarówno przy pojedynczych, jak i bliźniaczych tylnych kołach).

To oczywiście jeszcze nie koniec oferty, bowiem w gamie mamy jeszcze podwozie z przednim napędem z dwoma długościami do wyboru i z pojedynczą, 3-osobową kabiną lub podwójną, mieszczącą 7 osób. W tej postaci można mieć pełną gamę silnikową z wyjątkiem bazowej, 130-konnej wersji, a DMC to 3500 kg.

Podwozie dostępne jest także z napędem na tył, także z dwoma rodzajami kabin, ale za to w czterech wersjach wielkości. Napęd stanowią w tym przypadku jednostki o mocy 135 KM, 145 KM bądź 165 KM, a DMC to 3500 kg lub 4500 kg.

Nie można zapominać, że Renault Master występuje również w specjalnych odmianach. Dla osób, które będą pracowały w trudnych warunkach drogowych przewidziano furgona i podwozie z napędem na wszystkie koła. Nie zapomniano także o: platformie, otwartej skrzyni, wywrotce czy kontenerze (objętość części ładunkowej w wersji krótkiej to 20 m3, a w długiej – 22 m3).

Renault Master – także z napędem elektrycznym

W przypadku dostawczego Renault gamę uzupełnia jeszcze wyjątkowy model – Master Z.E., czyli w pełni elektryczna wersja pojazdu. W tym przypadku do wyboru mamy furgona (4 wersje wielkości), platformę do zabudowy (2 wielkości) lub podwozie (2 wielkości). Auto napędzane jest elektrycznym silnikiem generującym 76 KM oraz 225 Nm.

Dzięki akumulatorom o pojemności 33 kWh zasięg furgona wynosi 120 km (w przypadku platformy zależy od rodzaju zabudowy). Czas ładowania baterii z Wall-Boxa o mocy 7,4 kW wynosi 6 godz., a o mocy 3,7 kW – 11 godz. Z kolei przy użyciu domowego, 230-woltowego gniazdka prąd w akumulatorach uzupełniony jest w 100 proc. po 17 godz.