Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Master

Renault Master

Ikona samochodu

Renault Master do największy samochód dostawczy dostępny w ofercie francuskiej marki. Auto zadebiutowało w 1981 roku razem z mniejszym Traficiem.

Stylistycznie auto wyróżniało się na ulicy, jednak Master miał przede wszystkim służyć w różnych warunkach. Dlatego też występował zarówno w wersji dostawczej, osobowej (rzadko) jak i w postaci samej ramy pod zabudowę. Dostępne były 3 rozstawy osi, dzięki czemu furgon miał od 9 do blisko 13 m3 przestrzeni ładunkowej oraz od 2,8 do 3,5 tony dopuszczalnej masy całkowitej. Początkowo moc z jednostek napędowych trafiała na przednią oś, jednak w miarę upływu lat, dostępne były także napędy na tylną (nazywały się Messenger) oraz obie osie.

Pod maską pracować mogły w dużej mierze diesle o pojemności 2,1, 2,4 oraz 2,5 litra (ostatnie dwa zapożyczono od IVECO). Pierwszy rozwijał 61 KM, drugi – 72 KM a ostatni – 75 lub 88 KM w wersji z turbo (po roku podniesiono moc do 94 KM, a niektóre odmiany generowały 106 KM). Jedyny benzyniak miał 2 litry pojemności i generował 90 KM.

W 1994 roku przeprowadzono facelifting, a już w 1997 roku pojawiła się II generacja Mastera. Auto było bliźniaczą konstrukcją Opla Movano oraz Nissana Interstar. Już rok po rozpoczęciu produkcji, auto zdobyło tytuł Samochodu Dostawczego Roku. Ofertę dostępnych nadwozi rozszerzono jeszcze bardziej, choć podstawowe wersje zostały zachowane.

Dostawczy furgon oferował od 8 do prawie 14 m3 przestrzeni ładunkowej, dostępna była także rama do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną oraz wersja osobowa, dostępna w odmianie 6-, 8-, 9- oraz 16- osobowej. Do wyboru były 3 rozstawy osi oraz 3 różne wysokości dachu.

W 2003 roku przeprowadzono duży facelifting (który niektórzy odbierali jako osobna generację). Przód otrzymał całkiem nową stylistykę, a wnętrze również uległo małej zmianie. Gama jednostek wysokoprężnych była niezwykle szeroka. W zależności od roku produkcji, przed liftingiem dostępne były silniki 1.9 dTi, 2.5 D oraz 2.8 dTi. Ich moc wynosiła kolejno 80, 80 oraz 115 KM. Po modernizacji, mniejsza jednostka dTi została zastąpiona przez motor dCi o mocy 82 KM, wolnossący diesel zastąpiono 2,2-litrową jednostką generującą 90 KM (zastąpiona później przez 100-konny wariant 2.5 dCi), a motor 2.8 dTi ustąpił miejsca 2,5-litrowemu silnikowi dCi o mocy najpierw 115, a potem 120 KM. Silnik konstrukcji Nissana 3.0 dCi (136 KM) został pod koniec produkcji zamieniony na 145-konna wersję 2.5 dCi. Do wyboru była 5- oraz 6-biegowa skrzynia manualna.

W 2010 roku zadebiutowała III generacja Renault Mastera. Jego bliźniaczym modelem wciąż był Movano, ale w przypadku Nissana, nazwę zmieniono na NV400. Jednocześnie trzecia odsłona Mastera zastąpiła Mascotta, który był nieco zmodernizowanym Masterem do cięższych zadań. Ilość możliwych konfiguracji przechodzi najśmielsze oczekiwania.

Sam furgon dostawczy, dostępny jest w aż 75 wariantach (włączając w to wersje silnikowe). Dotychczasowa dopuszczalna masa całkowita została uzupełniona o jeszcze jedną odmianę – 4,5-tonową. Przestrzeń ładunkowa wynosi od 7,8 do aż 17 m3. Umożliwia to wariacja między 4 długościami i 3 wysokościami. Obok furgonu dostępne jest samo podwozie oraz platforma do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną, a także wywrotka czy osobowa wersja kombi.

Powrócono do opcji z I generacji – moc może być przekazywana na przednią lub tylną oś. W drugim przypadku możliwe jest zamontowanie bliźniaczych kół z tyłu. W 2014 roku przeprowadzony został lifting, który przyniósł nowy grill upodabniający go do tych, stosowanych w innych modelach francuskiej marki.

Do napędu Mastera zastosowano tylko silnik wysokoprężny 2.3 dCi, który w zależności od współpracy z jedną lub dwoma turbosprężarkami, generuje 110, 125, 135 lub 165 KM.

Rywalami Renault Mastera są m.in. Volkswagen Crafter, Mercedes- Benz Sprinter czy Ford Transit.

Renault Master - generacje

Ikona samochodu

Renault Master I (1980 - 1997)

Renault Master II (1997&nbsp-&nbsp2010)

Renault Master II (1997 - 2010)

Ikona samochodu

Renault Master III (2010 - )

Renault Master - powiązane artykuły

"Konwój śmierci" wyjechał na autostrady. Wiezie specyficzny ładunek

"Konwój śmierci" wyjechał na autostrady. Wiezie specyficzny ładunek

Sześć ciężarówek, każda z trzema rozbitymi pojazdami służb drogowych na przyczepie, będzie przez cały lipiec kursować po francuskich autostradach. Nie jest to tragiczny skutek wielkiego karambolu, lecz próba trafienia do świadomości kierowców.

Renault Kangoo Van E-Tech i Master E-Tech - sprawdzamy, czy są tylko oszczędne

Renault Kangoo Van E-Tech i Master E-Tech - sprawdzamy, czy są tylko oszczędne

Nowe elektryczne samochody dostawcze Renault udowadniają, że w warunkach miejskich już teraz mogą one z powodzeniem zastąpić tradycyjne auta z napędem spalinowym. Na szczególną uwagę zasługuje Kangoo Van E-Tech Electric, które nie dość, że może pokonać dystans niemal 300 km bez konieczności ładowania baterii, to jeszcze oferuje kilka ciekawych rozwiązań, m.in. konstrukcję "Open Sesame".

Duża akcja serwisowa Renault – prawie 13 tys. Masterów zagrożonych pożarem

Duża akcja serwisowa Renault – prawie 13 tys. Masterów zagrożonych pożarem

Jak podaje na swoich stronach UOKiK, problem dotyczy ryzyka uszkodzenia jednego z przewodów paliwowych – gdy usterka zostanie zignorowana, może nawet zakończyć się pożarem.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Renault
Renault Trafic i Renault Master – modele do zadań specjalnych

Renault Trafic i Renault Master – modele do zadań specjalnych

Renault Trafic i Renault Master to modele, które zainteresują przede wszystkim klientów biznesowych. Oba pojazdy w wersjach dostawczych szybko i bezpiecznie dostarczą każdy towar, a Trafic w osobowej odmianie może być także doskonałą propozycją dla hoteli czy dużych rodzin.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Materiał reklamowy na zlecenie marki Renault
Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Z domu też można wybrać nowe auto – komfortowe zakupy u Renault

Nabycie nowego auta nigdy wcześniej nie było tak komfortowe. Nie ruszając się z domu możemy bez zbędnych formalności wybrać i skonfigurować nowe Renault. Gdyby jeszcze tylko w urzędach wprowadzono zdalną rejestrację auta to niemal wszystkie procedury moglibyśmy dopełnić pozostając u siebie.

Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Choć z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej, to nie wszystkie marki notują spadek zainteresowania nowymi samochodami dostawczymi o dmc do 3,5 tony. Wśród 15 największych firm dwie zanotowały wzrosty. Rekordzista cieszy się aż 60-procentowym zwiększeniem liczby rejestracji.

Renault Master Furgon 2.3 dCi 180 – wymarzony pojazd dla kuriera

Renault Master Furgon 2.3 dCi 180 – wymarzony pojazd dla kuriera

Mocniejszy silnik, nowocześniejsze multimedia oraz większa liczba systemów wspomagających kierowcę, a także inny design nadwozia i bardziej funkcjonalna kabina to najważniejsze zmiany jakich dokonano podczas ubiegłorocznego face liftingu Renault Mastera. Testowaliśmy wersję L3H2 z silnikiem 2.3 dCi i zabudową kurierską.

Samochody elektryczne - pełna oferta polskiego rynku

Samochody elektryczne - pełna oferta polskiego rynku

Lista samochodów z napędem elektrycznym oferowanych na polskim rynku stale się powiększa. Można kupić maluchy, auta kompaktowe oraz luksusowe.

Renault Master Furgon dCi 170 – wszechstronny dostawczak | TEST

Renault Master Furgon dCi 170 – wszechstronny dostawczak | TEST

Każdy biznes jest inny i potrzebuje ściśle dopasowanego środka transportu. Dopóki producent samochodów tego nie zrozumie, nie ma szansy na dobre wyniki w… swoim biznesie. Do ścisłej czołówki rynku dostawczaków należy Renault. Jeżdżąc brygadowym Masterem łatwo zrozumieć, co leży u podstaw tego sukcesu.

Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 130 KM – dostawczak do zadań specjalnych | TEST

Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 130 KM – dostawczak do zadań specjalnych | TEST

Przeglądając katalog modelu Master można dostać zawrotu głowy. Dostępnych konfiguracji jest tyle (różne wielkości kabiny i rodzaje nadwozia w wielu długościach i wysokościach lub same podwozia do zabudowy z napędem na przednią lub tylną oś)), że ciężko się w tym wszystkim połapać. Z drugiej strony to sprawia, że konkretny klient może stworzyć wersję idealnie skrojoną pod siebie.

Renault Master FWD 3,5 t 2.3 dCi 165: Do dużych obciążeń i w dalekie trasy

Renault Master FWD 3,5 t 2.3 dCi 165: Do dużych obciążeń i w dalekie trasy

Renault Master to duży furgon mający mocną pozycję w swoim segmencie. Jest numerem 1 na rynku we Francji, a także w Algierii i Maroku.

Renault odświeżyło furgony Trafic i Master

Renault odświeżyło furgony Trafic i Master

Renault zaprezentowało furgony Trafic oraz Master w nowych, odświeżonych wersjach.

Renault Master Energy dCi

Renault Master Energy dCi

Renault poszerza ofertę użytkowego modelu Master o wysokoprężne silniki 2.3Energy dCi 100 i Energy dCi 125. Obie wersje są wyposazone m.in. w system Stop&Start, który ma przyczynić się do jeszcze mniejszego zużycia paliwa

Dobry początek nowego Renault Mastera

Dobry początek nowego Renault Mastera

Najnowsza generacja Mastera cieszy się uznaniem wśród klientów. 16 grudnia 2010 roku w fabryce Societe des Vehicules Automobiles de Batilly (SoVAB) niedaleko Metzwyprodukowano już 50 tys. sztuk modelu, co przekroczyło pierwotne założenia.

Nowy Renault Master tylko z Francji

Nowy Renault Master tylko z Francji

Począwszy od tego roku, Nowy Master będzie produkowany wyłącznie w departamencie Meurthe-et-Moselle, w fabryce zlokalizowanej 30 km na północ od francuskiego Metz.

Renault Master nowej generacji

Renault Master nowej generacji

Po 12 pełnych sukcesów latach i sprzedaniu ponad 1 mln egzemplarzy modelu Renault Master, francuski producent zaprezentował całkiem nową generację dużego auta dostawczego.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech