Produkcja Nowego Trafica została przeniesiona z hiszpańskiego zakładu Nissana do zakładu Renault w Sandouville we Francji. Nowy Master nadal będzie produkowany w Batilly, a Kangoo w Maubeuge. Oznacza to, że cała gama samochodów dostawczych Renault będzie obecnie produkowana we Francji.

Po trwającej 34 lata "success story" Renault wprowadza obecnie trzecią generację modelu Trafic, który sprzedał się dotychczas w ilości 1,6 mln sztuk. Trafic II, zajmujący na rynku francuskim pozycję lidera, kończy swoją karierę, utrzymując do końca kwietnia 2014 roku trzecie miejsce na podium samochodów dostawczych w Europie.

Nowa generacja modelu ma charakterystyczną dla marki stylistykę nadwozia. Przedni i tylny zwis zostały wydłużone odpowiednio o 10 i 11 cm. Model może poszczycić się długością załadunku wynoszącą 3,75 m w wersji L1 i 4,15 m w wersji L2. Ścianka działowa została cofnięta o 3 cm, co pozwoliło zwiększyć przestrzeń kabiny i zaprojektować ją na nowo.

Kabina Trafica, stanowiąca prawdziwe "biuro na kółkach", jest wyposażona w liczne elementy ułatwiające pracę w samochodzie, takie jak uchwyty na telefon i tablet, miejsce na laptop czy rozkładany stolik do pisania formatu A4. Nowy Trafic jest napędzany silnikiem R9M dostępnym w wersji z pojedynczym turbo (o mocy 90 lub 115 KM) lub Twin Turbo (120 lub 140 KM), z systemem lub bez systemu Stop & Start.

Nowy model odznacza się oszczędnym zużyciem paliwa – w wersji z silnikiem 120 dCi spala zaledwie 5,7 l/100 km*. Użytkownicy zauważą, że średnie zużycie paliwa spadło o 1 l/100 km* w porównaniu do Trafica II, co w ciągu 3 lat przekłada się na oszczędność 1 000 euro (ponad 4 tys. zł)**.

Nowy Trafic będzie dostępny w salonach marki od września. Zamówienia można składać już od połowy lipca.

* Homologowane wartości zużycia paliwa zgodnie z obowiązującymi przepisami dla wersji osobowej L1H1 w cyklu mieszanym.

** Przy przebiegu 30 000 km rocznie i cenie paliwa 1,35 euro brutto/l.

Renault Master

Master – duży furgon Renault produkowany w Batilly ma mocną pozycję w swoim segmencie, podobnie jak Trafic. Jest numerem 1 na rynku we Francji, a także w Algierii i Maroku. W 2013 roku zdobył 11,9 proc. udziału w rynku europejskim (czwarte miejsce) i 13,4 proc. udziału w regionie Euromed-Afryka (plasując się na drugim miejscu). Odnowienie tego modelu w 2014 roku ma poprawić jego wyniki poprzez lepsze dostosowanie go do oczekiwań klientów. Dlatego też w silnikach pojawi się technologia Twin Turbo, zwiększy się również ich moc do 165 KM, a jednocześnie spadnie zużycie paliwa (nawet o 1,5 l/100 km*).

Nowy Master zapewnia wyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy dzięki wyposażeniu go w system ESC najnowszej generacji wraz z układem Extended Grip, wspomaganiem ruszania pod górę i systemem zapobiegającym "myszkowaniu" przyczepy** oraz w lusterko szerokokątne "Wide View", eliminujące martwe pole.

W ofercie Nowego Mastera pojawi się również nowa wersja furgonu L4 (w dwóch wysokościach H2 i H3) z napędem tylnym i pojedynczymi kołami, przeznaczona dla firm kurierskich. Nowościom tym towarzyszy restyling przodu nadwozia, który posiada obecnie nowoczesną stylistykę, typową dla marki Renault.

Nowy Master będzie dostępny w salonach marki od września. Zamówienia można składać już teraz.

* Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi przepisami. Cykl mieszany – wersja L2H2 Energy dCi 140 w porównaniu z wersją dCi 150.

** Z montowanym fabrycznie hakiem holowniczym (dostępnym w opcji).