Jak zapewniają specjaliści z Renault, nowy elektryczny Master ma zwiększoną efektywność energetyczną – zużywa o 27 proc. mniej energii elektrycznej w porównaniu z poprzednią wersją. Podczas hamowania energia kinetyczna zamieniana jest w energię elektryczną, co pozwala doładowywać akumulator – zdolność odzyskiwania energii może osiągać nawet 95 kW.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
- Przeczytaj także: Pan Andrzej chciał skorzystać z myjni na Orlenie. To nie była pomyłka obsługi stacji
Bateria litowo-jonowa o pojemności 87 kWh waży 520 kg, składa się z 16 ogniw. Konstruktorzy przewidzieli specjalny otwór, przez który w wypadku pożaru baterii można dostarczyć do jej wnętrza środek gaśniczy.
Renault Master E-Tech – doładowanie na 250 km zajmie pół godziny
Nowy elektryczny Master ma umiarkowane zapotrzebowanie na prąd – zużywa w cyklu mieszanym 24,5-25,4 kWh na 100 km (bateria 87 kWh), można go też dość szybko doładować i naładować – w przypadku terminala prądu stałego o mocy 130 kW czas doładowania wystarczający na przejechanie 250 km wynosi tylko 30 minut. W przypadku korzystania z domowej instalacji 230 V i wallboxa 11 kW ładowanie baterii od 10 do 100 proc. wynosi niespełna 8 godz., a przy wallboxie 22 kW – niespełna 4 godziny.
Prędkość maksymalna elektrycznego Mastera wynosi 120 km/h. Pojazd w standardzie oferuje m.in.: klimatyzację kabiny kierowcy, 10-calowy ekran z systemem multimedialnym openR link (m.in. możliwość wyświetlania ekranu smartfona), system ABS, tylne czujniki parkowania. Do tego dochodzi kilkadziesiąt opcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Renault Master E-Tech – cena od 237 tys. zł netto
Ile kosztuje nowy elektryczny Renault Master? Wersja z baterią 87 kWh i silnikiem elektrycznym 140 KM kosztuje 237 tys. złotych netto. Istnieje możliwość skorzystania z dopłaty do 70 tys. zł w ramach programu "Mój elektryk". Ceny wersji z baterią 40 kWh jeszcze nie znamy.
Wątpliwości może budzić mniejsza bateria Mastera o pojemności 40 kWh – czy nie trzeba będzie jej doładowywać w czasie 8-godzinnej pracy i tracić w ten sposób czas kierowcy? Zapytaliśmy o to specjalistów z Renault.
– Taka pojemność baterii to odpowiedź na zapotrzebowanie naszych klientów – usłyszeliśmy. Nie wszyscy klienci używają elektrycznego Mastera na dłuższych trasach, często wykorzystywany jest do jazd miejskich, gdzie zasięg 200 km wystarcza na cały dzień pracy. Jeśli klient deklaruje dłuższe dzienne przebiegi, wtedy rekomendujemy wybór baterii 87 kWh gwarantującej ponad dwukrotnie większy zasięg.
- Przeczytaj także: Kto kupił coś używanego, musi złożyć deklarację w urzędzie. Przepisy już obowiązują