Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Choć z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej, to nie wszystkie marki notują spadek zainteresowania nowymi samochodami dostawczymi o dmc do 3,5 tony. Wśród 15 największych firm dwie zanotowały wzrosty. Rekordzista cieszy się aż 60-procentowym zwiększeniem liczby rejestracji.

Renault Master 2020 zabudowa kurierskaŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Ten imponujący wzrost zanotowała Toyota, co oznacza zwiększenie rejestracji z 435 aut w 2019 roku (okres styczeń – marzec) do 696 sztuk w 2020 roku
  • Wśród spadkowiczów najgorzej wiedzie się od początku roku takim markom jak Hyundai (-67,82 proc.), Mitsubishi (-74,75 proc.) i Dacia (spadek o ponad 45 proc.)
  • Najpopularniejsze „dostawczaki” w Polsce to Renault Master, Mercedes Sprinter oraz Fiat Ducato

Początek roku oznacza kiepskie statystyki u większości firm oferujących nowe samochody dostawcze. Z raportu Samaru wynika, że w marcu zarejestrowano w Polsce łącznie 4328 egzemplarzy aut o dmc do 3,5 tony. To aż 6,8 proc. mniej w porównaniu z lutym 2020 roku. W porównaniu z ubiegłym rokiem jest jednak znacznie gorzej - aż 32,71 proc. mniej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Okazuje się, że nie wszyscy jednak notują spadki. Wśród 15 największych firm dwie zanotowały poprawę wyników w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Rekordzistą stała się Toyota, która odnotowała imponujący 60 proc. wzrost, co oznacza zwiększenie rejestracji z 435 aut w 2019 roku (okres styczeń – marzec) do 696 sztuk w 2020 roku. Na plusie jest także Mercedes, co oznacza niewielką zmianę o 0,12 proc. (z 1617 sztuk do 1619).

Przeczytaj też:

Wśród spadkowiczów najgorzej wiedzie się od początku roku takim markom jak Hyundai (-67,82 proc.), Mitsubishi (-74,75 proc.) oraz Dacia (spadek o ponad 45 proc.). Spore spadki odnotowali także liderzy polskiego rynku, czyli Renault (-24,29 proc.), Ford (-17,64 proc.) i Fiat (-37,27 proc.).

A jak wyglądają preferencje nabywców w trudnym okresie? Okazuje się, że w czołówce jest Renault Master, Mercedes Sprinter oraz Fiat Ducato. Tuż za podium znalazły się Iveco Daily i Peugeot Boxer. Poniżej pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Polsce.

Sprzedaż lekkich aut dostawczych - styczeń-marzec 2020

Miejsce Marka i model Liczba zarejestrowanych egzemplarzy w Polsce w okresie od stycznia do marca 2020 roku Zmiana względem 2019 roku
1 Renault Master 1613 -12,05 proc.
2 Mercedes Sprinter 1344 + 7,01 proc.
3 Fiat Ducato 1227 -15,50 proc.
4 Iveco Daily 973 -19,39 proc.
5 Peugeot Boxer 715 -9,26 proc.
6 Ford Transit 673 -26,77 proc.
7 Volkswagen Transporter 475 +2,37 proc.
8 Ford Transit Custom 420 -15,66 proc.
9 Opel Movano 418 -18,99 proc.
10 Volkswagen Crafter 412 -47,85 proc.
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków