Auto Świat Wiadomości Aktualności Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Sprzedaż aut dostawczych w Polsce - nie wszyscy notują spadki

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Choć z miesiąca na miesiąc jest coraz gorzej, to nie wszystkie marki notują spadek zainteresowania nowymi samochodami dostawczymi o dmc do 3,5 tony. Wśród 15 największych firm dwie zanotowały wzrosty. Rekordzista cieszy się aż 60-procentowym zwiększeniem liczby rejestracji.

Renault Master 2020 zabudowa kurierska
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Renault Master 2020 zabudowa kurierska
  • Ten imponujący wzrost zanotowała Toyota, co oznacza zwiększenie rejestracji z 435 aut w 2019 roku (okres styczeń – marzec) do 696 sztuk w 2020 roku
  • Wśród spadkowiczów najgorzej wiedzie się od początku roku takim markom jak Hyundai (-67,82 proc.), Mitsubishi (-74,75 proc.) i Dacia (spadek o ponad 45 proc.)
  • Najpopularniejsze „dostawczaki” w Polsce to Renault Master, Mercedes Sprinter oraz Fiat Ducato

Początek roku oznacza kiepskie statystyki u większości firm oferujących nowe samochody dostawcze. Z raportu Samaru wynika, że w marcu zarejestrowano w Polsce łącznie 4328 egzemplarzy aut o dmc do 3,5 tony. To aż 6,8 proc. mniej w porównaniu z lutym 2020 roku. W porównaniu z ubiegłym rokiem jest jednak znacznie gorzej - aż 32,71 proc. mniej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Okazuje się, że nie wszyscy jednak notują spadki. Wśród 15 największych firm dwie zanotowały poprawę wyników w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Rekordzistą stała się Toyota, która odnotowała imponujący 60 proc. wzrost, co oznacza zwiększenie rejestracji z 435 aut w 2019 roku (okres styczeń – marzec) do 696 sztuk w 2020 roku. Na plusie jest także Mercedes, co oznacza niewielką zmianę o 0,12 proc. (z 1617 sztuk do 1619).

Przeczytaj też:

Wśród spadkowiczów najgorzej wiedzie się od początku roku takim markom jak Hyundai (-67,82 proc.), Mitsubishi (-74,75 proc.) oraz Dacia (spadek o ponad 45 proc.). Spore spadki odnotowali także liderzy polskiego rynku, czyli Renault (-24,29 proc.), Ford (-17,64 proc.) i Fiat (-37,27 proc.).

A jak wyglądają preferencje nabywców w trudnym okresie? Okazuje się, że w czołówce jest Renault Master, Mercedes Sprinter oraz Fiat Ducato. Tuż za podium znalazły się Iveco Daily i Peugeot Boxer. Poniżej pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych samochodów dostawczych w Polsce.

Sprzedaż lekkich aut dostawczych - styczeń-marzec 2020

MiejsceMarka i modelLiczba zarejestrowanych egzemplarzy w Polsce w okresie od stycznia do marca 2020 rokuZmiana względem 2019 roku
1Renault Master1613-12,05 proc.
2Mercedes Sprinter1344+ 7,01 proc.
3Fiat Ducato1227-15,50 proc.
4Iveco Daily973-19,39 proc.
5Peugeot Boxer715-9,26 proc.
6Ford Transit673-26,77 proc.
7Volkswagen Transporter475+2,37 proc.
8Ford Transit Custom420-15,66 proc.
9Opel Movano418-18,99 proc.
10Volkswagen Crafter412-47,85 proc.
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski