• W 2023 r. Renault sprzedało 540 tys. 576 samochodów osobowych i dostawczych
  • Wiosną 2024 r. zadebiutuje SUV segmentu C o nazwie Symbioz
  • W 2024 r. do salonów trafi Renault Rafale – najpierw jako hybryda, a później jako 300-konny benzyniak z napędem na wszystkie koła

Renault zaprezentowało w 2023 r. kilka modeli, które już niedługo trafią do sprzedaży w Polsce. Ponadto na 2024 r. francuska marka zapowiedziała debiut dwóch kolejnych samochodów, w tym jednego zupełnie nowego SUV-a segmentu C. To dzięki tym pojazdom firma ma szansę kolejny raz poprawić wyniki sprzedaży.

Rok 2023 okazał się całkiem udany dla koncernu Renault w Polsce. W tym okresie do klientów trafiło 540 tys. 576 samochodów osobowych i dostawczych. W stosunku do 2022 r. oznacza to wzrost sprzedaży o 12 proc., a tym samym marka zajęła piąte miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 5,9 proc.

Renault Austral Foto: Renault
Renault Austral

W przypadku samych osobowych aut sprzedaż wyniosła 475 tys. 447 egzemplarzy. To oznacza wzrost w stosunku do 2022 r. o 13,2 proc. i wystarczyło na zajęcie dziewiątego miejsca.

Dla Renault rok 2023 to nie tylko wzrosty sprzedaży, lecz także okres, w którym zadebiutowało kilka modeli. W pierwszym kwartale pokazano kolejne wydanie Renault Espace. Samochodu z vana przeobraził się w modnego SUV-a.

Renault – te modele poznaliśmy w 2023 r.

W drugim kwartale 2023 r. pokazano dwa modele – Clio oraz Rafale. Pierwszy z tych samochodów już jest w ofercie i występuje w trzech wersjach silnikowych: jako 90- lub 100-konny benzyniak (mocniejszy z fabryczną instalacją LPG) oraz jako hybryda, której układ produkuje 145 KM. Ceny startują od 74 tys. 200 zł.

Renault Clio Foto: Renault
Renault Clio

W trzecim kwartale 2023 r. poznaliśmy wygląd Renaulta Arkany po modernizacji, a ponadto dowiedzieliśmy się jaką stylistykę będzie miał elektryczny Renault Scenic. Wreszcie w ostatnim kwartale 2023 r. zaprezentowano Renaulta Mastera.

Renault – te auta pojawią się w 2024 r.

Na początku roku do salonów wjechały już dwie nowości – Renault Arkana po modernizacji oraz Renault Espace. Pierwszy z tych modeli występuje w trzech wersjach silnikowych do wyboru – jako 140- lub 158-konna miękka hybryda oraz z hybrydowym układem o łącznej mocy 145 KM. Pojazd występuje z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru – Evolution, Techno bądź Esprit Alpine. Cennik startuje od 119 tys. 900 zł.

Renault Espace Foto: Renault
Renault Espace

Renault Espace kosztuje minimum 192 tys. 900 zł i oferowany jest wyłącznie ze 199-konnym hybrydowym napędem. Wykorzystuje on benzynowy silnik o mocy 130 KM oraz dwie elektryczne jednostki – 68- oraz 34-konną. Słabsza z nich pełni rolę alternatora-rozrusznika. Taki samochód mamy okazję testować na długim dystansie.

Nowe Renault Scenic E-Tech

W maju do klientów trafi elektryczny Renault Scenic E-Tech. Jednak już poznaliśmy szczegóły techniczne pojazdu oraz cennik i wersje wyposażeniowe. W bazowej odmianie Comfort Range (202 tys. 900 zł) samochód ma 170 KM, a zasięg wynosi 280 km. W ofercie jest jeszcze 220-konna odmiana Long Range (219 tys. 900 zł), która ma zasięg do 625 km.

All-new Renault Scenic E-Tech electric - Esprit Alpine Version (28) Foto: Renault
All-new Renault Scenic E-Tech electric - Esprit Alpine Version (28)

Renault Symbioz – nowość wśród SUV-ów segmentu C

Nowością, która w gamie Renault nie ma bezpośredniego poprzednika, jest SUV segmentu C o nazwie Symbioz. Na razie poznaliśmy ogólny zarys stylistyki nadwozia tego pojazdu i wiemy, że auto będzie występowało z hybrydowym napędem o mocy 145 KM. Samochód o długości 4,41 m zadebiutuje wiosną 2024 r.

Renault Symbioz Foto: Renault
Renault Symbioz

W czerwcu możemy spodziewać się dwóch nowych modeli – Renault Captura, którego stylistyki oraz szczegółów technicznych jeszcze nie poznaliśmy, oraz przedstawionego już przez nas Renault Mastera. Dostawcza nowość będzie występowała z silnikami Diesla o mocy 105, 130, 150 lub 170 KM oraz jako elektryk o mocy 130 KM bądź 143 KM.

W słabszym wydaniu na pokładzie jest akumulator o pojemności 40 kWh, a maksymalny zasięg wynosi 180 km. Mocniejsza odmiana ma baterię o pojemności 87 kWh, a zasięg to 410 km.

Przełom czerwca i lipca to czas, w którym pojawi się Renault Rafale E-Tech z hybrydowym napędem. Samochód bazuje na nowym Renault Espace, ale w przeciwieństwie do tego modelu jest SUV-em z nadwoziem w stylu coupe. W samochodzie zastosowano hybrydowy układ o łącznej mocy 199 KM. Na koniec roku przewidziano rynkowy debiut Renault Rafale z silnikiem o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła.

Renault Rafale Foto: Renault
Renault Rafale