Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Scenic

Renault Scenic

Ikona samochodu

Renault Scénic to kompaktowy minivan należący do segmentu K. Auto zadebiutowało w 1996 roku (a już rok później zdobyło tytuł Samochodu Roku) i było tak naprawdę jedną z odmian nadwoziowych, kompaktowego modelu Mégane (pełna nazwa auta to Renault Mégane Scénic). Dopiero lifting z 1999 roku spowodował, że Scénic stał się samodzielnym modelem, choć cały czas bazował na modelu Mégane.

Stylistycznie również auta były bardzo podobne – mocno pochylona szyba i nisko poprowadzona maska sprawiały, iż francuski minivan miał klinowaty kształt. Wnętrze Reanult Scénica było bardzo przestronne i bez problemu mieściło na pokładzie 5 osób. Bagażnik nie powalał swoją pojemnością, która wynosiła 410 litrów. Przy okazji wcześniej wspomnianej modernizacji, Scénic dostał nowy pas przedni oraz inną klapę i światła z tyłu.

W 2000 roku na rynku pojawiła się „uterenowiona” wersja z napędem na 4 koła - Renault Scénic RX4. W przypadku uślizgu przednich kół, sprzęgło wiskotyczne dołączało napęd na tylne koła. Oprócz tego, Scénic RX4 otrzymał podwyższone zawieszenie, plastikowe nakładki i zderzaki, a wrażenie rasowej terenówki podsycało koło zapasowe zamocowane na klapie bagażnika. Co ciekawe, różni się ona od tej w standardowej wersji, bowiem go góry otwiera się tylko szyba, natomiast klapa z kołem uchylają się na bok. Niestety, mimo rasowego wyglądu, Scénic RX4 kwalifikuje się raczej do crossoverów, niż rasowych aut terenowych.

Pod maską początkowo mogły pracować 3 benzyniaki i 3 diesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami o pojemności 1.4, 1.6 oraz 2.0, które generowały kolejno 75, 75 lub 90 oraz 115 KM. Przy okazji liftingu, pierwszy silnik został zastąpiony 16-zaworową odmianą 95-konną, silnik 1.6 także zyskał dodatkowe 8 zaworów i rozwijał 110 KM, natomiast największa jednostka została wzmocniona o 25 KM. Dodatkowo do oferty wszedł silnik 1.8 16V i mocy 115 KM. Jeśli chodzi o diesle w Renault Sceniu, wszystkie dostępne wersje miały pojemność 1,9 litra. W wersji wolnossącej, silnik generował 64 KM, natomiast odmiana doładowana dTi mogła rozwijać 90 lub 98 KM. W 2000 roku zostały one zastąpione przez jednostki 1.9 dTi oraz dCi o mocy kolejno 80 i 105 KM. Moc była przenoszona na przednią oś za pośrednictwem 4-stopniowego automatu lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 2003 roku pojawiła się II generacja Renault Scénic. Konstrukcyjnie auto wciąż bazowało na analogicznej generacji Mégane, Także stylistycznie oraz wewnątrz można było dostrzec bliskie powiązania między tymi autami. Największą różnicą w środku, było zastąpienie klasycznych zegarów, cyfrowym wyświetlaczem. Renault zdecydowało się wydać Scénica w 2 wersjach – zwykłej i przedłużonej. W tej drugiej odmianie, Scénic otrzymał przedrostek Grand i był o 234 mm dłuższy. Dzięki temu mógł pomieścić nawet 7 osób w wygodnych warunkach. Niestety cierpi na tym przestrzeń bagażowa która wynosi 200 litrów.

W 2006 roku przeprowadzono modernizację Renault Scénica, która objęła zderzak przedni oraz reflektory, a oprócz tego rozszerzono listę wyposażenia dodatkowego. Wśród benzyniaków dostępne były silniki 1.4 (98 KM), 1.6 (115 KM) oraz 2.0 w dwóch odmianach – 136- oraz 163-konnej. Diesle dCi miały pojemność 1.5 oraz 1.9. Pierwszy mógł rozwijać 80, 100 lub 105 KM, a drugi – 120 KM. Po liftingu, jednostka 1.9 dCi występowała w odmianie 100- lub 130 konnej, a do oferty dołączył 2-litrowy silnik dCi o mocy 150 KM.

W 2009 roku rozpoczęto produkcję trzeciej odsłony Renault Scénica. Po raz kolejny auto bazowało na kompktowym Mégane. Kolejny raz także, auto było dostępne w wersji 5- lub 7-osobowej, jednak tym razem, Grand Scénic bardziej różnił się stylistyką od zwykłej odmiany. Widać to przede wszystkim po tylnej części auta, gdzie reflektory nie „idą” w kierunku wewnętrznym (krótki Scénic), a zewnętrznym. W środku jednak, nie czuć różnicy w przestrzeni – no chyba że mowa o bagażniku. W przypadku mniejszej wersji, jego pojemność wynosi 437 litry, natomiast Grand Scénic ze złożonym III rzędem – 678 litrów.

W 2013 roku przeprowadzono facelifting Renault Scénica. Przemodelowaniu poddano m.in. zderzaki, grill, reflektory, maskę oraz nieco wnętrze. Scénic wyróżnia się duża dbałością o bezpieczeństwo pasażerów, dlatego w wyposażeniu standardowym znajdowało się m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne, a także kurtyny powietrzne. Wśród benzyniaków, postanowiono wprowadzić nowy silnik zgodny z zasadami downsizingu. Jednostka 1.4 otrzymała turbosprężarkę i generowała 130 KM. Żywotność motoru określano na ok. 250 000 km, co jeszcze 15 lat temu, spotkałoby się z negatywną reakcją. Oprócz tego dostępny był także 1,6- oraz 2-litrowy silnik, które rozwijały kolejno 110 o 140 KM. Po modernizacji, największy silnik zniknął z oferty, a 1,4-litrową jednostkę, zastąpił silnik 1.2 TCe o mocy 115 lub 130 KM.

Paleta jednostek wysokoprężnych w Renault Scénicu również jest bogata. Silniki dCi 1.5, 1.9 oraz 2.0 generowały odpowiednio 106 KM (w 2011 roku moc podniesiono do 110 KM), 130 KM oraz 150 lub 160 KM (w zależności od skrzyni biegów, automat był słabszy). Jednostkę 1.9 zastąpił 1.6-litrowy motor generujący tyle samo koni mechanicznych.

W 2016 roku zadebiutowała IV generacja Renault Scénica. Auto stylistycznie bardzo upodobniło się do innych modeli marki, a tym samym całkowicie odcinając się od designu swoich poprzedników. Z przodu dominuje duży grill ze sporych rozmiarów logiem marki, a im bliżej tyłu, tym więcej przetłoczeń i ostrych linii dostrzeżemy.

Auto dostępne jest po raz kolejny w 2 wersjach nadwoziowych – zwykłym oraz przedłużonym, 7-osobowym Grand Scénicu. Pod maską zagościć może 1 benyzniak o 2 wariantach mocy, lub 2 diesle, z którego jeden, również oferowany jest w 2 konfiguracjach. W pierwszy przypadku, mowa tu o jednostce 1.2 TCe, generującej 115 lub 130 KM. Turbodiesle mogą mieć pojemność 1,5 lub 1,6 litra i moc odpowiednio 110 oraz 130 lub 160 KM. Rywalami Renault Scénica są m.in. Ford C-Max oraz Opel Zafira.

Renault Scenic - generacje

Renault Scenic I (1996&nbsp-&nbsp2003)

Renault Scenic I (1996 - 2003)

Ikona samochodu

Renault Scenic II (2003 - 2009)

Ikona samochodu

Renault Scenic III (2009 - )

Renault Scenic - powiązane artykuły

Jean-Michel Jarre komponuje dla Renault i pieszych. Ekskluzywny wywiad z legendą muzyki

Jean-Michel Jarre komponuje dla Renault i pieszych. Ekskluzywny wywiad z legendą muzyki

Producenci aut potrzebują teraz muzyków bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Bo kto lepiej skonstruuje dźwięk, który samochód elektryczny ma wydawać na zewnątrz, aby ostrzec pieszych? Kto ma tworzyć muzyczne sekwencje powitalne w tak powszechnych dziś systemach multimedialnych? Rok temu Renault zaczęło współpracę z jedną z największych legend naszych czasów, a kompozycje Jeana-Michela Jarre’a właśnie debiutują w nowym Scenicu. "Auto Świat" jako jedyna redakcja motoryzacyjna w Polsce rozmawiała z francuskim mistrzem o przenikaniu się motoryzacji i muzyki.
Renault Scenic nie jest już minivanem, a to wcale nie koniec rewolucji Materiał promocyjny

Renault Scenic nie jest już minivanem, a to wcale nie koniec rewolucji

Tym jednym ruchem Renault definitywnie zrywa z samochodami, które przez ostatnie 27 lat były jego filarem i ostoją: kompaktowymi minivanami. Piąta generacja Renault Scenica jest już SUV-em i nawet jego najsłabsza odmiana ma więcej koni niż najmocniejszy dotąd Scenic w historii. Bo Renault wcieliło jeszcze jedną radykalną decyzję…
Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Wybrać SUV-a czy vana? Sprawdzamy 12 modeli

Od funkcjonalności po uniwersalność. Co naprawdę jest lepsze? Van czy SUV? Statystyki dają tylko jedną odpowiedź: ostatnie 13 lat należało do modeli sportowo-rekreacyjnych. Czy to moda czy postęp? Sprawdzamy, co one potrafią i ile kosztują.
45 najtrudniejszych nazw samochodów. Czy wiesz, jak je wymawiać?

45 najtrudniejszych nazw samochodów. Czy wiesz, jak je wymawiać?

Patrzysz czasem na nazwę samochodu i zachodzisz w głowę, jak ją wymówić? Jeśli tak, to teraz wystarczy, że sięgniesz po naszą ściągę. Mamy tu wszystko, co ważne i "podstępne" – od Tucsona po DeLoreana.
Praktyczne vany za rozsądne pieniądze. TOP 10

Praktyczne vany za rozsądne pieniądze. TOP 10

Choć vany najlepiej wywiązują się z roli rodzinnych środków lokomocji, ich liczba na rynku pierwotnym drastycznie spadła. Pozostaje więc rynek wtórny, a na nim oferta jest bardzo szeroka. Mikrovany, vany kompaktowe, rodzinne "autobusy" – każdy znajdzie samochód dostosowany do własnych potrzeb. Oto nasz TOP 10 rodzinnych vanów w cenie już od 11 tys. zł.
Nowe Renault Scenic tuż za rogiem. Nie będzie już minivanem

Nowe Renault Scenic tuż za rogiem. Nie będzie już minivanem

Renault Scenic należał do segmentu niegdyś uwielbianego przez rodziny, a dziś nieco zapomnianego. Francuzi jednak cały czas chcą oferować rodzinny model, dlatego Scenic nie zniknie, a po prostu zmieni swoje oblicze.
Czy rozpoznasz nietypowe wersje znanych samochodów? Będzie trudno

Czy rozpoznasz nietypowe wersje znanych samochodów? Będzie trudno

BMW E36, Renault Scenic, Skoda Felicia... Każdy pozna je od razu, ale kto jeszcze pamięta, jak się nazywały ich niezwykłe, nietypowe lub niszowe wersje? Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie. Uwaga, będzie trudno.
Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.
Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Top 25 - najlepsze auta do 30 tys. zł

Przed wami 25 wyjątkowo udanych modeli samochodów, które kupicie w cenie do 30 tys. zł. W naszym zestawieniu znalazły się auta z różnych segmentów i lat. Wspólny mianownik? Przede wszystkim – trwałość.
Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...
Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Z europejskiej mapy aut znikają całe motoryzacyjne gatunki: tych słynnych modeli już nie produkują

Żyjemy w czasach, w których z gam kluczowych firm znikają nie tyle pojedyncze modele, ile całe motoryzacyjne gatunki: Ford, VW, Opel, Honda i Nissan nie oferują już w Europie sedanów, a Volvo hatchbacka. Citroen i Opel nie produkują minivanów opartych na osobówkach, a Alfa Romeo – coupe i spiderów. Poznaj największych nieobecnych!
Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Stereotypowe widzenie francuskiej motoryzacji znajduje swoje potwierdzenie w kilku modelach Renault. Postanowiliśmy wybrać te, których najtrudniej jest bronić przed internetowym hejtem – przed Wami top 5 najgorszych naszym zdaniem modeli Renault ostatnich kilkudziesięciu lat!
Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Dużo przestrzeni w dobrej cenie – najlepsze vany od 30 do 50 tys. zł

Chcesz w miarę wygodnie podróżować w siedem osób, zabrać do tego niemały bagaż i nie martwić się przesadnie o koszty? Polecamy zakup vana – jeśli przeznaczysz na niego 30-50 tys. zł, zyskasz szansę na atrakcyjne modele. Prezentujemy ciekawe auta z segmentu kompaktowego oraz duże, naprawdę wygodne i przestronne vany.
Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Ktoś powie, że płacenie za dwudziestoletnie stare auto o kilka tys. zł więcej niż średnia cena rynkowa nie ma sensu, bo za podobne pieniądze można kupić młodszy samochód z nowszą konstrukcją. Nie do końca tak jest! Sprawdźcie, co można kupić w cenie od 5 do 10 tys. zł
Te auta miały najsłabsze liftingi.  Wybraliśmy 10 modeli

Te auta miały najsłabsze liftingi. Wybraliśmy 10 modeli

Skoda Octavia, Ford Fiesta i Fiat Punto wyglądały naprawdę dobrze, dopóki nie przeszły liftingu. Oto subiektywny ranking 10 najgorszych modernizacji.
Największe rynkowe porażki 2022 r. Wśród nich dawne hity

Największe rynkowe porażki 2022 r. Wśród nich dawne hity

Bycie SUV-em nie sprawi, że z automatu zostaje się hitem. Słynna marka również. Najlepiej dowodzi tego nasze zestawienie wielkich rynkowych porażek 2022 r. Kto by się spodziewał, że modele, które kiedyś były symbolami sukcesu, w zeszłym roku…
Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Czy auta, które wyprzedziły swoje czasy, odniosły sukces? Czy spóźnienie kończyło się porażką? Sprawdzamy

Toyota pojawiła się w klasie kompaktowych SUV-ów już w 1994 r., Volkswagen – aż 13 lat później. Czy to RAV4 zadebiutował za wcześnie? A może Tiguan zjawił się zbyt późno? Co się bardziej opłaca w motoryzacji? Sprawdzamy to na przykładzie pięciu par: rannych ptaszków i spóźnialskich.
Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

Jak zawalił się rynek minivanów. Dlaczego nie chcemy już ich kupować?

W 2021 r. sprzedaż wszystkich minivanów razem wziętych w Europie była niższa od wolumenu Renault Scenica 15 lat wcześniej. Co się stało z samochodami, do których miała należeć przyszłość motoryzacji?
Renault Scénic Vision – elektryczno-wodorowy crossover zamiast spalinowego vana

Renault Scénic Vision – elektryczno-wodorowy crossover zamiast spalinowego vana

Renault Scénic Vision pokazuje, jak francuski koncern wyobraża sobie rodzinny samochód przyszłości – bezemisyjny, przestronny i bezpieczny. To wszystko już nie w kompaktowym vanie, lecz w futurystycznym crossoverze o jedynym w swoim rodzaju napędzie hybrydowym.
Renault Scenic i Grand Scenic po cichu zniknęły z rynku. Następców nie będzie

Renault Scenic i Grand Scenic po cichu zniknęły z rynku. Następców nie będzie

Segment minivanów kurczy się wprost proporcjonalnie do rośnięcia segmentu panoszących się na rynku SUV-ów. Kolejną ofiarą "usuwienia" motoryzacji jest Renault Scenic (także w wersji Grand), które po 25 latach rynkowej kariery odchodzi w zapomnienie. Koniec produkcji tego modelu to oficjalne zamknięcie rozdziału francuskich minivanów.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech