Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Scenic

Renault Scenic

Ikona samochodu

Renault Scénic to kompaktowy minivan należący do segmentu K. Auto zadebiutowało w 1996 roku (a już rok później zdobyło tytuł Samochodu Roku) i było tak naprawdę jedną z odmian nadwoziowych, kompaktowego modelu Mégane (pełna nazwa auta to Renault Mégane Scénic). Dopiero lifting z 1999 roku spowodował, że Scénic stał się samodzielnym modelem, choć cały czas bazował na modelu Mégane.

Stylistycznie również auta były bardzo podobne – mocno pochylona szyba i nisko poprowadzona maska sprawiały, iż francuski minivan miał klinowaty kształt. Wnętrze Reanult Scénica było bardzo przestronne i bez problemu mieściło na pokładzie 5 osób. Bagażnik nie powalał swoją pojemnością, która wynosiła 410 litrów. Przy okazji wcześniej wspomnianej modernizacji, Scénic dostał nowy pas przedni oraz inną klapę i światła z tyłu.

W 2000 roku na rynku pojawiła się „uterenowiona” wersja z napędem na 4 koła - Renault Scénic RX4. W przypadku uślizgu przednich kół, sprzęgło wiskotyczne dołączało napęd na tylne koła. Oprócz tego, Scénic RX4 otrzymał podwyższone zawieszenie, plastikowe nakładki i zderzaki, a wrażenie rasowej terenówki podsycało koło zapasowe zamocowane na klapie bagażnika. Co ciekawe, różni się ona od tej w standardowej wersji, bowiem go góry otwiera się tylko szyba, natomiast klapa z kołem uchylają się na bok. Niestety, mimo rasowego wyglądu, Scénic RX4 kwalifikuje się raczej do crossoverów, niż rasowych aut terenowych.

Pod maską początkowo mogły pracować 3 benzyniaki i 3 diesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami o pojemności 1.4, 1.6 oraz 2.0, które generowały kolejno 75, 75 lub 90 oraz 115 KM. Przy okazji liftingu, pierwszy silnik został zastąpiony 16-zaworową odmianą 95-konną, silnik 1.6 także zyskał dodatkowe 8 zaworów i rozwijał 110 KM, natomiast największa jednostka została wzmocniona o 25 KM. Dodatkowo do oferty wszedł silnik 1.8 16V i mocy 115 KM. Jeśli chodzi o diesle w Renault Sceniu, wszystkie dostępne wersje miały pojemność 1,9 litra. W wersji wolnossącej, silnik generował 64 KM, natomiast odmiana doładowana dTi mogła rozwijać 90 lub 98 KM. W 2000 roku zostały one zastąpione przez jednostki 1.9 dTi oraz dCi o mocy kolejno 80 i 105 KM. Moc była przenoszona na przednią oś za pośrednictwem 4-stopniowego automatu lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 2003 roku pojawiła się II generacja Renault Scénic. Konstrukcyjnie auto wciąż bazowało na analogicznej generacji Mégane, Także stylistycznie oraz wewnątrz można było dostrzec bliskie powiązania między tymi autami. Największą różnicą w środku, było zastąpienie klasycznych zegarów, cyfrowym wyświetlaczem. Renault zdecydowało się wydać Scénica w 2 wersjach – zwykłej i przedłużonej. W tej drugiej odmianie, Scénic otrzymał przedrostek Grand i był o 234 mm dłuższy. Dzięki temu mógł pomieścić nawet 7 osób w wygodnych warunkach. Niestety cierpi na tym przestrzeń bagażowa która wynosi 200 litrów.

W 2006 roku przeprowadzono modernizację Renault Scénica, która objęła zderzak przedni oraz reflektory, a oprócz tego rozszerzono listę wyposażenia dodatkowego. Wśród benzyniaków dostępne były silniki 1.4 (98 KM), 1.6 (115 KM) oraz 2.0 w dwóch odmianach – 136- oraz 163-konnej. Diesle dCi miały pojemność 1.5 oraz 1.9. Pierwszy mógł rozwijać 80, 100 lub 105 KM, a drugi – 120 KM. Po liftingu, jednostka 1.9 dCi występowała w odmianie 100- lub 130 konnej, a do oferty dołączył 2-litrowy silnik dCi o mocy 150 KM.

W 2009 roku rozpoczęto produkcję trzeciej odsłony Renault Scénica. Po raz kolejny auto bazowało na kompktowym Mégane. Kolejny raz także, auto było dostępne w wersji 5- lub 7-osobowej, jednak tym razem, Grand Scénic bardziej różnił się stylistyką od zwykłej odmiany. Widać to przede wszystkim po tylnej części auta, gdzie reflektory nie „idą” w kierunku wewnętrznym (krótki Scénic), a zewnętrznym. W środku jednak, nie czuć różnicy w przestrzeni – no chyba że mowa o bagażniku. W przypadku mniejszej wersji, jego pojemność wynosi 437 litry, natomiast Grand Scénic ze złożonym III rzędem – 678 litrów.

W 2013 roku przeprowadzono facelifting Renault Scénica. Przemodelowaniu poddano m.in. zderzaki, grill, reflektory, maskę oraz nieco wnętrze. Scénic wyróżnia się duża dbałością o bezpieczeństwo pasażerów, dlatego w wyposażeniu standardowym znajdowało się m.in. poduszki powietrzne czołowe i boczne, a także kurtyny powietrzne. Wśród benzyniaków, postanowiono wprowadzić nowy silnik zgodny z zasadami downsizingu. Jednostka 1.4 otrzymała turbosprężarkę i generowała 130 KM. Żywotność motoru określano na ok. 250 000 km, co jeszcze 15 lat temu, spotkałoby się z negatywną reakcją. Oprócz tego dostępny był także 1,6- oraz 2-litrowy silnik, które rozwijały kolejno 110 o 140 KM. Po modernizacji, największy silnik zniknął z oferty, a 1,4-litrową jednostkę, zastąpił silnik 1.2 TCe o mocy 115 lub 130 KM.

Paleta jednostek wysokoprężnych w Renault Scénicu również jest bogata. Silniki dCi 1.5, 1.9 oraz 2.0 generowały odpowiednio 106 KM (w 2011 roku moc podniesiono do 110 KM), 130 KM oraz 150 lub 160 KM (w zależności od skrzyni biegów, automat był słabszy). Jednostkę 1.9 zastąpił 1.6-litrowy motor generujący tyle samo koni mechanicznych.

W 2016 roku zadebiutowała IV generacja Renault Scénica. Auto stylistycznie bardzo upodobniło się do innych modeli marki, a tym samym całkowicie odcinając się od designu swoich poprzedników. Z przodu dominuje duży grill ze sporych rozmiarów logiem marki, a im bliżej tyłu, tym więcej przetłoczeń i ostrych linii dostrzeżemy.

Auto dostępne jest po raz kolejny w 2 wersjach nadwoziowych – zwykłym oraz przedłużonym, 7-osobowym Grand Scénicu. Pod maską zagościć może 1 benyzniak o 2 wariantach mocy, lub 2 diesle, z którego jeden, również oferowany jest w 2 konfiguracjach. W pierwszy przypadku, mowa tu o jednostce 1.2 TCe, generującej 115 lub 130 KM. Turbodiesle mogą mieć pojemność 1,5 lub 1,6 litra i moc odpowiednio 110 oraz 130 lub 160 KM. Rywalami Renault Scénica są m.in. Ford C-Max oraz Opel Zafira.

Renault Scenic - generacje

Renault Scenic I (1996&nbsp-&nbsp2003)

Renault Scenic I (1996 - 2003)

Ikona samochodu

Renault Scenic II (2003 - 2009)

Ikona samochodu

Renault Scenic III (2009 - )

Renault Scenic - powiązane artykuły

Renault ograniczy liczbę modeli i postawi na SUV-y?

Renault ograniczy liczbę modeli i postawi na SUV-y?

Renault przygotowuje się do znacznego zawężenia swojej linii produktów, co ma się wiązać z zakończeniem produkcji modeli Espace, Scenic i Talisman. Koncern chce ograniczyć ponoszone koszty o ok. 2 mld euro - podała agencja Reutera, cytując cztery anonimowe źródła.
Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Najbardziej awaryjne auta wg ADAC - tych modeli i roczników lepiej unikać

Oto jedna z metod oceny niezawodności samochodów. Niemiecki automobilklub ADAC sporządził listę najbardziej awaryjnych modeli na podstawie statystyk interwencji pomocy drogowej. Na cenzurowanym znalazło się kilkanaście samochodów nie tylko z Europy, ale i Azji.
Jak można było to tak zepsuć?

Jak można było to tak zepsuć?

Nawet jeżeli auta się nie psują, to i tak potrafią denerwować właścicieli drobnymi niedociągnięciami. Wybraliśmy najbardziej irytujące elementy, a także dobre alternatywy.
Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów

Tanie i trwałe dla rodziny. Top 5 kompaktowych vanów

Kompaktowe vany za ok. 15 tys. zł mają liczne zalety, bo poza sporym wnętrzem i dużym bagażnikiem kuszą też częściami w akceptowalnych cenach i dość prostą budową. Wybraliśmy dla was pięć interesujących propozycji.
Green NCAP – diesle mogą być eko

Green NCAP – diesle mogą być eko

Green NCAP – program konsumencki na rzecz ekologicznych samochodów – ujawnił wynii drugiej tury testów. Pięć samochodów zostało ocenionych pod kątem wydajności w zakresie czystego powietrza i efektywności energetycznej.
Używane vany idealne dla rodziny - wybieramy pięć najlepszych w cenie 35-50 tys. zł

Używane vany idealne dla rodziny - wybieramy pięć najlepszych w cenie 35-50 tys. zł

Vany to świetna propozycja, jeśli macie dużą rodzinę i 35-40 tys. zł na zakup samochodu o średniej wielkości. Szansa na znalezienie kilkuletniego niezłego egzemplarza jest bowiem spora. Wybraliśmy pięć najciekawszych według nas propozycji z rynku wtórnego w cenie od 35 do 40 tys. zł.
Nowe Renault Scenic i Grand Scenic: pełny cennik

Nowe Renault Scenic i Grand Scenic: pełny cennik

Nowa generacja minivanów Renault trafi do sprzedaży w styczniu 2017 roku. Przed ich oficjalnym wprowadzeniem na rynek, francuski producent przygotował dla obu modeli wersję Premiere Edition. Renault Scenic Premiere Edition oferowany jest w cenie od 84 900 zł, a Grand Scenic - od 89 900 zł. Oferta dotyczy samochodów wyłącznie z benzynowymi silnikami 1.2 TCe o mocy 130 KM
Używane vany - na wakacje i nie tylko | Top 10 |

Używane vany - na wakacje i nie tylko | Top 10 |

Vany świetnie sprawdzają się zarówno podczas wakacyjnych wyjazdów, jak i w codziennej eksploatacji. Oto 10 ciekawych propozycji z różnych klas. Założony budżet? 20-25 tys. zł
Używane bez ryzyka - Renault Grand Scenic czy Ford S-Max

Używane bez ryzyka - Renault Grand Scenic czy Ford S-Max

Duże 7-osobowe vany na rynku wtórym cieszą się dużą popularnością. Który model warto wybrać? Tym razem przyglądamy się Renault Grand Scenic oraz Fordowi S-Max.
Najczęściej sprowadzane używane auta w 2018 roku

Najczęściej sprowadzane używane auta w 2018 roku

Polacy znów masowo przywożą używane samochody z zagranicy – na początku 2018 roku liczba pierwszych rejestracji takich pojazdów wzrosła o kilkanaście procent. Które modele najchętniej sprowadzamy?
Renault Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist - najlepszy diesel na rynku | TEST

Renault Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist - najlepszy diesel na rynku | TEST

Renault Grand Scenic dCi 110 Hybrid Assist nie jest autem aż tak dużym i aż tak uniwersalnym, jak można by się spodziewać, a jego układ jezdny nie jest tak komfortowy, jak w podobnych autach konkurencji. Ale za to silnik! To świetna konstrukcja.
Renault wprowadzi nowy silnik 1.3 TCe

Renault wprowadzi nowy silnik 1.3 TCe

Renault zaprezentowało nowy silnik o pojemności 1,3 litra, opracowany w ramach partnerstwa Aliansu Renault-Nissan z Daimlerem. Motor zastąpi dotychczasową jednostkę 1.2 TCe.
Jak zachowują się samochody po dużym obciążeniu?

Jak zachowują się samochody po dużym obciążeniu?

Wyjazdy na urlop często wiążą się ze stresem – także dla naszych aut, które muszą udźwignąć nas i nasz bagaż. Zebraliśmy 8 samochodów i poddaliśmy je próbom zarówno na pusto, jak i z maksymalnie dopuszczalnym ciężarem. Dwa z nich oblały test...
Renault Scenic Bose dCi 130 – kolejna próba | TEST

Renault Scenic Bose dCi 130 – kolejna próba | TEST

Ponad 20 lat temu Renault stworzyło segment kompaktowych vanów, by następnie przez wiele lat mu przewodzić. Teraz na topie są imitacje terenówek, ale dzięki sprytnym zabiegom francuskiej marki Scenic w obecnej odsłonie nadal ma szansę znaleźć dla siebie miejsce.
Renault Grand Scenic kontra Opel Zafira - który van jest lepszy dla rodziny?

Renault Grand Scenic kontra Opel Zafira - który van jest lepszy dla rodziny?

Przestronne wnętrza do przewozu nawet siedmiu osób, mocne diesle pod maską i wygodne „automaty”. W naszym teście sprawdzamy, czy lepszy jest nowy Renault Grand Scénic, czy odświeżony Opel Zafira
Renault Scenic - modny crossover czy van?

Renault Scenic - modny crossover czy van?

Renault Scenic prekursor europejskich kompaktowych vanów w najnowszej, czwartej generacji nie jest vanem, lecz crossoverem – tak przynajmniej twierdzą spece od marketingu. Czy rzeczywiście tak jest, sprawdziliśmy w teście wersji 1.2 TCe
Hyundai Tucson kontra Peugeot 3008 i Renault Scenic - który model będzie najlepszym wyborem?

Hyundai Tucson kontra Peugeot 3008 i Renault Scenic - który model będzie najlepszym wyborem?

Dziś każde auto chce być SUV-em – taka moda. Bestsellerowy Hyundai Tucson wyzywa na bój nowych, ekstrawaganckich konkurentów: Peugeota 3008 i Renault Scénica
Nowy Renault Scenic od 75 000 zł. Hybryda na horyzoncie

Nowy Renault Scenic od 75 000 zł. Hybryda na horyzoncie

W styczniu 2017 roku do polskich salonów trafi czwarta generacja Renault Scenic. Wiemy, że wersja pięcioosobowa będzie kosztować od 75 000 zł.
Renault Scenic - komfortowy van na 20-calowych kołach

Renault Scenic - komfortowy van na 20-calowych kołach

Wielkie, 20-calowe koła w standardzie. Zupełnie nowe systemy bezpieczeństwa, opcja hybrydy i bogate wyposażenie. Renault wprowadza 4. generację modeli Scénic i Grand Scénic. Konkurencja ma się czego bać
Renault Scénic/Grand Scénic – dane techniczne

Renault Scénic/Grand Scénic – dane techniczne

Czwarta generacja francuskiego MPV już kilka miesięcy temu miała swoją premierę, ale sprzedaż rozpocznie się dopiero pod koniec 2016 r. Obecnie producent opublikował dane techniczne.
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech