Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Upadek minivanów. Znane modele znikają lub zmieniają się w SUV-y

Początek obecnej dekady to kres ery minivanów. W kwietniu 2023 r. Ford skończy produkcję S-Maxa i Galaxy, w 2022 r. do historii przeszły Citroen Grand C4 SpaceTourer i Dacia Lodgy. Renault Scenic i Espace przetrwają tylko dlatego, że zmienią się w SUV-y. No, ale skoro w 2004 r. w Europie średnio przez tydzień sprzedawano więcej Espace’ów niż przez cały zeszły rok...

Ford S-Max (druga generacja; 2015-2023)
Ford S-Max (druga generacja; 2015-2023)Źródło: Ford
  • Przez 10 lat, między 2012 a 2022 r., sprzedaż Renault Espace w Europie spadła 11 razy!
  • W 2004 r. Xsara Picasso stanowiła aż 20 proc. sprzedaży Citroena na Starym Kontynencie. W 2021 r. Citroen Grand C4 SpaceTourer miał zaledwie 3,6-proc. udział
  • W 2022 r. Ford S-Max sprzedawał się w Europie przeszło trzy razy gorzej niż Mustang Mach-E
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Moda na minivany skończyła się wiele lat temu, teraz kończą się same minivany. Coraz więcej firm wycofuje z produkcji modele, które jeszcze kilkanaście lat temu wydawały się mieć pewne miejsce w gamie przez najbliższe pół wieku.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji