- Sprawdziliśmy wyniki rynkowe dziesiątek modeli SUV-ów w Europie (i nie tylko) za ostatnie 15 lat
- Zdecydowana większość samochodów sprzedawała się dobrze, bardzo dobrze lub rewelacyjnie, ale były też smutne wyjątki
- Każdy z tych wyjątków był lub jest firmowany przez słynnego i renomowanego producenta
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Jednym z największych fenomenów SUV-ów jest to, że rynek jakoś nie potrafi się nimi nasycić. Ile razy już słyszeliśmy, że boom lada chwila się skończy, że SUV-ów jest za dużo, a klienci nie zechcą kupować samochodów, które wciąż widzą wokół.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
I nic się zmienia. Popularność SUV-ów jedynie rośnie. Popyt jest tak duży, że wiele firm na tym samym rynku i w tym samym segmencie oferuje kilka różnych SUV-ów (Kia XCeed, Niro i Sportage, VW T-Cross, Taigo i T-Roc, BMW X3 i X4, Opel Crossland i Mokka itd.).
SUV nie jest jednak gwarantem sukcesu. Zdarzają się bowiem SUV-y, które nie tylko nie odniosły sukcesu, ale nawet zaliczyły rynkowe porażki. Oto osiem takich przypadków, w tym dwa naprawdę niespodziewane.
- Przeczytaj także: Największe rynkowe porażki 2022 r. Wśród nich dawne hity
Wszystkie dane dotyczą rynku europejskiego (źródło: JATO Dynamics za ”Automotive News Europe”). Wyjątkiem jest sprzedaż Saaba 9-7X i Acury ZDX.