Logo
WiadomościAktualnościNie każdy SUV jest hitem. Osiem zaskakujących porażek

Jednym z największych fenomenów SUV-ów jest to, że rynek jakoś nie potrafi się nimi nasycić. Ile razy już słyszeliśmy, że boom lada chwila się skończy, że SUV-ów jest za dużo, a klienci nie zechcą kupować samochodów, które wciąż widzą wokół.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

I nic się zmienia. Popularność SUV-ów jedynie rośnie. Popyt jest tak duży, że wiele firm na tym samym rynku i w tym samym segmencie oferuje kilka różnych SUV-ów (Kia XCeed, Niro i Sportage, VW T-Cross, Taigo i T-Roc, BMW X3 i X4, Opel Crossland i Mokka itd.).

SUV nie jest jednak gwarantem sukcesu. Zdarzają się bowiem SUV-y, które nie tylko nie odniosły sukcesu, ale nawet zaliczyły rynkowe porażki. Oto osiem takich przypadków, w tym dwa naprawdę niespodziewane.

Wszystkie dane dotyczą rynku europejskiego (źródło: JATO Dynamics za ”Automotive News Europe”). Wyjątkiem jest sprzedaż Saaba 9-7X i Acury ZDX.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium