Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Nie każdy SUV jest hitem. Osiem zaskakujących porażek

Nie każdy SUV jest hitem. Osiem zaskakujących porażek

Największe szanse na sukces ma dziś SUV. Teoretycznie, bo czasem coś nie wychodzi. Czasem sprzedaż się sypie. Tak jak tym ośmiu modelom.

Nissan Juke (druga generacja; od 2019 r.)Źródło: Nissan
  • Sprawdziliśmy wyniki rynkowe dziesiątek modeli SUV-ów w Europie (i nie tylko) za ostatnie 15 lat
  • Zdecydowana większość samochodów sprzedawała się dobrze, bardzo dobrze lub rewelacyjnie, ale były też smutne wyjątki
  • Każdy z tych wyjątków był lub jest firmowany przez słynnego i renomowanego producenta
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Jednym z największych fenomenów SUV-ów jest to, że rynek jakoś nie potrafi się nimi nasycić. Ile razy już słyszeliśmy, że boom lada chwila się skończy, że SUV-ów jest za dużo, a klienci nie zechcą kupować samochodów, które wciąż widzą wokół.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

I nic się zmienia. Popularność SUV-ów jedynie rośnie. Popyt jest tak duży, że wiele firm na tym samym rynku i w tym samym segmencie oferuje kilka różnych SUV-ów (Kia XCeed, Niro i Sportage, VW T-Cross, Taigo i T-Roc, BMW X3 i X4, Opel Crossland i Mokka itd.).

SUV nie jest jednak gwarantem sukcesu. Zdarzają się bowiem SUV-y, które nie tylko nie odniosły sukcesu, ale nawet zaliczyły rynkowe porażki. Oto osiem takich przypadków, w tym dwa naprawdę niespodziewane.

Wszystkie dane dotyczą rynku europejskiego (źródło: JATO Dynamics za ”Automotive News Europe”). Wyjątkiem jest sprzedaż Saaba 9-7X i Acury ZDX.

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków