Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Saab 9-7X

Saab 9-7X

Saab 9-7X

Saab 9-7X to luksusowy SUV produkowany przez szwedzką markę w Stanach Zjednoczonych. Auto pojawiło się na rynku w 2005 roku i było pierwszym pojazdem sportowo-użytkowym skandynawskiej marki. Saab jednak nie zaprojektował auta samemu – wspomógł się koncernem General Motors. Auto jest blisko spokrewniony z takimi autami jak Chevrolet TrailBlazer oraz GMC Envoy, a konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej GMT360.

5-drzwiowe nadwozie na pierwszy rzut okaz daje po sobie poznać, na jakie rynku model jest przeznaczony – północnoamerykański, choć sprzedawany był także w niektórych krajach w Europie czy Azji. Pas przedni wyróżnia się najbardziej bowiem zastosowano tam atrapę chłodnicy wprost z modelu 9-3. Wnętrze starano się utrzymać w charakterystycznym dla Saaba stylu, zachowując m.in. stacyjkę umieszczoną między fotelami. Co ciekawe, zabrakło jednak magicznej funkcji wymyślonej przez Saaba „Night Panel”, która w trakcie nocnych podróży umożliwiała wygaszenie zbędnego podświetlenia zegarów.

Gama jednostek napędowych to już pole GM – zastosowano benzynowe silniki R6 oraz V8 – w pierwszym przypadku silnik miał pojemność 4.2 litra i rozwijał 285 KM, a w drugim – 5.3 oraz 6 litrów, które legitymowały się mocą kolejno 300 i 400 KM (drugi silnik został przejęty wprost od Corvetty).  Moment obrotowy trafiał na wszystkie koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej.

W 2009 roku zakończono produkcję Saaba 9-7X z uwagi na kiepską sprzedaż i małe zainteresowanie modelem.

Saab 9-7X - generacje

Saab 9-7X (2005&nbsp-&nbsp2009)

Saab 9-7X (2005 - 2009)

Saab 9-7X - powiązane artykuły

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Mógł być dziś równie wielki jak Volvo. Dlaczego Saab upadł?

Perfekcyjny wizerunek, fantastyczni projektanci, bogaty właściciel: Saab miał wszystko, żeby zostać jednym z gigantów rynku premium. Tymczasem ponad 10 lat temu – kiedy prestiżowa motoryzacja kwitła – szwedzka firma zgłosiła do sądu wniosek o ogłoszenie bankructwa. Dlaczego? Co się stało?

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Saab 9-7X - z archiwum Auto Świata

Saab 9-7X - z archiwum Auto Świata

W 2005 roku zaprezentowaliśmy w „Auto Świecie" egzotycznego Saaba 9-7X. Dlaczego egzotycznego? Powodów było kilka: był to pierwszy SUV szwedzkiego producenta, jego produkcja odbywała się w USA, a auto przeznaczone było głównie na tamtejszy rynek. Tak naprawdę nie była to oryginalna konstrukcja, lecz przerobiony nieco Chevrolet Trailblazer. Kolejne pytanie – dlaczego Chevrolet? Trzeba przypomnieć, że w 2005 r. Saab należał do GM – od 1999 r. amerykański koncern miał 100 proc. akcji Saaba.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test