Logo
KlasykiYoungtimerSaab 9-7X - z archiwum Auto Świata

Saab 9-7X - z archiwum Auto Świata

Piotr Burchard
Piotr Burchard

W 2005 roku zaprezentowaliśmy w „Auto Świecie" egzotycznego Saaba 9-7X. Dlaczego egzotycznego? Powodów było kilka: był to pierwszy SUV szwedzkiego producenta, jego produkcja odbywała się w USA, a auto przeznaczone było głównie na tamtejszy rynek. Tak naprawdę nie była to oryginalna konstrukcja, lecz przerobiony nieco Chevrolet Trailblazer. Kolejne pytanie – dlaczego Chevrolet? Trzeba przypomnieć, że w 2005 r. Saab należał do GM – od 1999 r. amerykański koncern miał 100 proc. akcji Saaba.

Saab 9-7X
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Saab 9-7X

Model 9-7X zaprezentowano na salonie. Nowym Jorku w 2004 r. Produkowano go krótko – do 2008 r. w amerykańskich zakładach GM. Oprócz USA SUV Saaba dostępny był w Kanadzie, w krajach arabskich, a w Europie w Holandii, we Włoszech, w Grecji, Bułgarii, Estonii, na Węgrzech. Luksusowy model 9-7X nie uratował szwedzkiej firmy przeżywającej od lat trudności. W grudniu 2011 r. Saab ogłosił bankructwo.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
RD
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium