- S7 to jedna z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce. Trasa będzie miała około 730 km i połączy Bałtyk z Tatrami. Kierowcy z całego kraju czekają na ukończenie budowy
- Kończy się rozbudowa S7 trzech odcinków między Warszawą i Gdańskiem, sporo dzieje się także w okolicach Krakowa
- Wybuchła tam awantura o odcinek Kraków — Myślenice
- Dzisiaj jednak mamy dużo mniej kontrowersyjne wieści. Już w czwartek 4 grudnia kierowcy pojadą nowym odcinkiem S7. Na razie bardzo wolno, ale to ważny krok
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Już w tym tygodniu otwarcie kolejnego odcinka S7. Na razie po jednym pasie
GDDKiA ma bardzo dobre informacje dla kierowców. Kolejny odcinek jednej z najważniejszych dróg ekspresowych w Polsce zostanie w tym tygodniu otwarty. Pojedziemy niż już w czwartek:
W ramach wprowadzanej w dniu 04.12.2025 r. o godz. 14:00 organizacji ruchu, otwarta dla ruchu zostanie trasa S7 na odcinku Węzeł Grębałów — Węzeł Nowa Huta. Na odcinku ok. 450 m (od strony Węzła Nowa Huta) ruch odbywać się będzie jedną jezdnią — zachodnią. Następnie na przejeździe awaryjnym (na wysokości zajezdni tramwajowej), ruch zostanie rozdzielony na dwie jezdnie i dalej prowadzić będzie dwiema łącznicami do ronda na Węźle Grębałów. Na udostępnionym odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60 km na godz. oraz 40 km na godz. w rejonie przejazdu awaryjnego
— czytamy w oficjalnym komunikacie. Nie jest to więc oficjalne otwarcie nowej ekspresówki z prawdziwego zdarzenia, ale każda taka decyzja to dobre wieści dla kierowców. Będzie mniej korków, a prace powoli dobiegają końca. Tak wygląda "plac budowy":
A co się dzieje na północy drogi S7? W końcu otworzono kluczowy odcinek nad Warszawą
W zeszłym miesiącu GDDKiA udostępniła w końcu kierowcom kolejny fragment drogi ekspresowej S7, łączący Modlin z Czosnowem. Odcinek o długości 9,7 km jest częścią większego projektu rozbudowy trasy na północ od Warszawy. To jeden z trzech etapów budowy, które mają usprawnić komunikację między stolicą a Gdańskiem.
Na nowym odcinku S7 zastosowano dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu, co znacząco zwiększa przepustowość trasy. Zbudowano również dwa węzły drogowe — w Modlinie oraz Nowym Dworze Mazowieckim. W ramach inwestycji rozbudowano most na Wiśle w Zakroczymiu, dodając chodnik w kierunku Warszawy i ścieżkę rowerową w stronę Gdańska. Powstały także drogi serwisowe, wiadukty oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo i ochronę środowiska.
Przeczytaj także: Nowa trasa S7 to wielki problem. Kłócą się o drogę, a kierowcy czekają. Ma zastąpić Zakopiankę
Ile kosztowała droga S7 na północ od Warszawy?
Realizacja odcinka Modlin — Czosnów, za którą odpowiada firma Budimex, pochłonęła około 600 mln zł. Projekt został częściowo sfinansowany z funduszy unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Całkowity koszt budowy trzech odcinków drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem wynosi ponad 2,8 mld zł, z czego 1,2 mld zł pochodzi z unijnego wsparcia.
Dzięki nowemu fragmentowi trasy, kierowcy mogą teraz korzystać z 285 km drogi ekspresowej łączącej Gdańsk z Warszawą. Obejmuje ona odcinki od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz od Modlina do Czosnowa.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Kiedy będą gotowe pozostałe dwa odcinki S7?
Budowa pozostałych dwóch odcinków S7 na północ od Warszawy — Płońsk Południe — Załuski oraz Załuski — Modlin — jest na zaawansowanym etapie. W przypadku pierwszego z nich zaawansowanie prac wynosi 82 proc., natomiast drugi odcinek jest ukończony w 93 proc. Na tych fragmentach trasy prowadzone są prace związane z układaniem nawierzchni, montażem ekranów akustycznych, budową mostów oraz robotami brukarskimi.
Zakończenie odcinka Płońsk Południe — Załuski przewidywane jest na marzec 2026 r. Z kolei odcinek Załuski — Modlin, który miał być gotowy w sierpniu 2025 r., nadal jest w realizacji. GDDKiA informuje, że wykonawcy tych projektów zgłosili roszczenia dotyczące dodatkowego czasu i środków finansowych, co może wpłynąć na terminy zakończenia.
Kiedy droga S7 wjedzie do Warszawy? To będzie gigantyczne wyzwanie
Ostatni etap trasy S7, prowadzący z Czosnowa do Warszawy, jest aktualnie na etapie administracyjnym. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie w sprawie wydania decyzji ZRID dla 9-kilometrowego odcinka między Czosnowem a Kiełpinem. Ostatni fragment trasy, od Kiełpina do Warszawy, jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej. Planowane zakończenie tego procesu to drugi kwartał 2026 r., po czym zostanie złożony wniosek o decyzję ZRID i ogłoszony przetarg na realizację robót budowlanych. Wjazd do Warszawy ma odbywać się poprzez tunele, co zapewni płynność ruchu i ochronę środowiska.