• Testowany Ford Transit Trail miał pod maską 2-litrowego diesla generującego 170 KM i 390 Nm
  • W opisywanej wersji samochód miał 7-osobową część pasażerską oraz przestrzeń ładunkową o objętości 6,1 m3
  • Testowany egzemplarz wraz z opcjami kosztuje niemal 180 tys. zł

Samochody dostawcze mają być przede wszystkim funkcjonalne, aby dobrze służyły podczas ciężkiej pracy. W ich przypadku stylistyka ma drugorzędne znaczenie. Tymczasem Ford proponuje Transita w wersji Trail, który na tle palety wyróżnia się właśnie stylistyką.

Potężna atrapa chłodnicy z dużym napisem „Ford” upodabnia Transita do pikapa Rangera Raptora. Jeżeli do tego dodać osłony pod zderzakami, to dostawczy model bardziej kojarzy się z autem do aktywnego spędzania czasu niż do ciężkiej pracy.

Schludnie wykończone wnętrze ma czytelną deskę rozdzielczą, na której logicznie rozmieszczono wszystkie przełączniki, a to ułatwia obsługę. Także ilość miejsca jest wystarczająca w obu rzędach siedzeń (z wyjątkiem przestrzeni na szerokość dla czterech osób z tyłu).

Pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami miejsca jest tak dużo, że zmieści się tu nawet wysoki i rozłożysty kwiatek (sprawdziliśmy, że tak jest w rzeczywistości) Tapicerka okazuje się łatwa do wyczyszczenia, ale siadanie na niej w mroźny dzień to niemal krioterapia.

Pomimo podwójnej kabiny na ładunek pozostaje przestrzeń o objętości 6,1 m3. Jej boki wyłożono okładzinami z tworzywa sztucznego, które chronią blachę przez uszkodzeniem, a punkty mocowania umożliwiają unieruchomienie transportowanych przedmiotów.

Ford Transit Trail – udany silnik

Silnik generujący 170 KM i 390 Nm to jeden z elementów, które sprawiają, że jazda Transitem to nie tylko praca, lecz także przyjemność. Auto sprawnie się rozpędza, a podczas jazdy (także z dużą szybkością) hałas nie jest dokuczliwy.

Także spalanie na poziomie 9,5 l/100 km (bez obciążenia) można zaakceptować, tym bardziej że fabryczne jest tylko o niecały litr niższe (8,7 l/100 km). Powody do zadowolenia daje również precyzyjne działanie skrzyni biegów.

Podczas jazdy wspomagają kierowcę systemy, które powodują, że nawet na długiej trasie nie odczuwa się zmęczenia. Stałą prędkość utrzyma tempomat, asystent pasa ruchu zadba o to, żeby nikomu nie zajechać drogi, a czujnik deszczu zapewni doskonałą widoczność.

Ford Transit Trail – obciążony prowadzi się lepiej

Jednocześnie trzeba pamiętać, że Ford Transit Trail jest typowym samochodem dostawczym, a to oznacza, że w trakcie jazdy bez obciążenia nadwozie podskakuje na nierównościach, a w trakcie jazdy z dużą szybkością trzeba liczyć się z podatnością na wpływ bocznego wiatru. Jednak auta tego typu jeżdżą głównie z towarem, a wtedy te niedogodności znikają.

Testowany Ford Transit Trail wraz z opcjami kosztuje niemal 180 000 zł. Otrzymuje się za to auto z przednim napędem i w długiej wersji (L2), które nie tylko jest funkcjonalne, lecz także ma opcje zapewniające komfort i bezpieczeństwo. Są to m.in. reflektory ksenonowe, kamera, podgrzewana przednia szyba czy radio z Bluetooth.

Ford Transit Trail – to nam się podoba

Cicha praca silnika, niskie spalanie, łatwy dostęp do pojemnej części ładunkowej, dużoi miejsca pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami, wykładzinę podłogi i tapicerkę wykonano z materiałów, które można bez problemu utrzymać w czystości.

Ford Transit Trail – to nam się nie podoba

Obicie siedzeń niepraktyczne na mrozie, z tyłu czterem osobom będzie ciasno na szerokość.

Ford Transit Trail – nasza opinia

Wiadomo, że w dostawczaku najważniejsze są walory użytkowe. Pod tym względem Transit Trail z podwójną kabiną sprawdza się doskonale. Wartością dodaną w tym modelu jest atrakcyjna stylistyka. Powody do zadowolenia daje również silnik, który sprawnie napędza auto, a przy tym jest cichy.

Ford Transit Trail – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1996, t.diesel/R4/16
Moc maksymalna 170 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów man. 6
Napęd przedni
Średnie spalanie (wg WLTP) 8,7 l/100 km
Emisja CO2 195 g/km
Teoretyczny zasięg 920 km
Długość/szerokość/wysokość 5531/2059/2490 mm
Rozstaw osi 3300 mm
Masa własna/ładowność 2102/1223 kg
Objętość części ładunkowej 6,1 m3
Pojemność zbiornika paliwa 80 l
Masa przyczepy hamowanej 2800 kg
Cena od/testowanego egzemplarza 162 520/179 770 zł