- Inspektorzy ITD ujawnili poważne naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy kierowców, w tym jazdę przez 20 godzin bez odpowiednich przerw.
- W Radomiu skontrolowano kierowcę, który w ciągu 38 dni popełnił 28 wykroczeń, w tym przekroczenia czasu jazdy i skracanie odpoczynków.
- Dwaj kierowcy ukraińskiego autobusu otrzymali łącznie 202 punkty karne i mandaty na sumę 12,5 tys. zł za liczne naruszenia prędkości.
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego ujawnili poważne naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. W Piotrkowie Trybunalskim zatrzymano kierowcę, który przejechał 1500 kilometrów w 20 godzin, używając cudzej karty kierowcy. Z kolei w Radomiu skontrolowano kierowcę, który w ciągu 38 dni dopuścił się aż 28 wykroczeń. Takich kontroli było znacznie więcej...
Przeczytaj także: Inspektorzy ITD mieli pełne ręce roboty. Po tym, co odkryli kłopoty będzie miał diagnosta
Co sprawdzają inspektorzy ITD? Ten kierowca jechał bez przerwy 20 godzin
W Piotrkowie Trybunalskim inspektorzy łódzkiej ITD zatrzymali pojazd przewożący używane samochody z Belgii do Polski. Kierowca posługiwał się kartą kierowcy należącą do innej osoby. Analiza danych z tachografu wykazała, że w ciągu 24 godzin przed zatrzymaniem prowadził pojazd przez ponad 20 godzin, pokonując 1500 kilometrów. Najdłuższa przerwa w tym czasie wynosiła zaledwie godzinę i 16 minut. Za te naruszenia kierowca został ukarany mandatami, a jego prawo jazdy zostało zatrzymane na trzy miesiące. Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne.
Poznaj kontekst z AI
Kontrole ITD. Nieprawidłowości na trasie S8
Tego samego dnia inspektorzy mazowieckiej ITD przeprowadzili kontrolę na trasie S8 pod Radzyminem. Zatrzymano ciągnik siodłowy z naczepą przystosowaną do przewozu żywych zwierząt, należący do włoskiego przewoźnika. Pojazd jechał bez ładunku z Włoch na Litwę. Analiza danych z tachografu i karty kierowcy ujawniła 29 naruszeń w ciągu 38 dni. Wśród nich znalazły się przekroczenia dziennego czasu jazdy o ponad pięć godzin oraz maksymalnego dwutygodniowego czasu jazdy o blisko siedem godzin. Kierowca nie przestrzegał również wymaganych przerw, przedłużając czas jazdy bez odpoczynku o prawie trzy godziny. Dodatkowo skracał odpoczynki dzienne, nawet o 5,5 godziny.
Za te wykroczenia kierowca został ukarany mandatami. Postępowania administracyjne wszczęto również wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem.
Co grozi kierowcy? Uzbierał aż... 202 punkty karne
Dwaj kierowcy ukraińskiego autobusu, którzy notorycznie łamali przepisy dotyczące prędkości na polskich drogach, zostali surowo ukarani przez inspektorów CANARD. Łączna suma mandatów wyniosła 12,5 tys. zł, a na ich konta trafiło aż 202 punkty karne.
W poniedziałek, 24 listopada, inspektorzy CANARD z delegatury w Krakowie zatrzymali na autostradzie A4 ukraiński autobus. Pojazd został wytypowany do kontroli po tym, jak system odcinkowego pomiaru prędkości wykazał liczne naruszenia przepisów. Po sprawdzeniu numerów rejestracyjnych w systemie ujawniono, że kierowcy dopuścili się kilkudziesięciu wykroczeń związanych z przekraczaniem dozwolonej prędkości.
Przeczytaj także: Inspektorzy ITD znowu zatrzymali tę samą ciężarówkę. Musieli aż zawiadomić prokuraturę
Ojciec i syn podczas kontroli ITD. Jeden dostał 98, a drugi 104 punkty karne
Kontrola wykazała, że 59-letni kierowca oraz jego 34-letni syn, od grudnia ubiegłego roku, popełnili łącznie 52 wykroczenia. Obaj mężczyźni regularnie przekraczali prędkość na drogach ekspresowych i autostradach. W efekcie każdy z nich otrzymał po 26 mandatów, które opłacili na miejscu. Suma kar wyniosła 12,5 tys. zł. Starszy z kierowców został dodatkowo obciążony 98 punktami karnymi, a jego syn — 104 punktami.
Według danych CANARD, w bieżącym roku inspektorzy nałożyli ponad 4 tys. mandatów na kierowców pojazdów zarejestrowanych poza Unią Europejską. Łączna wartość tych kar wyniosła 826 tys. zł. Ignorowanie ograniczeń prędkości przez zagranicznych kierowców pozostaje poważnym problemem na polskich drogach, szczególnie w miejscach objętych nadzorem systemu odcinkowego pomiaru prędkości.