Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mitsubishi L200

Mitsubishi L200

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 jest pick-upem posiadającym bardzo dobre zdolności terenowe produkowanym przez japoński koncern. Auto zadebiutowało w 1978 roku.

Na rodzimym rynku występowało pod nazwą Forte, a sam samochód był tworzony we współpracy z Chryslerem. Jego bliźniaczym modelem był Dodge Ram D-60 oraz Plymouth Arrow. Pierwsza odsłona L200 występowała tylko w postaci 2-drzwiowego pick-upa. Ładowność zwykłej wersji wynosiła 500 kg, jednak występowały także odmiany ze wzmocnionym zawieszeniem, zdolne przewieźć ładunek o wadze 1 tony.

Pod maską mogły pracować zarówno diesle jak i benzyniaki, jednak na równych rynkach dostępne były różne jednostki. Eksportowe wersje wyposażone były w silniki o zapłonie iskrowym o pojemności 2 lub 2,6 litra. Rozwijały one odpowiednio 93 i 105 KM. Dostępny był także diesel o pojemności 2,3 litra generujący 73 KM. Moc mogła być przenoszona na tylne lub wszystkie koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowego manualu.

W 1986 roku roku zaprezentowano II generację L200, tym razem jednak, japońska marka już nie współpracowała z Chryslerem przy budowie tego auta. Niektórzy uważali że był to jedynie facelifting istniejącego już modelu. Zmiany zewnętrze są zauważane, ale przede wszystkim wprowadzono odmianę 4-drzwiową z podwójną kabiną. Auto mogło występować także z oddzieloną dodatkową ścianą, paką, oraz z zamkniętą przestrzenią ładunkową.

Pod maską najczęściej można było spotkać silniki o zapłonie samoczynnym o pojemności 2,4 litra i mocy 68 lub 84 KM. Silniki benzynowe były takie same jak w poprzedniej wersji. W 1993 roku nieco odświeżono nadwozie – zmodernizowano grill oraz zmieniono zderzak przedni. Dodatkowo na niektórych rynkach, dostępne był 3-litrowy benzyniak V6, który rozwijał 148 KM. Standardowo auto było wyposażone w napęd na 4 koła, ale za dopłatą dostępny był także napęd na obie osie.

W 1996 roku na rynku pojawiła się III generacja japońskiego pick-upa, jednak już po 3 latach doczekał się on faceliftingu, który znacznie uatrakcyjnił jego stylistykę. Inżynierowie starali się, by ta generacja była bardziej „przyjazna” również dla użytkowników prywatnych. Dzięki temu że jego konstrukcja opierała się na ramie, odznaczał się on przyzwoitymi właściwościami terenowymi.

L200 mógł występować w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną, a pod jego maską gościły głównie 2,5-litrowe turbodiesle i mocy 99, 113 lub 133 KM. Jedyny 132 konny benzyniak miał 2,4 litra pojemności i zastąpił większą, 2,6-litrową jednostkę. Pick-up mógł zostać wyposażony w 4-stopniowy automat lub 5-biegową skrzynię ręczną. W 2005 roku, L200 odniósł zwycięstwo w elitarnym Rajdzie Dakar.

Już rok później w salonach pojawiła się 4. odsłona „woła roboczego” Mitsubishi. Stylistyka auta zyskała wiele zaokrągleń – charakterystycznym elementem była „podcięta” kabina pasażerska w wersjach, w kótrych nie była ona oddzielona ścianą. Dzięki łagodnemu i pospolitemu wyglądowi, auto w mieście nie wyglądało jak brzydkie kaczątko”. Wnętrze choć było przestronne, to miejsca na tylnej kanapie dla pasażerów jest „tylko” wystarczająco. W komplecie osób, pasażer siedzący na środku może odczuwać znaczący dyskomfort.

Pod maską przez długi czas mógł pracować tylko 2,5-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM. Dopiero przy okazji faceliftingu z 2014 roku, do oferty dołączyły jednostki o tej samej pojemności, ale rozwijały 160 lub 178 KM. Jeśli chodzi o przeniesienie momentu obrotowego na koła, odpowiadać za to mógł automat o 4 lub 5 przełożeniach oraz 5-biegowy manual.

W 2015 roku zadebiutowała 5. generacja L200, którego bliźniaczym modelem jest Fiat Fullback. Można odnieść wrażenie, iż auto stało się większe i bardziej muskularne w stosunku do swojego poprzednika. Zmianie uległa jednak tylko długość oraz bardzo nieznacznie szerokość. Auto występuje jako Club oraz Double Cab.

Napęd na 4 koła występuje tu seryjnie, a pod maską znalazł 2,4-litrowy turbodiesel DI-D, który może rozwijał 154 lub 181 KM. Łączone są one z 6-biegową skrzynią ręczną lub 5-stopniowym automatem.

Konkurentami Mitsubishi L200 są Nissan Navara, Toyota Hilux oraz Ford Ranger.

Mitsubishi L200 - generacje

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 I (1978 - 1986)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 II (1987 - 1996)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 III (1996 - 2004)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 IV (2004 - )

Mitsubishi L200 - powiązane artykuły

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Które auta rdza atakuje najczęściej?

Producenci samochodów udzielają wprawdzie wieloletnich gwarancji na perforację nadwozia, ale wiele pojazdów zaczyna rdzewieć już w 3-4 roku eksploatacji, by po kilku latach mieć za sobą pierwszą naprawę blacharsko-lakierniczą... wykonaną na koszt właściciela. Pokazujemy, które auta z ostatnich lat rdzewieją na potęgę.

Mitsubishi L200 Stark to większa moc i lepszy styl

Mitsubishi L200 Stark to większa moc i lepszy styl

Mitsubishi L200 na tle innych pikapów wyróżnia się napędem 4x4, który umożliwia poruszanie się na każdej nawierzchni w pełnym zakresie prędkości. Atrakcyjność tego modelu zwiększyła wersja Stark, gwarantująca nowy wygląd i lepsze osiągi.

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

Te kilkuletnie auta mogą korodować!

To, że w 15— lub 20-letnim samochodzie pojawia się korozja, nikogo specjalnie nie dziwi, ale gdy rdza atakuje kilkuletnie auto, można to już uznać za skandal. Przedstawiamy pojazdy, w których ryzyko tego problemu jest duże.

Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?

Mitsubishi L200 Stark — podobno to najszybszy pikap w swojej klasie?

Jeszcze kilka lat temu samochody takie jak Mitsubishi L200 - czyli pikapy, były bardzo popularne. Wszystko przez przepisy podatkowe, które sprawiały, że lepszym rozwiązaniem było kupno właśnie pikapa, a nie kombi, SUV-a, czy Vana. Jednak przepisy się zmieniły i pikapy straciły na popularności. Co nie znaczy, że zniknęły z oferty. Tak, jest ich mniej, ale Mitsubishi L200 pozostało w salonach. W nasze ręce trafił model w specjalnej wersji Stark. Ciekawi jak jeździ się takim pikapem?

Ukraińcy biorą przykład z Bliskiego Wschodu. Zbudowali pick-upa z cekaemem

Ukraińcy biorą przykład z Bliskiego Wschodu. Zbudowali pick-upa z cekaemem

Obrońcy Ukrainy nie mają zamiaru się poddawać i prezentują coraz bardziej kreatywne rodzaje uzbrojenia. Jednym z nich jest właśnie pick-up Mitsubishi L200 z karabinem maszynowym. Zdaniem Ukraine Weapons Tracker jest to broń, która została zdemontowana z rosyjskiego pojazdu bojowego i wcielona do użytku po stronie Ukrainy.

Mitsubishi L200 po fabrycznym tuningu to najszybszy pickup w klasie

Mitsubishi L200 po fabrycznym tuningu to najszybszy pickup w klasie

Polski oddział Mitsubishi do modelu L200 z automatyczną skrzynią biegów proponuje moduł, dzięki któremu moc auta wzrasta ze 150 KM na 185 KM, a moment obrotowy z 400 Nm na 502 Nm. Wprowadzone modyfikacje przyczyniły się do poprawy najważniejszych osiągów japońskiego pickupa.

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Mitsubishi wyprzedaje swoje klasyczne i unikatowe samochody

Mitsubishi wyprzedaje swoje klasyczne i unikatowe samochody

Wszystkie 14 klasycznych modeli Mitsubishi z brytyjskiego oddziału firmy trafiło pod młotek. Firma żegna się ze swoimi klasykami oraz unikatowymi tablicami rejestracyjnymi, a niebawem wycofa się z tamtejszego rynku.

Nowy dystrybutor Mitsubishi w Polsce

Nowy dystrybutor Mitsubishi w Polsce

Od 1 kwietnia 2020 r. samochody Mitsubishi sprzedają w Polsce… Hiszpanie. To nie jest spóźniony żart prima aprilisowy, tylko wiadomość biznesowa. Hiszpańska firma prywatna Berge Auto przejęła import i dystrybucję samochodów osobowych Mitsubishi w Polsce. Do tej pory, od 24 lat, zajmowała się tym polska spółka MMC Car Poland.

Nowe Mitsubishi L200 2.2 DI-D 4WD – lans dla twardzieli

Nowe Mitsubishi L200 2.2 DI-D 4WD – lans dla twardzieli

Do salonów Mitsubishi wjechała niedawno 6. generacja L200. Oprócz zmienionego wyglądu auto otrzymało nowy napęd 4WD z seryjną blokadą mechanizmu różnicowego. Sprawdzamy Mitsubishi L200 2.2 DI-D z automatyczną skrzynią.

Auta bez ściemy - Mitsubishi L200 kontra Hyundai Ioniq. Czyli auta bliżej natury

Auta bez ściemy - Mitsubishi L200 kontra Hyundai Ioniq. Czyli auta bliżej natury

Mitsubishi L200 – polski debiut kolejnej generacji, znamy już ceny

Mitsubishi L200 – polski debiut kolejnej generacji, znamy już ceny

Mitsubishi L200 jest już na rynku ponad 40 lat, bowiem pierwsza generacja zadebiutowała w 1978 roku. W ciągu tego okresu do klientów na całym świecie trafiło około 5 mln egzemplarzy japońskiego pikapa. Piąte wydanie L200 na rynku jest już od 2015 roku, ale teraz do polskich salonów wjeżdża zmodernizowana wersja pojazdu.

Mitsubishi L200 - zmodernizowany pick-up

Mitsubishi L200 - zmodernizowany pick-up

To już szósta generacja pikapa Mitsubishi L200, który po raz pierwszy pojazd pojawił się 41 lat temu w Japonii pod nazwą Forte. Symbolem L200 oznaczano egzemplarze przeznaczone na eksport. W ciągu 40 lat Mitsubishi L200 przeszedł wiele modyfikacji, stał się samochodem światowym, co kilka lat pojawiały się nowe generacje – w sumie było ich aż pięć.

Mitsubishi – uwaga na odpadające osłony

Mitsubishi – uwaga na odpadające osłony

Nietypowa akcja serwisowa w Mitsubishi. Wszystko z powodu osłon stopni bocznych. Mogą odpaść w czasie jazdy…

Mitsubishi L200 – nowa odsłona pickupa

Mitsubishi L200 – nowa odsłona pickupa

W Bangkoku pokazano nowe Mitsubishi L200, znane również pod nazwą Trition. W Tajlandii samochód trafi do sprzedaży już 17 listopada, ale w Europie pojawi się znacznie później.

Mitsubishi L200 Black Edition – konkretny typ | TEST

Mitsubishi L200 Black Edition – konkretny typ | TEST

Nie boi się nawet ciężkiego terenu, a przy tym potrafi być komfortowy i dynamiczny. W wersji specjalnej Black Edition przyciąga wzrok atrakcyjnymi detalami wykończenia i bogatym wyposażeniem. Jest uniwersalny jak SUV i niezastąpiony w swojej ulubionej roli woła roboczego.

Oferta z charakterem – Mitsubishi na Poznań Motor Show

Oferta z charakterem – Mitsubishi na Poznań Motor Show

Polska premiera odświeżonego Space Stara oraz nowych wersji Outlandera i ASX-a zdominowały ekspozycję Mitsubishi na poznańskim salonie. Zwiedzający mogą też przyjrzeć się przebojowemu modelowi Eclipse Cross oraz podziwiać specjalną odmianę pikapa L200 Wind Edition

Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem?

Toyota Hilux kontra Mitsubishi L200, Nissan Navara i Ford Ranger - który używany pikap będzie lepszym wyborem?

Pikapy mają prostą konstrukcję, nadają się do pracy w terenie i ułatwiają spędzanie wolnego czasu. Przyglądamy się modelom sprzed około 10 lat – potrzeba na nie 30-40 tys. zł, ale nie zawsze to koniec wydatków.

Mitsubishi L200 Monster - nie boi się ciężkiej roboty | TEST

Mitsubishi L200 Monster - nie boi się ciężkiej roboty | TEST

Śmiała kolorystyka tego Mitsubishi L200 bynajmniej nie zmnienia jego charakteru. To znakomity, pakowny pikap do ciężkiej roboty, który nie boi się jazdy w prawdziwie trudnym terenie. A że przy okazji wygląda efektownie? Plus dla niego.

Fiat Fullback 2.4D 4WD - nie boi się trudnych zadań

Fiat Fullback 2.4D 4WD - nie boi się trudnych zadań

Jeśli chcesz holować ciężką przyczepę, przewieźć nawet tonę ładunku oraz zabrać na pokład pięcioosobową rodzinę, to z pomocą przyjdzie ci nowy model Fiata – Fullback. Testujemy najmocniejszą wersję 181 KM, współpracującą z automatyczną skrzynią biegów
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test