- Diesel o mocy 181 KM pozwala jeździć całkiem szybko, a jednocześnie na trasie potrafi spalać niewiele oleju napędowego
- Mitsubishi L200 to naprawdę auto terenowe, które potrafi jeździć po bezdrożach bez większego trudu
- Kabina jest pick upa jest przestronna, a zabezpieczony osłoną bagażnik - gigantyczny
Pikap Mitsubishi należy do najpopularniejszych tego typu modeli na świecie. Pozycję taką zdobył dzięki solidnej, opartej na ramie konstrukcji, wydajnemu napędowi na 4 koła i niezawodności. Obecnie na rynku dostępna jest, jż piąta generacja tego modelu. W teście wersja specjalna Black Edition, która dołączyła do gamy L200 na początku wakacji 2018 roku.
Mitsubishi L200 Black Edition – nie tylko stylistyka
Wersja specjalna została zbudowana na bazie wariantu Intense Plus 2.4 DID High Power Double Cab 4WD. Wyróżnia się lakierowanymi na czarno: atrapą chłodnicy, poszerzeniami nadkoli, obudowami lusterek zewnętrznych, bocznymi stopniami progowymi oraz 17-calowymi alufelgami. W testowanej wersji wszystkie te elementy idealnie kontrastują z perłowym lakierem nadwozia, dodając sylwetce pikapa bardziej eleganckiego charakteru.
Standard wyposażenia obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat, radioodtwarzacz z dotykowym wyświetlaczem, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, kamerę cofania, układy wspomagania ruszania na wzniesieniu i stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Black Edition oferuje przyzwoite wykończenie (choć twarde plastiki kokpitu i obić drzwi będące raczej normą w tej klasie nie wszystkim przypadną do gustu) i jak wszystkie wersje z podwójną kabiną, dobrą przestronność zarówno na przednich fotelach jak na tylnej kanapie. Przestrzeń ładunkowa ma głębokość 1,52 m i szerokość 1,47 m, a ładowność samochodu przekracza tonę. Widoczna na zdjęciach zabudowa Fullbox należy do opcjonalnego wyposażenia i kosztuje dodatkowo 13,4 tys. zł. Sprawdza się doskonale podczas złych warunków atmosferycznych, a także po prostu jako zabezpieczenie ładunku przed wścibskimi oczami. W razie potrzeby klapę można łatwo zdemontować i w ten sposób na pace przewozić przedmioty o większych gabarytach.
Mitsubishi L200 Black Edition – pełna moc
Black Edition dostępny jest tylko z najmocniejszym wariantem wysokoprężnego, turbodoładowanego silnika o pojemności 2,4 l i mocy 181 KM. To nowoczesna, aluminiowa jednostka z wtryskiem typu Common Rail, która współpracuje z 5-stopniowym automatem i zapewnia zaskakująco dobrą dynamikę. L200 podczas jazdy po zwykłych drogach charakterem bardziej przypomina pełnokrwistego SUV-a niż pikapa. Chętnie przyspiesza bez ogłuszania pasażerów na pokładzie i nawet przy prędkościach autostradowych nie trzeba podnosić głosu, by swobodnie rozmawiać. Także zużycie paliwa należy zaliczyć do zalet auta – na trasie osiągnięcie wyniku poniżej 9 l/100 km nie stanowi problemu, nawet przy szybkiej jeździe, a w mieście średnia to ok. 12 l/100 km.
Mitsubishi L200 Black Edition – na każdą okazję
Potężny moment obrotowy dostępny już przy 2500 obr./min zapewnia dobrą elastyczność i swobodną jazdę po każdej nawierzchni. Co ważne, auto może poruszać się tylko z napędem na tylną oś lub także na obydwie bez względu na prędkość. Umożliwia to system Super Select 4WD II, który pozwala kierowcy na wybór trybu pracy napędu w zależności od warunków drogowych lub preferencji. Wystarczy pokrętłem umieszczonym na konsoli między fotelami wybrać odpowiednią opcję: 2H (tylko tylna oś), 4H (obydwie osie w stosunku 40:60 przód/tył), 4HLc (obydwie osie z blokadą centralnego dyferencjału) i 4LLc (obydwie osie z blokadą centralnego dyferencjału i reduktorem). Przełączanie pomiędzy pierwszymi dwoma możliwe jest podczas jazdy z prędkością do 100 km/h.
Ostatnie dwa tryby terenowe wybiera się po zatrzymaniu auta. Dzięki takim parametrom jak: 29-stopniowy kąt natarcia, 23-stopniowy rampowy, 21-stopniowy zejścia, czy 45-stopniowy kąt przechyłu, L200jest w stanie pokonać przeszkody terenowe, od których wiele współczesnych SUV-ów będzie musiało trzymać się z daleka. Gdyby przyszło wam do głowy np. oranie pola, to ten pikap również zrobi to bez marudzenia. Podobnie z holowaniem przyczepy kempingowej lub ze sprzętem wodnym – te z hamulcem mogą mieć masę do 3100 kg.
Mitsubishi L200 rzeczywiście sprawdzi się w wielu sytuacjach i na co dzień okazuje się bardzo uniwersalnym autem, nawet mimo faktu, że przy długości prawie 5,3 m czasami trudno znaleźć dla niego miejsce parkingowe w mieście.
Mitsubishi L200 Black Edition 2.4 DID 4WD - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 2442 cm3, turbo diesel R4 |
Moc | 181 przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy | 430 Nm przy 2500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 5-biegowy automat, napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 179 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,4 s |
Średnie zużycie paliwa | 7,5 l/100 km |
Masa własna | 1875 kg |
Cena | od 148 790 zł |