Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mitsubishi L200

Mitsubishi L200

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 jest pick-upem posiadającym bardzo dobre zdolności terenowe produkowanym przez japoński koncern. Auto zadebiutowało w 1978 roku.

Na rodzimym rynku występowało pod nazwą Forte, a sam samochód był tworzony we współpracy z Chryslerem. Jego bliźniaczym modelem był Dodge Ram D-60 oraz Plymouth Arrow. Pierwsza odsłona L200 występowała tylko w postaci 2-drzwiowego pick-upa. Ładowność zwykłej wersji wynosiła 500 kg, jednak występowały także odmiany ze wzmocnionym zawieszeniem, zdolne przewieźć ładunek o wadze 1 tony.

Pod maską mogły pracować zarówno diesle jak i benzyniaki, jednak na równych rynkach dostępne były różne jednostki. Eksportowe wersje wyposażone były w silniki o zapłonie iskrowym o pojemności 2 lub 2,6 litra. Rozwijały one odpowiednio 93 i 105 KM. Dostępny był także diesel o pojemności 2,3 litra generujący 73 KM. Moc mogła być przenoszona na tylne lub wszystkie koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowego manualu.

W 1986 roku roku zaprezentowano II generację L200, tym razem jednak, japońska marka już nie współpracowała z Chryslerem przy budowie tego auta. Niektórzy uważali że był to jedynie facelifting istniejącego już modelu. Zmiany zewnętrze są zauważane, ale przede wszystkim wprowadzono odmianę 4-drzwiową z podwójną kabiną. Auto mogło występować także z oddzieloną dodatkową ścianą, paką, oraz z zamkniętą przestrzenią ładunkową.

Pod maską najczęściej można było spotkać silniki o zapłonie samoczynnym o pojemności 2,4 litra i mocy 68 lub 84 KM. Silniki benzynowe były takie same jak w poprzedniej wersji. W 1993 roku nieco odświeżono nadwozie – zmodernizowano grill oraz zmieniono zderzak przedni. Dodatkowo na niektórych rynkach, dostępne był 3-litrowy benzyniak V6, który rozwijał 148 KM. Standardowo auto było wyposażone w napęd na 4 koła, ale za dopłatą dostępny był także napęd na obie osie.

W 1996 roku na rynku pojawiła się III generacja japońskiego pick-upa, jednak już po 3 latach doczekał się on faceliftingu, który znacznie uatrakcyjnił jego stylistykę. Inżynierowie starali się, by ta generacja była bardziej „przyjazna” również dla użytkowników prywatnych. Dzięki temu że jego konstrukcja opierała się na ramie, odznaczał się on przyzwoitymi właściwościami terenowymi.

L200 mógł występować w wersji z pojedynczą lub podwójną kabiną, a pod jego maską gościły głównie 2,5-litrowe turbodiesle i mocy 99, 113 lub 133 KM. Jedyny 132 konny benzyniak miał 2,4 litra pojemności i zastąpił większą, 2,6-litrową jednostkę. Pick-up mógł zostać wyposażony w 4-stopniowy automat lub 5-biegową skrzynię ręczną. W 2005 roku, L200 odniósł zwycięstwo w elitarnym Rajdzie Dakar.

Już rok później w salonach pojawiła się 4. odsłona „woła roboczego” Mitsubishi. Stylistyka auta zyskała wiele zaokrągleń – charakterystycznym elementem była „podcięta” kabina pasażerska w wersjach, w kótrych nie była ona oddzielona ścianą. Dzięki łagodnemu i pospolitemu wyglądowi, auto w mieście nie wyglądało jak brzydkie kaczątko”. Wnętrze choć było przestronne, to miejsca na tylnej kanapie dla pasażerów jest „tylko” wystarczająco. W komplecie osób, pasażer siedzący na środku może odczuwać znaczący dyskomfort.

Pod maską przez długi czas mógł pracować tylko 2,5-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM. Dopiero przy okazji faceliftingu z 2014 roku, do oferty dołączyły jednostki o tej samej pojemności, ale rozwijały 160 lub 178 KM. Jeśli chodzi o przeniesienie momentu obrotowego na koła, odpowiadać za to mógł automat o 4 lub 5 przełożeniach oraz 5-biegowy manual.

W 2015 roku zadebiutowała 5. generacja L200, którego bliźniaczym modelem jest Fiat Fullback. Można odnieść wrażenie, iż auto stało się większe i bardziej muskularne w stosunku do swojego poprzednika. Zmianie uległa jednak tylko długość oraz bardzo nieznacznie szerokość. Auto występuje jako Club oraz Double Cab.

Napęd na 4 koła występuje tu seryjnie, a pod maską znalazł 2,4-litrowy turbodiesel DI-D, który może rozwijał 154 lub 181 KM. Łączone są one z 6-biegową skrzynią ręczną lub 5-stopniowym automatem.

Konkurentami Mitsubishi L200 są Nissan Navara, Toyota Hilux oraz Ford Ranger.

Mitsubishi L200 - generacje

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 I (1978 - 1986)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 II (1987 - 1996)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 III (1996 - 2004)

Ikona samochodu

Mitsubishi L200 IV (2004 - )

Mitsubishi L200 - powiązane artykuły

Fiat Fullback 2.4D 4WD - nie boi się trudnych zadań

Fiat Fullback 2.4D 4WD - nie boi się trudnych zadań

Jeśli chcesz holować ciężką przyczepę, przewieźć nawet tonę ładunku oraz zabrać na pokład pięcioosobową rodzinę, to z pomocą przyjdzie ci nowy model Fiata – Fullback. Testujemy najmocniejszą wersję 181 KM, współpracującą z automatyczną skrzynią biegów
Mitsubishi L200 Monster - potwornie pracowity

Mitsubishi L200 Monster - potwornie pracowity

Z założenia Mitsubishi L200 to auto do ciężkiej pracy. Jednak po modyfikacjach może służyć też do zabawy w trudnym terenie. W opracowanej przez Rafała Martona wersji Monster połączono przyjemne z pożytecznym
Pikapy na asfalcie i w terenie

Pikapy na asfalcie i w terenie

Pikapy nie są już topornymi autami, które nadają się wyłącznie do wożenia towarów w trudnym terenie, gdyż można je bez obaw eksploatować też na co dzień. Owszem, nadal mimo kamer i czujników cofania ze względu na gabaryty trudno się nimi manewruje w mieście, ale wygodą podróżowania, sposobem prowadzenia czy wyposażeniem niektóre z nich dorównują już SUV-om.
Pikapy na asfalcie i w terenie – porównanie Forda Rangera, Mitsubishi L200 i Nissana NP300 Navary

Pikapy na asfalcie i w terenie – porównanie Forda Rangera, Mitsubishi L200 i Nissana NP300 Navary

Z jednej strony są wykorzystywane do ciężkiej pracy, z drugiej – kupują je ci, którzy chcą w nich dobrze wyglądać lub od czasu do czasu pobawić się w terenie. W teście trzech pikapów sprawdzamy, który z nich jest najbardziej uniwersalnym autem?
Redakcja poleca
Mitsubishi L200 - polskie ceny nowego pick-upa

Mitsubishi L200 - polskie ceny nowego pick-upa

Nowe Mitsubishi L200 2016 jest oferowane w polskich salonach w czterech opcjach wyposażenia z nadwoziem club cab (półtorej kabiny) i double cab - z podwójną kabiną. Cena startuje od 110 tys. złotych.
Nowy Mitsubishi L200 za 109,9 tys. zł

Nowy Mitsubishi L200 za 109,9 tys. zł

W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutowala piąta generacja pikapa L200, który już w standardzie dostępny jest z napędem na cztery koła.
Genewa 2016 - nowości Mitsubishi

Genewa 2016 - nowości Mitsubishi

Podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie japoński producent zaprezentował 13 pojazdów, a wśród nich ciekawe wersje modeli L200 oraz ASX.
Mitsubishi L200 2.4 - luksusowy pikap do pracy

Mitsubishi L200 2.4 - luksusowy pikap do pracy

Nowe L200 zyskało atrakcyjny wygląd, bogatsze wyposażenie i lepsze wykończenie. Najwięcej zmian wprowadzono jednak pod maską. W teście – 181-konny wariant z „automatem”, w limitowanej wersji Premiere Edition.
Mitsubishi L200 Doble Cab 2.4 AT - Luksusowy pikap

Mitsubishi L200 Doble Cab 2.4 AT - Luksusowy pikap

Nowe L200 zyskało atrakcyjny wygląd, bogatsze wyposażenie i lepsze wykończenie. Najwięcej zmian wprowadzono jednak pod maską.
Redakcja poleca
Nowe Mitsubishi L200 już w Polsce - limitowana seria na start

Nowe Mitsubishi L200 już w Polsce - limitowana seria na start

W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie zupełnie nowa, piąta generacja pickupa Mitsubishi L200 2016. Dla pierwszych polskich klientów importer przygotwał powitalną serię 30 pojazdów o nazwie Mitsubishi L200 Premiere Edition. Jego cena startuje od 148 990 zł.
Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

Używane Mitsubishi L200 - dobry napęd, duże koszty

Zaprezentowane 10 lat Mitsubishi L200 miało wiele przełomowych w tej klasie rozwiązań. Nie jest to złe auto i ma efektywny napęd 4x4, ale ceny niektórych napraw bywają wysokie
Mitsubishi L200 - Godzenie sprzeczności

Mitsubishi L200 - Godzenie sprzeczności

Piąta generacja tego modelu to zupełnie nowa jakość wśród pikapów. Komfortem jazdy i precyzją prowadzenia L200 przypomina auta osobowe i SUV-y. Jednocześnie nie ucierpiały zdolności do jazdy w terenie oraz użyteczność auta do ciężkiej pracy.
Redakcja poleca
Mitsubishi L200 - V generacja na rynku (Frankfurt 2015)

Mitsubishi L200 - V generacja na rynku (Frankfurt 2015)

Na stoisku marki Mitsubishi podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie oglądaliśmy pick-upa L200, który zastąpił swojego poprzednika po dziewięciu latach obecności na rynku.
Mitsubishi L200 dla Europy z nowym designem

Mitsubishi L200 dla Europy z nowym designem

Piąta generacja Mitsubishi L200 dostarła na kontynent europejski. Producent zamierza zwiększyć produkcję i sprzedawać te pikapy na wszystkich kontynentach.
Mitsubishi L200 - nowa jakość pikapa

Mitsubishi L200 - nowa jakość pikapa

Mitsubishi poprawiło własności użytkowe L200, pojazd zdecydowanie zyskał też na jakości i wyposażeniu. We wnętrzu bardziej przypomina teraz dużego SUV-a niż stricte użytkowe auto
Redakcja poleca
Mitsubishi L200: komfortowy wół roboczy (Poznań 2015)

Mitsubishi L200: komfortowy wół roboczy (Poznań 2015)

Nowe Mitsubishi L200 debiutuje w Polsce podczas targów motoryzacyjnych Motor Show w Poznaniu. Samochód miał swoją oficjalną premierę w czasie zeszłomiesięcznego salonu samochodowego w Genewie.
Test Mitsubishi L200 - Auto stworzone do trudnych zadań

Test Mitsubishi L200 - Auto stworzone do trudnych zadań

Choć przeznaczenie Mitsubishi L200 bardziej skłania do jazdy po bezdrożach z paką załadowaną skrzynkami, deskami czy workami z cementem, to testowy egzemplarz sprawdził się również podczas jazdy na co dzień
Mitsubishi Triton - poznajcie następcę L200

Mitsubishi Triton - poznajcie następcę L200

Mitsubishi zaprezentowało nowego pickupa o nazwie Triton, znanego na naszym rynku jako Mitsubishi L200
Mitsubishi Triton - poznajcie następcę L200

Mitsubishi Triton - poznajcie następcę L200

Mitsubishi zaprezentowało nowego pickupa o nazwie Triton, znanego na naszym rynku jako L200
Redakcja poleca
Mitsubishi L200 Storm: japoński wół roboczy. Test i opinie

Mitsubishi L200 Storm: japoński wół roboczy. Test i opinie

Mitsubishi L200 w wersji Storm to prawdziwy wół roboczy, który nie boi się żadnej pracy, a do tego jest dobrze wyposażony i niedrogi. Przewiezie pięć osób i sporo towaru, a do tego jest w stanie pokonać naprawdę trudny teren. Choć jest to niemłoda, już 8-letnia konstrukcja, za sprawą osobliwie wyglądającej nadbudówki przyciąga spojrzenia. Jaki jest ten samochód przy bliższym poznaniu?
Poprzednia Następna

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech