Pomimo, że zwyczaj “cywilnego” wykorzystywania takich pikapów w Europie jest dosyć świeży, nabywcy L200 mogą korzystać z 7 dekad doświadczeń konstrukcyjnych MMC i znajomości rynków tego typu pojazdów. Model L200, który wyprodukowano dotychczas w 4 seriach znalazł aż 4.077.000 nabywców na całym świecie. Blisko 440.000 z nich jeździ obecnie po drogach całej Europy, która jest największym rynkiem eksportowym zbytu tego modelu. Segment pikapów pomimo kryzysu finansowego w Europie notuje wzrost. Nowe L200 to dla Mitsubishi Motors Corporation model o strategicznym znaczeniu – rocznie na całym świecie będzie sprzedawanych aż 200 000 takich pojazdów – to aż o 70 000 więcej, niż roczna sprzedaż poprzedniej generacji L200.

Mitsubishi L200 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją i prekursorem nowej generacji pikapów. Konstruktorzy Mitsubishi stworzyli nieosiągalną dotąd kombinację – nowe L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który zapewnia komfort i własności jezdne samochodu osobowego typu SUV.

Nowy L200 oferuje opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół "Super Select 4WD II" z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu.

Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) firmy Mitsubishi Motors pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni.

Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. Jest to wciąż rzadkość w tym segmencie rynkowym, szczególnie w samochodach dysponujących reduktorem.

W szczególnym przypadku pikapa, jakim jest L200, Super Select 4WD dodaje w znaczący sposób przyczepności, gdy samochód porusza się bez obciążenia skrzyni ładunkowej. Oferuje on blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, co gwarantuje wyjątkową sprawność w terenie, ale również kontroluje rozdział momentu obrotowego na przednią i tylną oś w trybie 4H, zapewniając znakomite i łatwe prowadzenie samochodu na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach, od asfaltowych dróg, po śliskie, nieutwardzone trakty.

W przeciwieństwie do niektórych swoich konkurentów, Super Select wyposażony jest również w zakres niskich przełożeń ("4LLc") umożliwiających rzeczywiście terenową jazdę, podnosząc własności terenowe samochodu na jeszcze wyższy poziom.

Mitsubishi L200 napędzają nowoczesne, niskoprężne silniki Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM oraz 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu.

Trwałość samochodu znacząco poprawiono już na etapie konstrukcyjnym – od wzmocnionego nadwozia i ramy, po wydłużone przebiegi międzyobsługowe układu napędowego i bezobsługową przekładnię automatyczną, zamiast obsługi co 80.000 km. Wymiana oleju w silniku odbywa się co 20.000 km zamiast 15.000 km, z 30.000 km do 60.000 km powiększono przebiegi między kontrolami luzów zaworowych, z 60.000 km do 180.000 km powiększono przebiegi między wymianami płynu chłodniczego a przeglądy odbywają się co 20 000 km. Zastosowano bezobsługowy łańcuch rozrządu i szerzej materiały uszczelniające. Aż 62% blach ma wysoką odporność na korozję - to o 12% więcej, niż w poprzednim modelu. Wszystkie te zmiany znacząco obniżają koszt eksploatacji nowego Mitsubishi L200 2016.

Mitsubishi L200 MY2016 - cennik

Wersja Cena w zł
2.4 Club Cab Invite 109 990
2.4 Double Cab Invite 124 990
2.4 Double Cab Intense Plus MT 139 990
2.4 Double Cab Instyle AT 148 990

Wyposażenie nowego Mitsubishi L200 jest najbogatsze wśród wszystkich pikapów na rynku. O niezwykle wysoki poziom bezpieczeństwa dba między innymi najnowsza wersja jednego z najbardziej zaawansowanych technicznie i skutecznych napędów na 4 koła Super Select4WD II (z reduktorem), z nowym, elektronicznym wyborem trybu pracy za pomocą przełącznika obrotowego, który umożliwia jazdę na wszystkich rodzajach nawierzchni z włączonym napędem na 2 osie.

Kolejne kluczowe elementy konstrukcyjne i rozwiązania, podwyższające bezpieczeństwo to o 7% wyższa sztywność skrętna ramy podwozia o całkowicie nowej konstrukcji, zoptymalizowana geometria zawieszenia kół, wzmocnienia w drzwiach przednich i tylnych, nowa wersja opatentowanej przez MMC struktury nadwozia RISE, reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe), zapewniające wyższe bezpieczeństwo jazdy nocą, system mocowania fotelików na tylnej kanapie Isofix  i 7 poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa dla kierowcy zapewniająca znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa biernego.

W nowym Mitsubishi L200 2016 wprowadzono 8 systemów aktywnego bezpieczeństwa: ostrzegający o zmianie pasa ruchu (LDW), ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i i kontroli trakcji ASTC, wspomaganie przy ruszaniu na wzniesieniu (HSA), system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), wspomaganie hamowania (BA), układ priorytetu hamulca (BOS) i system ostrzegania o nagłym hamowaniu (ESS).

Nowy Mitsubishi L200 MY2016 jest oferowane w polskich salonach w 4 opcjach wyposażenia z nadwoziem club cab (półtorej kabiny) i double cab - z podwójną kabiną. Specyfikacje Invite Club Cab, Invite Double Cab i Intense Plus Double Cab oferują zupełnie nową, 6-biegową, manualną przekładnię a w najwyższej wersji Instyle Double Cab znajdziemy automatyczną skrzynię biegów z 5 przełożeniami. Wersje Invite Club Cab i Invite Double Cab napędza nowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,4 litra o mocy 154 KM a Intense Plus Double Cab i Instyle Double Cab – jednostka o mocy 181 KM. Nowe Mitsubishi L200 można kupić wybierając spośród 8 kolorów nadwozia i 3 wzorów tapicerki.  Nowe Mitsubishi L200 w standardzie oferuje wyjątkowo bogate wyposażenie - już w podstawowej wersji Invite Club Cab znajdziemy napęd na 4 koła, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, wielofunkcyjny wyświetlacz, radioodtwarzacz CD/MP3 2DIN, gniazdo USB, zdalnie sterowany zamek centralny oraz  7 systemów bezpieczeństwa – ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomaganie hamowania, system priorytetu hamulca, układ ostrzegania o nagłym hamowaniu a także przednie poduszki bezpieczeństwa i wzmocnienia w przednich drzwiach.  Specyfikacja 5-osobowej wersji Invite Double Cab oferuje ponadto tempomat ze sterowaniem w kierownicy, 7 poduszek bezpieczeństwa w tym kolanową i system mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX na tylnej kanapie.

Wersja Mitsubishi L200 2016 Intense Plus z podwójną kabiną oferuje aluminiowe 17-calowe obręcze kół, chromowane elementy nadwozia między innymi: osłonę chłodnicy, wykończenia przednich reflektorów, klamki czy obudowy lusterek bocznych i wnętrza, w tym progi boczne z chromowanym wykończeniem, automatyczną, 1-strefową klimatyzację, kamerę cofania, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazami, radioodtwarzacz 2DIN CD/MP3 z dotykowym wyświetlaczem, zestaw głośnomówiący bluetooth, sterowanie systemem audio w kierownicy, światła mijania z czujnikiem zmierzchu, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, przednie reflektory przeciwmgielne ze srebrnym obramowaniem i przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.

Najbogatszą wersję Instyle AT wyposażono ponadto w  światła do jazdy dziennej w technologii LED, biksenonowe przednie reflektory,  bezkluczykowy dostęp KOS, radioodtwarzacz z cyfrowym tunerem Digital Audio Broadcast (DAB) i nawigacją z 7-calowym wyświetlaczem, automatyczną, 2-strefową klimatyzację, skórzaną tapicerkę siedzeń, łopatki do zmiany biegów przy kierownicy, podgrzewane przednie fotele a fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w 6 kierunkach.