- Nowe Mitsubishi L200 to 6. generacja pikapa, którego produkcja rozpoczęła się w 1978 roku.
- Nowy model ma mniejszy silnik 2.2 DI-D o mocy 150 KM oraz 6-biegową automatyczną skrzynię
- Zmieniono wygląd, pojawiły się nowe multimedia i systemy asystujące
- Nowe Mitsubishi L200 – inaczej wygląda, ale ma starą kabinę?
- Nowe Mitsubishi L200 – mniejszy silnik z większą mocą
- Nowe Mitsubishi L200 – jeszcze mocniejsze w terenie
- Nowe Mitsubishi L200 – podsumowanie
- Nowe Mitsubishi L200 – to nam się podoba
- Nowe Mitsubishi L200 – to nam się nie podoba
- Nowe Mitsubishi L200 dane techniczne
- Nowe Mitsubishi L200 osiągi
- Nowe Mitsubishi L200 wyposażenie
- Nowe Mitsubishi L200 gwarancja i ceny
Aż trudno uwierzyć, że historia Mitsubishi L200 zaczęła się ponad 40 lat temu, a od 1978 roku do teraz Mitsubishi sprzedało na całym świecie prawie 5 mln pikapów. Nowa, 6. generacja modelu, która właśnie trafiła na rynek, ostrymi rysami karoserii wyraźnie odcina się od obłych kształtów poprzednika. Testując wariant z automatyczną przekładnią, sprawdzamy, co się zmieniło poza wyglądem.
Nowe Mitsubishi L200 – inaczej wygląda, ale ma starą kabinę?
Trzeba przyznać, że styliści w nowym Mitsubishi L200 dobrze wykonali robotę. Gdziekolwiek się nim pojawiliśmy, czy na ulicy, czy na stacji paliw, auto przyciągało spojrzenia. Trzeba przyznać, że nam też ostre linie nowego modelu przypadły do gustu. Zachwyciliśmy się także wnętrzem, przynajmniej początkowo.
Naszą uwagę zwrócił nowy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym. Fotele, kierownica, kształt deski rozdzielczej i wygląd zegarów (poza ekranem komputera pokładowego) wydały się dobrze znajome. Wzięliśmy w rękę miarkę i okazało się, że ilość przestrzeni dla pasażerów jest dokładnie taka sama, jak w poprzedniku, a to oznacza niezbyt wygodne miejsca do podróżowania z tyłu. Zmierzyliśmy też przestrzeń ładunkową i nie odnotowaliśmy większych zmian. Zwróciliśmy uwagę za to na amortyzator w klapie, który pozwala na łagodne jej opadanie. To jednak element opcjonalny, nawet w najbogatszej wersji Instyle Plus. Rzut oka do folderu z danymi potwierdził, że Mitsubishi L200 6. generacji ma dokładnie taki sam rozstaw osi, jak poprzednik.
Nowe Mitsubishi L200 – mniejszy silnik z większą mocą
Przed ruszeniem zajrzeliśmy jeszcze pod maskę. Pod nią kryje się teraz 2,2-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 150 KM, dysponująca momentem obrotowym 400 Nm (w poprzedniku: 2.4, 154 KM, 380 Nm), która współpracuje z 6-stopniowym „automatem”. Nowy silnik spełnia normę Euro 6d-Temp, a do redukcji emisji tlenków azotu (NOx) wykorzystuje AdBlue, parametry jednak niewiele się zmieniły. Zapas mocy i osiągi nowego silnika są w pełni wystarczające, nie spodobał nam się on tylko pod względem hałasu. Przy stałej prędkości w kabinie jest nawet cicho, ale w czasie wyprzedzania, gdy wciska się pedał gazu do końca, spod maski dobiega potężna dawka decybeli. Sam manewr przebiega jednak zaskakująco sprawnie. Średnie spalanie, uzyskane przez nas podczas testu nieobciążonym autem, wyniosło 8,5 l/100 km, co uznajemy za dobry wynik.
Choć w nowym Mitsubishi L200 pojawiły się większe, mocniejsze hamulce i tylne amortyzatory o większym skoku, to pod względem prowadzenia nie zauważyliśmy zmian. Komfort jazdy autem zawieszonym z tyłu na resorach piórowych i mającym ponad tonę ładowności nie jest wysoki. Zwłaszcza nieobciążone Mitsubishi L200 mocno podskakuje na nierównościach. Także pod względem precyzji kierowania daleko mu do SUV-a.
Nowe Mitsubishi L200 – jeszcze mocniejsze w terenie
Za to mocne strony pokazuje w terenie. W nowym Mitsubishi L200 zastosowano nowej generacji napęd SuperSelect 4WD, który jest teraz wyposażony w seryjną blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi oraz tryb jazdy Offroad z gotowymi programami do odpowiedniego typu nawierzchni. Standardowo napędzane są tylne koła, za pośrednictwem pokrętła można dołączyć przednią oś oraz reduktor. Ważną zaletą pikapa Mitsubishi jest to, że potrafi jeździć po asfalcie z napędem na cztery koła, co wcale nie jest oczywiste w pikapach.
Nowe Mitsubishi L200 – podsumowanie
Jestem nieco zawiedziony nowym Mitsubishi L200. Podobają mi się: odważny wygląd, nowe multimedia i systemy bezpieczeństwa, ale liczyłem na większe zmiany we wnętrzu, wyraźną poprawę prowadzenia i komfortu. Wprowadzone zmiany bardziej przypominają lifting niż nową generację.]
Nowe Mitsubishi L200 – to nam się podoba
Dzielność terenowa, wysoka ładowność, nowe multimedia i systemy bezpieczeństwa, 5 lat gwarancji, tryby terenowe.
Nowe Mitsubishi L200 – to nam się nie podoba
Ograniczony komfort jazdy (resory z tyłu), twarda i głośna praca silnika, mało przestrzeni w 2. rzędzie siedzeń.
Nowe Mitsubishi L200 dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | common rail |
Pojemność skokowa (cm3) | 2268 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 150/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 400/1750-2250 |
Skrzynia biegów | aut. 6 |
Napęd | tylny, dołącz. przedni |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe/bębnowe |
Opony testowanego auta | 265/60 R 18 |
Prześwit/głęb. brodzenia (mm) | 200/500 |
Kąty: natarcia/zejścia/ramp. (st.) | 29/21/23 |
Kąt przechyłu bocznego (st.) | 45 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2035/1075 |
Poj. zb. paliwa/zb. AdBlue (l) | 75/21 |
Nowe Mitsubishi L200 osiągi
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,5 s |
Spalanie w mieście | 8,4 l/100 km |
poza miastem | 7,5 l/100 km |
średnie | 7,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 206 g/km |
Teoretyczny zasięg | 950 km |
Min. średnica zawracania | 11,8 m |
Nowe Mitsubishi L200 wyposażenie
Wersja | Instyle Plus |
7 airbagów/unikanie kolizji | S/S |
Klima aut. 2-stref./refl. LED | S/S |
System multimed./DAB/USB | S/S/S |
Czuj. martwego pola/kontr. zjazdu | S/S |
Czujniki park./kamera 360 st. | S/S |
Fotele podgrz./skórzane/elektr. | S/S/S |
Lakier perłowy/18-calowe alufelgi | 3900 zł/S |
Pakiet Funkncjonalny (hak, kuweta przestrzeni ładunkowej, siłowniki klapy skrzyni) | 1667 zł |
Nowe Mitsubishi L200 gwarancja i ceny
Cena podst. testowanej wersji | 167 190 zł |
Gwarancja mechaniczna | 5 lat (100 tys. km) |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 20 tys. km/rok |
Cena testowanego egzemplarza | 172 757 zł |