Co wiemy o nowym dystrybutorze Mitsubishi w Polsce? „Bergé Auto to renomowana hiszpańska grupa zajmująca się dystrybucją pojazdów, sprzedająca rocznie ponad 150 000 sztuk samochodów 28 marek na 9 rynkach, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Finlandii, Szwajcarii i na kilku kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej. W 2019 r. odnotowała obroty w wysokości 3,1 mld euro. Przejęcie jest kolejnym etapem planu międzynarodowej ekspansji firmy w Europie i innych regionach świata. Ponadto wzmacnia rolę firmy Bergé Auto jako kluczowego partnera strategicznego Mitsubishi Motors Corporation, która już reprezentuje MMC na innych 5 rynkach, gdzie w roku 2019 osiągnięto sprzedaż 45 000 egzemplarzy pojazdów” – tyle komunikat z polskiego oddziału Mitsubishi.

Tłumacząc to na bardziej zrozumiały język, japońskiemu producentowi samochodów Mitsubishi chodzi o znaczące zwiększenie sprzedaży w Europie, w tym oczywiście w Polsce. W 2019 r. z polskich salonów Mitsubishi wyjechało 6244 samochody. To znacząco mniej niż sprzedały inne japońskie firmy, np. Toyota w 2019 r. sprzedała 62 tys. aut (10 razy więcej), Mazda 15 tys., Nissan i Suzuki – po ponad 11 tys., a Honda – 7,7 tys. Potencjał Mitsubishi na polskim rynku jest dużo większy – firma oferuje u nas pięć modeli: ASX, Space Star, Eclipse Cross, Outlander i L200.

Większą aktywność na polskim rynku zapowiada szef Bergé Auto – Jorge Navea. „Będziemy dążyć do wzmocnienia pozycji Mitsubishi w Polsce poprzez wprowadzenie zorientowanej na klienta kompleksowej strategii cyfrowej. Ponadto jesteśmy nastawieni na osiągnięcie długoterminowego wzrostu dzięki umocnieniu podstawowych wartości marki, wspieraniu istniejącej sieci dealerskiej i czerpaniu korzyści z planów wprowadzania nowych modeli Mitsubishi Motors w nadchodzących latach ”.

W podobnym tonie wypowiada się dotychczasowy szef MMC Car Poland Adam Męciński, który w nowej strukturze właścicielskiej został dyrektorem generalnym firmy. „Ambitne cele Bergé Auto dają nam szansę umocnienia pozycji marki Mitsubishi na naszym rynku. Firma MMC Car Poland jest przygotowana do znaczącego zwiększenia liczby sprzedaży nowych samochodów we współpracy z siecią dealerów i do wprowadzenia działań związanych z obsługą klienta w nowej rzeczywistości. Współczesne pojazdy Mitsubishi nie tylko podążają za trendami, one nadają ton nadchodzącym zmianom w branży motoryzacyjnej, stanowiąc idealny fundament przyszłych sukcesów.”

W galerii modele Mitsubishi oferowane w polskich salonach.