- Kierowcy Mitsubishi L200, którzy zdecydują się na fabryczny tuning, mogą liczyć na 20-procentową poprawę osiągów
- Zmodyfikowany samochód ma silnik generujący 185 KM oraz 502 Nm, a to poprawiło nie tylko czasy przyspieszeń, lecz także prędkość maksymalną
- Moduł został opracowany przez austriacką firmę Steinbauer Performance specjalnie dla silnika 2.2D w Mitsubishi L200 z automatyczną skrzynią biegów
Mitsubishi L200 dostępny jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła i tylko z jednym dieslem generującym 150 KM oraz 400 Nm. Do wyboru są natomiast dwa rodzaje skrzyń biegów – 6-stopniowa, manualna lub 6-biegowa automatyczna.
Kierowcy auta z automatyczną przekładnią, dla których seryjne parametry jednostki napędowej są niewystarczające mogą je poprawić zamawiając fabryczny moduł Steinbauer K-1000, dzięki któremu wzrasta zarówno moc (ze 150 KM na 185 KM), jak i moment obrotowy (z 400 Nm na 502 Nm).
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Nowy Lexus NX – w Polsce tylko hybrydowo
- Suzuki SX4 S-Cross – podrasowane prądem
Wprowadzone modyfikacje sprawiają, że przyspieszenie w zakresie 0-80 km/h trwa 9 s zamiast fabrycznych 10,5 s, a w przedziale 80-140 km/h – 16 s zamiast 20 s. Zdaniem przedstawicieli polskiego oddziału Mitsubishi poprawie uległa dodatkowo prędkość maksymalna.
Podczas, gdy seryjne Mitsubishi L200 można rozpędzić do 175 km/h, to zmodyfikowany model osiąga 185 km/h (wszystkie pomiary przeprowadzone przez MMC Car Poland). Importer przekonuje, że w tej postaci auto jest najszybszym pickupem w klasie.
Mitsubishi L200 – moduł specjalnie dla silnika 2.2D z "automatem"
Moduł Steinbauer K-1000 został opracowany przez austriacką firmę Steinbauer Performance, która zajmuje się poprawą osiągów w samochodach osobowych, ciężarowych, maszynach rolniczych oraz innym sprzęcie wykorzystującym do napędu silniki wysokoprężne oraz elektryczne. Moduł opracowano specjalnie dla silnika 2.2D w Mitsubishi L200 z automatyczną skrzynią biegów.
Pozostaje on nieaktywny podczas jazdy w trybie 4LLc (napęd 4WD z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i reduktorem), a tym samym oszczędza skrzynię biegów oraz półosie. Na pierwszych biegach poprawa parametrów ograniczona została do 10 proc., natomiast na wyższych biegach uzyskuje się całkowite 20 proc. poprawy.
Klienci, którzy zdecydują się na montaż modułu utrzymują pięcioletnią gwarancję na samochód. Koszt założenia modułu to 4590 zł netto. Więcej informacji można znaleźć na stronie https://www.mitsubishi.pl/oferta/l200-power.